جایزه صلح عادلانه، امروز در همایشی در دانشگاه جواهر لعل نهرو هند به آیت الله تسخیری تعلق گرفت.

به گزارش مهر، درافتتاحیه همایش "صلح عادلانه، گفتمان مشترک جهانی" که با حضور مقام های دو کشور هند و ایران برگزار شد، آیت الله تسخیری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و جمع کثیری از استادان و اندیشمندان آسیایی فعال در زمینه صلح از کشورهایی نظیر ژاین، فیلیپین، سریلانکا، مالزی، اندونزی، تایلند، هند و سنگاپور حضور دارند.

دبیرکل مجمع در مراسم افتتاحیه همایش، وحدت مسائل امنیتی در سراسر جهان اسلام و پایبندی به منشور اسلامی حقوق بشر را از جمله گام‌های مطلوب برای تحقق امنیت اجتماعی در جهان اسلام عنوان کرد.

وی تصریح کرد: بالا بردن سطح آگاهی توده‌های اسلامی در عرصه‌های گوناگون و تلاش پیگیر در راه نزدیکی اندیشه‌ها به یکدیگر و وحدت بخشیدن به مواضع عملی و در نظرگرفتن اصل همکاری ملت‌ها و دولت‌ها با یکدیگر برای پاسداری از امنیت اجتماعی از راههای از بین بردن عوامل تروریسم است.

بررسی مؤلفه های صلح عادلانه جهانی از دیدگاه ادیان، جایگاه و مشترکات فرهنگی و تمدنی در تحقق صلح عادلانه، همگرایی های جهانی و تکاپوی صلح عادلانه، استعمار و تهدید صلح عادلانه جهانی، مقایسه تهدیدهای فراروی صلح از دیدگاه ادیان و حقوق بین‌الملل معاصر‌از‌‌ محورهای مهم این همایش عنوان شده اند . مبانی سیاسی صلح عادلانه در اندیشه اسلامی، نقد نظام حاکم بر صلح جهان معاصر، نقش و تأثیر صلح عادلانه در تعالی اقتصاد جهانی و نقش سازمان‌های مردم نهاد و نخبگان در تحکیم صلح جهانی از دیگر موضوع‌های مورد بررسی در این همایش است.

همایش "صلح عادلانه، گفتمان مشترک جهانی" به همت مجمع جهانی صلح اسلامی، انجمن دوستی هند و ایران و رایزنی فرهنگی ایران از امروز 22 فروردین به مدت 2 روز در دانشگاه جواهر لعل نهرو هند گشایش یافت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 54168

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =