برخورد قانونی با ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه ها تشدید می شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برخورد قانونی با ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه های استان تشدید می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از روابط عمومی استانداری  ، قاسم سليماني دشتكي در شوراي حفاظت كيفي زاينده رود اظهار داشت: ساخت و سازهاي موجود در حريم و بستر رودخانه هاي چهارمحال و بختياري بايد به صورت ويژه مورد بررسي قرار گيرند. وي تأكيد كرد: نحوه صدور مجوز براي ساخت و سازهاي حريم و بستر رودخانه هاي چهارمحال و بختياري و تخريب واحدهاي ساختماني غيرمجاز در اين محدوده بايد در اولويت قرار گيرد.

سليماني دشتكي افزود: مسوولان دستگاه هاي اجرايي چهارمحال و بختياري متولي مانند حفاظت محيط زيست، جهاد كشاورزي و آب منطقه اي، نبايد اجازه دهند تا بستر و حريم رودخانه هاي استان دچار آسيب شوند.

وي تصريح كرد: فرمانداران شهرستان هاي ۹ گانه چهارمحال و بختياري مرتبط با ساخت و سازهاي حريم و بستر رودخانه هاي استان به ويژه در حوزه زاينده رود و كارون، براي اجراي احكام قلع و قمع صادر شده از سوي قوه قضائيه، همكاري لازم را داشته باشند. ا

ستاندار چهارمحال و بختياري بيان داشت: البته برخورد با ساخت و سازهاي صورت گرفته از سوي برخي دستگاه هاي اجرايي استان در حاشيه حريم و بستر رودخانه ها ضرورت دارد.

وي اضافه كرد: تخريب مزرعه هاي پروري ماهي غيرمجاز واقع در حريم و بستر رودخانه هاي چهارمحال و بختياري نيز بايد در دستور كار مسوولان دستگاه هاي اجرايي مرتبط قرار گيرد.

سليماني دشتكي عنوان داشت: تمامي كارگاه هاي توليدي و اقتصادي، به منظور ادامه كار و فعاليت در راستاي افزايش شاخص هاي توسعه اي، بايد قوانين مربوط به حريم و بستر رودخانه ها را رعايت كنند.

وي اظهار كرد: همكاري، تعامل و همراهي تمامي مسوولان دستگاه هاي اجرايي چهارمحال و بختياري به منظور افزايش حفاظت كيفي زاينده رود ضروري است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =