آخرین خبرها از عراق/ با فرمان نخست وزیر، آزادسازی فلوجه آغاز شد

حیدر العبادی ، نخست وزیر عراق فرمان شروع عملیات فلوجه را صادر کرد.

 

 

 

 



 نیروهای امنیتی عراقی چندین منطقه در فلوجه واقع در استان الانبار را از چنگال تروریستهای داعشی آزاد کردند.

به گزارش تسنیم به نقل از الفرات نیوز، نیروهای امنیتی عراق که صبح امروز عملیات آزادسازی فلوجه در استان الانبار را از چنگال تروریستهای داعشی آغاز کرده‌اند، موفق شدند چندین منطقه را به کنترل خود در بیاورند.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی عراق منطقه اللیفیه در کرمه الفلوجه و منطقه حراریات فلوجه را به کنترل خود در آوردند.

نیروهای امنیتی عراق همچنین منطقه الشهابی اول را به کنترل خود در آوردند و هم‌اکنون در حال پیشروی به‌سمت منطقه الشهابی دوم در شرق فلوجه هستند.

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، بامداد امروز طی سخنانی، آغاز عملیات آزادسازی شهر فلوجه در استان الانبار از اشغال گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.

وی با بیان اینکه پرچم عراق بر فراز فلوجه برافراشته خواهد شد، افزود: فلوجه همچون صدها روستا، شهر و شهرک به اهالی آن بازخواهد گشت و از ظلم، ستم و خیانت داعش آزاد خواهد شد.

نیروهای امنیتی و گروه‌های الحشد الشعبی ظرف چند روز گذشته با استقرار در نزدیکی شهر فلوجه در استان الانبار برای حمله و پاکسازی این شهر از تروریست‌های داعش آماده شده‌اند.


گزارش واحد مرکزی خبر از آخرین تحولات عراق را از نظر می گذرانید:


- نیروهای عراقی هفت دستگاه خودرو بمب گذاری شده داعش را که عناصر انتحاری در منطقه حراریات الفلوجه هدایت آنها را بر عهده داشتند، منهدم کردند

- حملات گسترده توپخانه ای نیروهای عراقی به مواضع و مخفیگاه های گروه تروریستی داعش در الفلوجه و اطراف الکرمه، عناصر مسلح این گروه تروریستی را ناگزیر از عقب نشینی و فرار از این مواضع کرد.

- مناطق الضباط، الشهداء و منطقه صنعتی در فلوجه زیر آتش سنگین نیروهای بسیج مردمی و ارتش عراق قرار دارد.

- نیروهای مردمی عراق اعلام کردند یگان موشکی تعدادی از تروریست های داعش که تلاش می کردند به کوه های مکحول بگریزند از پای در آورد.

- حیدر العبادی،  نخست وزیر عراق فرمان شروع عملیات فلوجه را صادر کرد. فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت: به ملت عزیزمان اعلام می کنم پرچم عراق بر فراز سرزمین فلوجه برافراشته خواهد شد. امروز ما این پرچم های سیاه بیگانگان را که اقدام به اشغال این شهر کرده اند پاره می کنیم. وقت آزادسازی فلوجه فرا رسیده است و لحظه پیروزی قطعی نزدیک شده است و داعش چاره ای جز فرار ندارد.

ما عزم خود را جزم کرده ایم که پیروزی را رقم بزنیم. عراقی ها بر آن شده اند که برای تحقق این پیروزی با یکدیگر متحد شوند.
فلوجه به اهالی این شهر بازخواهد گشت همچنان که صدها روستا، شهر و منطقه به اهالی آن بازگشته است و از ستم و نیرنگ داعش نجات یافته اند.

پیروزی در نبرد فلوجه هدیه مبارزان قهرمان به اهالی فلوجه، اهالی استان الانبار، تمامی آوارگان و تمامی عراقی هاست.
این هدیه از طرف این مبارزان قهرمان به تمامی عراقی هاست. مبارزانی که امشب و فردا برای بیرون راندن تروریست های داعش مبارزه می کنند.

به برکت خداوند و کمک وی و با تکیه بر خداوند عملیات آزادسازی فلوجه را آغاز می کنیم. «وَمَا النَّصْرُ إِلاَّ مِنْ عِندِ اللّهِ»(پیروزى جز از نزد خدا نیست)

- گردان های حزب الله عراق با هدف قرار دادن مواضع داعش در منطقه جبیل و الهیاکل در فلوجه از نیروهای مسلح عراق پشتیبانی موشکی به عمل آورد.

- هواپیماهای عراقی هزاران اعلامیه در مناطق موصل، تلعفر، البعاج، الشوره، حمام العلیل و الشرقاط پخش کردند.

- جنگنده های عراقی مواضع داعش را در منطقه نزال فلوجه هدف قرار دادند.

- پلیس فدرال، ارتش و نیروهای مردمی عراق به سوی محور جنوب و جنوب شرق فلوجه حرکت کرده اند/ نیروهای فرماندهی عملیات بغداد به سوی شمال فلوجه و منطق گرمه و سقلاویه حرکت کردند و خود را برای آزادسازی فلوجه آماده می کنند/ در آغاز اعلامیه های از هوا برای اهالی فلوجه فروفرستاده شده و از آنها خواسته شده است شهر فلوجه را ترک کنند.

-  حسن الراشد ‌‌وزیر مخابرات عراق از حمایت های جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم در این کشور به نیکی یاد کرد.

- سعد الحدیثی ، سخنگوی نخست وزیر عراق اعلام کرد : نیروهای عراقی در حال حرکت به سوی فلوجه برای آغاز عملیاتی به منظور بازپس گرفتن این شهر از داعش هستند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =