به گزارش خبرآنلاین، دکتر احمد توکلی در بخش اول این کتاب خبر را به شکلات کاکائو و کار خبرنگاری را به پخت و پز ماهی تشبیه میکند و در بخش دوم ارزشهای خبری و سبکهای جدید خبری را مورد بررسی قرار میدهد.
این مدرس روزنامهنگاری و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد تهران مرکز، در مقدمه کتاب آورده است: «امید است این کتاب بتواند - حتی به طور اندک - دیدگاه خبرنگاران ما را نسبت به خبر تغییر دهد. دیدگاهی که صرفا مسوول محور و عاشق شخصیت است و بر همین اساس به ناچار مجبور است اخبار خود را بر سختخبرها استوار کند.»
او در بخش دیگری از مقدمه نوشته است: «مثالهای کتاب اگر مورد توجه و دقت خبرنگاران قرار گیرد، مشخص خواهد شد که اصولا زاویه نگاه ما به خبر از اساس متفاوت - اگر نگوییم اشتباه- است و شاید بتوان آن را یکی از دلایل روزنامهزدگی مردم و پایین بودن تیراژ مطبوعات در ایران دانست.»
«خبرنویسی پیشرفته به زبان ساد» در 255 صفحه توسط انتشارات ثانیه در بهار 1389 منتشر شده است.
«گزارشنویسی در مطبوعات»، «ویراستاری و مدیریت اخبار»، «مصاحبه خلاق» و «مثلث طلایی نوشتن» از دیگر آثار این روزنامهنگار است.
«خبرنویسی پیشرفته به زبان ساده» جدیدترین کتاب دکتر احمد توکلی به بازار کتاب آمد.
کد خبر 53845
نظر شما