ایرنا نوشت: سفیر ایران در فدراسیون روسیه در شانزدهمین کنفرانس علمی بین المللی لیخاچف در سن پترزبورگ روسیه با حساس خواندن شرایط کنونی در جهان گفت: متاسفانه پروژه هایی برای نقض حقوق بین الملل و حقوق دولت های عضو وجود دارد، لذا به تغییر در صحنه بین المللی نیاز داریم.

به گزارش ایرنا، در شانزدهمین کنفرانس بین المللی لیخاچف که امروز (پنجشنبه) با موضوع چالش های جهان معاصر و منافع ملی گشایش یافت، ده ها اندیشمند و کارشناس و همچنین مقام های سابق سیاسی از کشورهای مختلف از جمله ایران مسائل سیاسی و منطقه ای و همچنین راهکارهای همگرایی برای رفع مشکلات را بررسی می کنند.
بنا به اعلام بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران و عضو کمیته برگزاری همایش لیخاچف در سخنرانی افتتاحیه اظهار کرد: اکنون با توجه به شرایط جهانی، لازم است دوباره ارتباط منطقی بین منافع ملی و منافع جهانی برقرار شود و لازم است در جهان چند قطبی گفت وگو را حفظ کرد.
وی گفت: در زمان کنونی چالش های جدی جهانی وجود دارد که مرز بین منافع ملی و منافع جهانی را تخریب کرده که آن تخریب استانداردها و هنجارهای بین المللی است.
سنایی افزود: معمولا هنجارهای حقوق بین الملل برای حفظ نظم بین المللی استفاده می شود که سال ها طول می کشد تا شکل بگیرد، اما متاسفانه پروژه هایی برای نقض حقوق بین الملل و حقوق دولت های عضو وجود دارد.
افزون بر دکتر سنایی، دکتر سیدرضا عاملی رییس دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران و دکتر نسرین مصفا معاون دانشکده حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه در همایش سن پترزبورگ سخنرانی خواهند کرد.
گنادی گاتیلوف معاون وزیر امور خارجه روسیه هم در این همایش پیامدهای تروریسم در تخریب فرهنگی از جمله در پالمیرا را تشریح و در باره پیامدهای بحران پناهندگان ناشی از رشد تروریسم در سوریه هشدار داد.
عمر موسی دبیرکل سابق اتحادیهعرب نیز در این همایش بر نیاز به تغییر نظم و امنیت منطقه ای در خاورمیانه تاکید کرد و گفت: قدرت های بزرگ باید جلوی تخریب فرهنگ، ویرانی شهرها و کشتار مردم در خاورمیانه را بگیرند. اکثر جمعیت منطقه جوان هستند و به اشتغال، احترام و شناسایی نیاز دارند.
وی افزود: اکنون شاهد تعارض بین منافع ملی و سیاست های بین المللی هستیم و شورای امنیت سازمان ملل در برخی تحولات خاورمیانه از جمله در یمن نقش موثری ایفا نمی کند.
شوکت عزیز نخست وزیر سابق پاکستان نیز سخنرانی خود را به معضلات جهانی از جمله تروریسم، تهدیدهای سایبری، فقر و گرسنگی اختصاص داد و در باره خطرهای پیش روی جامعه جهانی هشدار داد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 538318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =