استاندار همدان ضمن تاکید بر اطلاع‌رسانی خدمات دولت بدون اغراق و مبالغه، از روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان خواست به نقد رسانه‌های منصف توجه داشته و در صورت لزوم توضیحات لازم را برای شفاف‌سازی ارائه نمایند

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ محمدناصر نیکبخت، استاندار همدان که در جمع اعضای شورای روابط عمومی‌های استان همدان سخن می گفت، انقلاب اسلامی را از جمله رویدادهای بزرگ دانست که کسی باور نداشت بتواند با دست خالی دربرابر استکبار و نماینده تا دندان مسلح آن یعنی رژیم پهلوی به پیروزی برسد.

وی با اعلام اینکه این اتفاق منحصر به فرد، با رهنمودهای اسطوره تاریخ، حضرت امام (ره) و پشتیبانی مردم به ثمر رسیده گفت: با توجه به اطلاع رسانی سریع و صحیح در انقلاب اسلامی لازم است نقش روابط عمومی و ارتباطات دراین برهه تاریخی بازبینی شود.


استاندار همدان، اهمیت دادن به مردم در انقلاب اسلامی را ازجمله ویژگی‌های نهضت امام (ه) دانست و یادآور شد: اقدام بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی موجب شد تا یکایک مردم ایران به ویژه جوانان به تنهایی تبدیل به یک رسانه شوند.

وی با تاکید بر اینکه روابط عمومی‌ها باید جایگاه و شان خود را شناخته و به این کار به عنوان یک علم نگاه کنند تصریح کرد:اگر مدیر روابط عمومی یک مجموعه توانست به درستی ایفای نقش کرده و باعث ارتقا مجموعه شود با عکس العمل خوب مدیر آن مجموعه مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها باید در تعامل و همکاری با رسانه‌ها تفاوتی قائل نشوند گفت: اگر رسانه‌ای موضوعی را نقد کرده باید آن موضوع بررسی شده و در صورت صحت نقد آن را قبول و در غیر این صورت توضیحات لازم جهت شفاف‌سازی از سوی روابط عمومی ارائه شود مگر اینکه آن رسانه قصد تخریب سازمان و دولت را داشته باشد.

نیکبخت با اشاره به اینکه امام (ره) فرمودند هر کاری که می‌کنید باید به اطلاع مردم برسد تا آنها بدانند خدمتگزاران آنها لایق و صادق هستند خاطرنشان کرد: روابط عمومی‌ها باید با استفاده از اساتید مجرب، سطح خود را ارتقا داده و از وضعیت کلیشه کنونی خود خارج شوند.

وی خطاب به روابط عمومی‌ها افزود: ماههای پایانی سال بسیار مهم بوده چرا که سال آینده، سال انتخابات است به همین دلیل نیز از هم اکنون برخی به دنبال کمرنگ کردن و تخریب خدمات دولت هستند.


وی با تشریح اقدامات دولت در حوزه اشتغال یادآورشد: از فرودین 93 تا کنون ماهانه 1000 شغل ایجاد شده که متاسفانه به دلیل کاهش اشتغال و رشد بیکاری در 10 سال گذشته، نمود عینی و محسوسی در استان نداشته است.

نیکبخت افزود: وقتی در آبان ماه سال 92 کار در همدان راشروع کردیم 21 هزار نفر شغل خود را ازدست داده بودند به همین دلیل نیز برخی باور ندارند که ممکن است در ماه 1000 شغل در استان ایجاد شده باشد.

وی با تاکید برصحت آمار ارائه شده از سوی استانداری در حوزه اشتغال تصریح کرد: ما از رسانه‌های استان و همه افراد علاقمند به موضوع خواستیم با حضور در اداره کار و تامین اجتماعی آمار ما در سال 93 و94 را راستی آزمایی کنند که خوشبختانه این کار توسط چند رسانه انجام و صحت ادعای ما ثابت شد.

نیکبخت، با اظهار تاسف از عملکرد برخی رسانه‌های استان ابراز کرد: برخی رسانه‌ها دستور تخریب دارند در حالیکه باید بپذیرند هر دولتی که سرکار آمده نماینده و خدمتگذار همین مردم است.

وی خطاب به مدیران روابط عمومی استان تاکید کرد: در همدان 99 درصد رسانه‌ها منصف و بی غرض بوده و قلبشان برای استان می‌تپد به همین دلیل اگر نقدی از سوی آنها شد باید این نقد به درستی از سوی روابط عمومی بررسی شده و در صورت نیاز به آن پاسخ داده شود.

استاندار همدان یادآور شد: در سال 93 همدان توانست همایش بزرگ سرمایه گذاری را برگزار کند و 5 کشور را برای انجام سرمایه‌گذاری در همدان و اجرای طرح‌های اقتصادی مانند ساخت نیروگاه مجاب کند.

نیکبخت ضمن درخواست از روابط عمومی‌ها برای انعکاس خدمات دولت به مردم در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: ما تصمیم گرفته ایم تمام واحدهای تولیدی تعطیل شده در استان همدان ر ا احیا کرده و مجددا به چرخه تولید برگردانیم.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 542079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =