۰ نفر
۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹

رئیس جمهور آمریکا در بازدید از محل یادبود بمباران اتمی هیروشیما به جای عذرخواهی از مردم ژاپن، از لزوم «انقلاب اخلاقی» در خصوص تسلیحات اتمی صحبت کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از تسنیم، «باراک اوباما» در ادامه سفر آسیایی خود پس از ویتنام برای شرکت در اجلاس گروه هفت به ژاپن رفت و امروز طبق برنامه ریزی قبلی به هیروشیما و محل یادبود بمباران اتمی آمریکا در زمان جنگ جهانی دوم حاضر شد.

نیویورک تایمز نوشت: اوباما امروز جمعه در محل «یادبود صلح هیروشیما» حاضر شد و پس از اهدای دسته گل به حضار که شامل بازماندگان بمباران اتمی سال 1945 آمریکا بودند گفت که فناوری نابودکننده‌ای مثل تسلیحات هسته‌ای «نازمند یک انقلاب اخلاقی» است.

پیش از سفر اوباما به هیروشیما که اولین سفر یک رئیس جمهور آمریکا 71 سال پس از بمباران اتمی این شهر در جنگ جهانی دوم محسوب می‌شود، اعتراضات گسترده‌ای در رسانه ها و در میان مردم ژاپن و دیگر کشورها صورت گرفت. در پی این اعتراضات دولت آمریکا و شخص اوباما اعلام کردند وی به دلیل بمباران اتمی هیروشیما عذرخواهی نخواهد کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا در دیدار با نظامیان آمریکایی مستقر در ژاپن گفت به «همه» کشته‌شدگان جنگ دوم جهانی ادای احترام می‌کند، اما در عین‌حال از این رخداد معذرت‌خواهی هم نمی‌کند.

ده‌ها شهروند ژاپنی نیز روز پنجشنبه در آستانه سفر باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به هیروشیما در این شهر تجمع کردند.

هیروشیما و ناگازاکی، در پایان جنگ دوم جهانی هدف حملات اتمی ارتش آمریکا قرار گرفتند. نخستین بمب بر هیروشیما افتاد و بمب دوم، سه روز بعد در ناگازاکی. در مجموع بیش از 200 هزار نفر در انفجار تنها دو بمب کشته شدند.

۵۰۵۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =