رییس جامعه خیران مدرسه ساز کشور عنوان کرد: 35 درصد از مدارس کل کشور به دست خیران ساخته شده و امسال بر اساس پیش بینی ها ی صورت گرفته ضریب مشارکت مردم به 37 درصد افزایش خواهد یافت.

به گزار ش خبرآنلاین، محمد رضا حافظی، رییس جامعه خیران مدرسه ساز کشور در هجدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز این استان که چهارشنبه 5 خرداد ماه در کانون امام علی(ع) اراک برگزار شد، گفت: همه انسان ها روزی متولد می شوند و روزی ناگزیر باید این دنیارا ترک کنند و فاصله بین حیات و ممات زندگی است؛ لذا خوشا به حال نیک اندیشان که این فرصت را مغتنم شمرده و در زمانی که زنده اند انجام امور خیر و کمک به دیگران را سرلوحه اعمال قرار می دهند.
وی با اشاره به اینکه در دین مقدس اسلام سفارش شده که هر کس یک سوم اموال خود را در امور خیر هزینه کند، ابراز کرد: چه زیباست که این اقدام خداپسندانه به دست خود وی و در دوره حیاتش اتفاق بیفتد چراکه سپردن این تعهد به ارزشمندی انجام کار به دست خود انسان و در زمانی که در قید حیات است، نخواهد بود.
حافظی با اشاره به اینکه عمل خداپسندانه مدرسه سازی توسط امام راحل از همان سال های اول انقلاب اسلامی ایران آغاز شد، بیان کرد: ایشان مبلغی را برای مدرسه سازی اختصاص دادند و فرمودند: همه کشور باید مدرسه شود.
وی افزود: هیچگاه فکر نمی کردیم که روزی مدرسه سازی با این شور و اشتیاق به یک فرهنگ در بین مردم ایران تبدیل شود به طوری که امروز 600 هزار خیر مدرسه ساز در داخل کشور و یک هزار خیر در خارج از کشور داریم و این پرچمی پر افتخار برای فرزندان این کشور است.
حافظی عنوان کرد: 35 درصد از مدارس کل کشور به دست خیران ساخته شده و امسال بر اساس پیش بینی ها ی صورت گرفته ضریب مشارکت مردم به 37 درصد افزایش خواهد یافت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =