دادگو تاکید کرد: توسعه فضاهای ورزشی و رفاهی، نیاز نخست کرج در عصر آلودگی هوا است

رئیس شورای اسلامی شهر کرج از توسعه فضاهای فرهنگی، ورزشی و رفاهی به عنوان یکی از نیازها و اولویت های جدی این کلانشهر در شرایطی یاد کرد که آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی به بالاترین سطح خود طی سالیان اخیر رسیده است.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از  پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، جمعی از مسئولان ارشد استانی و شهری صبح امروز با حضور در محل احداث دهکده تفریحی، گردشگری باغستان به عنوان یکی از طرح های عظیم در حوزه فضای سبز و جنگلکاری، از نزدیک در جریان ساخت آن قرار گرفتند و همچنین توضیحات لازم را از زبان محمدرضا زین العابدینی مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج شنیدند.

آیت الله محسن کازرونی نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری، عزیز اکبریان و محمدجواد کولیوند نمایندگان مردم کرج در خانه ملت، هیربد معصومی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز، علی ترکاشوند شهردار و علی اصغر کمالی زاده معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج، مدیران مناطق 6 و 7 و مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز از جمله مسئولان حاضر در بازدید صبح امروز بودند.

همچنین محمود دادگو، سعید فیروزگاه، حجت اله غلامرضایی، علی حاج کاظم، حمیدرضا ابوالحسنی، فاطمه آجرلو، مجید کاویانی، امیرحسام عباسی، محمد علی بخشی، رضا شریفی، داود وحیدی، محمدصادق باغستانی و سعید مصطفایی از اعضای شورای اسلامی شهر کرج با حضور در محل این پروژه، ضمن رصد اقدامات صورت گرفته و ارائه تذکراتی به مسئولان مربوطه، در جریان امور قرار گرفتند.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج در این بازدید با بیان اینکه توسعه فضای سبز به کاهش آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی کمک شایانی می کند، گفت: منطقه کوهستانی باغستان از ظرفیت عظیمی برای اجرای طرح های جنگل کاری برخوردار است و با اقدامات صورت گرفته، می رود که به یکی از مناطق گردشگری البرز و حتی کشور تبدیل شود.

محمود دادگو با تقدیر و تشکر از حضور مسئولان ارشد استانی به منظور رصد آخرین وضعیت پروژه احداث دهکده تفریحی، گردشگری باغستان، آن را نشانگر اهتمام مسئولان به منظور رونق صنعت توریسم و ایجاد منابع پایدار درآمدی دانست و افزود: توسعه فضای سبز اقدامی همسو با «اقتصاد مقاومتی» است همچنین در کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی نیز تاثیرگذار است.

این مسئول ارشد شهری با تاکید بر اینکه هرگونه هزینه کرد در راستای توسعه سرانه فضای سبز بهترین سرمایه گذاری است، بیان داشت: امروزه در کلانشهرها و مراکز استانهای کشور شاهد تشدید مشکلات زیست محیطی و افزایش روز افزون آلودگی هوا هستیم و جا دارد که مسئولان برای جلوگیری از تخریب باغات و اراضی کشاورزی تلاش ویژه ای را در دستور کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: امید است با تلاش و حمایت مجلس دهم شاهد وضع قوانین جدیدی در راستای حفظ و توسعه فضای سبز در کلانشهرها باشیم و همچنین دیگر نهادها نیز به سهم و نوبه خود در راستای صیانت از محیط زیست کوشا باشند و بدانیم که چنانچه به موقع برای نجات جنگلها و درختان آستین همت بالا نزنیم، شاهد فرصتی برای جبران وجود نداشته باشد.

دادگو در پایان ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های سازنده سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج در زمینه احداث دهکده تفریحی، گردشگری باغستان، خواستار تسریع در تکمیل آن شد و عنوان کرد: به برکت این اقدام، صدها شهروند صبح ها به منظور انجام ورزش صبحگاهی و پیاده روی در پارک جنگلی حضور می یابند و شاهد ایجاد نشاط خاصی در این بخش از شهرمان می باشیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =