ایرنا نوشت: مدیر کل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری خوزستان گفت:مشارکت و همیاری مردم در کمک به دهیاران و عمران روستاها موجب حل سریع مشکل روستاها می شود که این مشارکت مردمی نیاز به فرهنگ سازی دارد.

عبداله حسینی بندانی یکی از رویکردهای اصلی عمران روستاها را توجه به مشارکت مردم خواند و افزود: کار فرهنگی نیاز به زمان دارد و فراهم کردن زمینه مشارکت مردم در آبادانی روستاها گامی موثر در حل مشکل مناطق روستایی است.

وی با استناد به قانون دهیاری ها را یک نهاد مردمی و خودکفا خواند و ادامه داد: دهیاری ها باید از نظر درآمد خودکفا عمل کنند و حل مشکلات روستا را به اعتبار دولتی گره نزنند.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری خوزستان گفت: اینکه دهیار کار نکند و منتظر اعتبارات دولتی برای عمران روستاها باشد خلاف است بلکه باید هزینه کارهای عمرانی را از مردم جمع آوری و متناسب با آن به مردم خدمت رسانی کنند.

حسینی با اشاره به وظایفه 48 گانه دهیاران ادامه داد: مشکل اساسی اطلاع نداشتن دهیاران نسبت به جایگاه و وظیفه قانونی خود است که این امر موجب شده تا آموزش دهیاران و اعضای شوراهای شهر در اولویت باشد.

وی نداشتن آموزش لازم، دوشغله بودن و درگیر نشدن با کار در روستاها را از جمله ضعف های دهیاران برشمرد و گفت: این عوامل موجب شده تا دهیاران به برخی وظایف اصلی خود عمل نکنند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری خوزستان ادامه داد: با هماهنگی سازمان دهیاری های کشور، امسال آموزش های تخصصی در راستای وظایف قانونی دهیاران برنامه ریزی شده است.

از چهار هزار و 54 روستای خوزستان یکهزار و 720 روستا دارای دهیاری هستند.

طبق قانون تنها روستاهای بالای 20 خانوار دارای دهیاری خواهند بود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =