معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: ایران از جمله کشورهایی است که سند پیشگیری از بیماری های غیر واگیر را در اجلاس شصت و نهم مجمع جهانی بهداشت ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ دکتر علی اکبر سیاری در حاشیه مجمع جهانی بهداشت در ژنو در مورد محورهای اصلی اجلاس امسال گفت: سند توسعه پایدار که در سال ۲۰۱۵ در سازمان ملل متحد به تصویب رسید، یکی از محورهای بحث امسال مجمع عمومی سازمان بهداشت جهانی است.

وی گفت: این سند ۱۷ آرمان و ۱۶۹ هدف کمی دارد که بخشی زیادی از این اهداف در حوزه بهداشت است و از ۷۶ موضوعی که مورد بحث قرار گرفت، بحث های زیادی حول و حوش اهداف توسعه پایدار بود.

دکتر سیاری در مورد مهمترین محورهای حوزه بهداشت در اجلاس امسال گفت: بحث هایی در زمینه محیط زیست، فقر و محرومیت، سلامت، تغذیه، مرگ نابهنگام، مادران و کودکان از مهمترین موضوعات حوزه بهداشت بودند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت همچنین گفت: طبق برنامه مصوب اجلاس امسال قرارست تا سال ۲۰۳۰ مرگ افراد زیر هفتاد سال از ۳۰ میلیون مرگ به ۱۹ میلیون مرگ کاهش پیدا کند و همه کشورها باید تلاش بکنند تا این اتفاق بیفتد.

وی یادآور شد: در شصت و نهمین اجلاس مجمع جهانی بهداشت برخی از کشورها سند کنترل و پیشگیری بیماری های غیرواگیر را تهیه کرده و ارائه دادند که ایران نیز یکی از این کشورها بود.

دکتر سیاری در پایان گفت: امیدواریم با سندی که تهیه کرده ایم بتوانیم عوامل خطر از جمله کم تحرکی، تغذیه نامناسب، مصرف دخانیات، اضافه وزن ، چاقی و دیابت را که از موضوعات بحث اجلاس شصت و نهم هم بود را کنترل کنیم./۲۱۰

 

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =