روزنامه آرمان در مقاله ای با عنوان"مردی برای تمام فصول" نوشت:شاید نام علی لاریجانی که باز هم بر کرسی ریاست خواهد نشست در اذهان عمومی مترادف با اصولگرایی باشد که تا حدودی صحیح است و نماینده قم سال‌ها با پشتوانه اصولگرایی در مجلس حضور یافت و سخن گفت.

 اما نبايد فراموش كرد اين ويژگي نافي ابعاد ديگر شخصيت علي لاريجاني نمي‌شود و انتخابات هيات رئيسه و پيش از آن ليست انتخاباتي مجلس دهم نشان داد كه تعريف لاريجاني به عنوان عضو اردوگاه اصولگرايي تعريف ناآگاهانه و عاميانه است چرا كه اگر او در اين حيطه تعريف مي‌شد چرا نامش در ليست اميد كه شامل اصلاح‌طلبان و حاميان دولت است وجود داشت؟

شايد برخي مغرضانه اينگونه بيان كنند لاريجاني براي كسب راي بالا حاضر به حضور در اين ليست شده است كه خودش در آخرين نشست خبري اينگونه به اين شبهه پاسخ داد: «آنچه براي من مايه افتخار بود اين است كه نظر و حمايت مراجع بزرگ تقليد بود كه من از قم نامزد شوم.» اين اظهارات لاريجاني يعني اينكه او خود را نه مديون اصولگرايان مي‌داند و نه حضور در ليست اميد را عاملي براي پيروزي معرفي مي‌كند كه مصداق بارز آزادگي است.

لاريجاني امروز را نبايد با لاريجاني ابتداي مجلس هشتم و البته تا حدودي مجلس نهم سنجيد و بايد به دو تفاوت فاحش آن دوران و اين روزها توجه داشت. نخست اينكه در آن مقطع رقابت به معناي مرسوم سياسي ميان دو گروه اصولگرايي و اصلاح‌طلبي بود و علاوه براين، ائتلاف دو جريان سياسي براي ارائه يك ليست مشترك تعريف پذيرفته شده‌اي نداشت اما در اين مقطع هدف مشترك به قدرت نرسيدن دلواپسان كه عملكردشان در مجلس نهم تبعاتي براي خانه ملت داشت موجب ارائه ليست مشترك شد و لاريجاني هم بر اساس همين موضوع حاضر به حضور در ليست اميد شد نه براي كسب آراي بيشتر!

هدف لاريجاني را بايد از خودگذشتگي براي منافع ملي تعريف كرد چنانكه همراهي او با دولت در مسائل مختلف به ويژه برجام و هجمه‌هاي دلواپسان به او در اذهان هست كه نتيجه اين ارزيابي از تصميمات و عملكرد لاريجاني جز آزادگي نام ديگري ندارد.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 542112

برچسب‌ها