۰ نفر
۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۵

ایسنا نوشت: رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که در جریان سفرش به هیروشیما بر روابط دوستانه میان کشورش و ژاپن تأکید خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا با بیان این که سفرش به هیروشیما با هدف تأکید بر روابط دوستانه میان توکیو و واشنگتن صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد که در جریان این سفر در خصوص بمباران اتمی این شهر عذرخواهی نخواهد کرد.

اوباما اولین رئیس جمهوری آمریکا است که پس از بمباران اتمی هیروشیما به این شهر سفر می‌کند. قرار است در جریان این سفر شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن رئیس جمهوری آمریکا را همراهی کند.

اوباما در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ان.اچ.کی ژاپن گفت، واقعیت این است که رهبران و سیاست‌مداران اغلب باید در دوران بحران انتخاب‌های دشواری داشته باشند و در همین حال، در اظهاراتی که وی قرار است در هیروشیما داشته باشد، انتظار مطرح شدن هرگونه عذرخواهی وجود ندارد.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: بسیار مهم است که به این موضوع توجه داشته باشیم که در میانه جنگ رهبران هر نوع تصمیمی را می‌گیرند و این وظیفه‌ی مورخان است که در این باره سوال مطرح کرده و وضعیت را بررسی کنند.

وی ادامه داد: با این حال به عنوان فردی که هفت سال و نیم به عنوان رئیس جمهوری آمریکا مشغول به کار بوده است می‌دانم که هر رهبری به ویژه در دوران جنگ تصمیم‌های دشواری اتخاذ می‌کند.

اوباما با اشاره به سفرش به ژاپن افزود: فکر می‌کنم این رویداد خوبی است که دو کشوری که قبلاً دشمن بوده‌اند کنار یکدیگر قرار گرفته و یکی از نزدیک‌ترین شراکت‌ها و هم‌پیمانی‌ها در جهان را شکل داده‌اند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =