به گزارش فارس: بر اساس طرح اداره‌کل ورزش و جوانان استان البرز و حضور 3 هزار و 680 البرزی طرح پاکداشت طبییعت در جاده چالوس اجرا شد.

اداره‌کل ورزش و جوانان استان البرز امروز برای سومین سال پیاپی طرح پاکداشت طبیعت را با هدف پاکسازی جاده چالوس از زباله اجرا کرد.
در این طرح 3 هزار و 680 نفر از مردم این استان که یک هزار و 300 نفر از آنها ورزشکاران و اعضای هیأت‌های ورزشی بودند، مشارکت داشتند.
یوسف کرمی قهرمان آسیا و جهان در رشته ورزشی تکواندو و بهنام محمودی عضو اسبق تیم ملی والیبال کشورمان که هم اکنون عضو شورای اسلامی شهر کرج است نیز در میان مردم حضور داشتند.
در این طرح رؤسای برخی از هیأت‌های ورزشی استان البرز از جمله فوتبال، کشتی، کنگ‌فو، ووشو و اسکی نیز مشارکت داشتند.
ضمن اینکه مسؤولان استان البرز، شهرستان کرج و بخشداری آسارا نیز در کنار شهروندان اقدام به جمع‌آوری زباله‌های حاشیه جاده چالوس و رودخانه کرج کردند.
برای اجرای این طرح بیش از 14 دستگاه تجهیزات جمع‌آوری زباله از صبح امروز مشغول به فعالیت بوده و چندین تن زباله جمع‌آوری شده است.
در این ارتباط رضا گل‌محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز به خبرنگار فارس در حاشیه مراسم فوق گفت: یکی از مهمترین نیازهای امروز حراست از پاکی طبیعت است و اگر به این مهم توجه نداشته باشیم، به طور قطع محیط زیست ما آلوده‌تر از گذشته می‌شود.
وی افزود: اداره‌کل ورزش و جوانان با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، نهادهای مردم‌نهاد و ورزشکاران طرحی را سه سال قبل به اجرا گذاشت که خوشبختانه امروز در همه استان‌ها اجرا می‌شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز گفت: امیدواریم این طرح گامی مهم در جهت آشنایی هر چه بیشتر شهروندان برای حفظ و حراست از محیط زیست باشد.
گل‌محمدی اظهار داشت: این طرح از ساعت شش صبح امروز آغاز و همچنان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود که چندین تن زباله از حاشیه جاده چالوس از کرج تا تونل کندوان جمع‌آوری شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 538761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =