۰ نفر
۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ محمد ابراهیم الهی تبار، معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان که در دیدار مهرداد پهلوان زاده، رئیس فدراسیون شطرنج کشور سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: ورزش شطرنج می تواند باعث تقویت خلاقیت در بین آحاد مردم باشد و فدراسیون شطرنج می تواند فراگیری این رشته ورزشی را جزو اهداف اصلی خود قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: استان همدان از برگزاری رویدادهای مهم فرا ملی در ورزش کشور استقبال می کند و علاقه مند است به توسعه این ورزش کمک کند.

الهی تبار، با اشاره به برگزاری مسابقات شطرنج بین المللی اوپن ابن سینا گفت: این رویداد ورزشی می توان یکی از بزرگترین افتخارات ارزنده ورزش استان باشد که انتظار می رود به شکل باشکوه و کیفی برگزار شود.

وی همدان را استانی با تاریخ کهن و تمدن چندهزار ساله توصیف کرد و گفت: یکی از بزرگترین فواید این رویداد ورزشی برای کهن شهر همدان، انتقال فرهنگ مثبت مردمان و آداب و رسوم خاص آنان به تمامی نقاط ایران و خارج از کشور است.

معاون استاندار همدان تصریح کرد: این رویدادها و وقایع ورزشی می تواند نقش بسیار مهمی در انتقال فرهنگ جوامع ایفا کنند.

مهرداد پهلوان زاده، رئیس فدراسیون شطرنج نیز در این نشست، همدان را به عنوان یکی از استان های پر استعداد در این زمینه ، برشمرد و گفت: هیات شطرنج همدان با حمایت اداره کل ورزش و جوانان در مقایسه با سایر استان ها، عملکرد مناسبی داشته است.

وی برگزاری مسابقات بین المللی اوپن ابن سینا را در رشد بیشتر شطرنج همدان موثر دانست و افزود: فدراسیون حمایت های لازم را برای برگزار ی مطلوب این رقابتها به استان همدان خواهد داشت.

رسول منعم، مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در این دیداربا اشاره به برگزاری مسابقات مطلوب شطرنج ابن سینا در سال گذشته اظهار کرد: این دوره از رقابت در سطح بسیار خوبی از نظر فنی و رقابتی برگزار شد که مورد تحسین حاضران نیز قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: حضور استاد بزرگ شطرنج ایران در کنار شش شطرنج باز از کشورهای اسپانیا، لیتوانی، ارمنستان، جمهوری آذربایجان و عراق توانسته سطح مسابقات را بالا ببرد و قطعا امسال حضور شطرنج بازان ده تیم خارجی در این رقابت ها می تواند ظرفیت عظیم استان و پیشرفت های شطرنج همدان را به نمایش بگذارد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =