۰ نفر
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۱

دنیای اقتصاد نوشت:فرصت های سرمایه گذاری در جاده ابریشم از محورهای سمینار صادرات غیر نفتی امسال است.

 در هجدهمین نشست کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران محورهای سمینار صادرات غیرنفتی که هر سال از سوی اتاق تهران برگزار می‌شود، مورد بررسی قرار گرفت.

محسن بهرامی‌ارض‌اقدس، رئیس این کمیسیون گفت: با توجه به اینکه یکی از محورهای اصلی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، برون‌نگری و توسعه صادرات غیرنفتی است، دولت و بخش خصوصی نباید از هیچ تلاشی برای تحقق این اصل فروگذار کنند. از این رو در نظر داریم، همایش صادرات غیرنفتی را در ابعادی بزرگتر برگزار کنیم.

مواردی نظیر واقعی‌سازی نرخ ارز، ضرورت ایجاد شرکت‌های مدیریت صادرات، جلوگیری از خام‌فروشی و تقویت رقابت‌پذیری، دعوت از رایزنان بازرگانی و وزیر امور خارجه از جمله اولویت‌های مورد اشاره از سوی اعضای کمیسیون درباره این موضوع بودند. یکی دیگر از محورهای نشست مذکور، فرصت‌های جذب سرمایه در جاده ابریشم بود.

بهمن عشقی، دبیرکل اتاق تهران به گردهمایی مسوولان دولتی و بخش‌خصوصی شهرهایی که در امتداد جاده ابریشم قرار دارند، در شهر فوجوی چین خبر داد و گفت: اجلاس ائتلاف شهرهای زمينی-دريايي راه ابريشم به منظور احیای مسیر تاریخی و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و گردشگری جاده ابریشم برگزار شده است.

اسدالله عسگراولادی، عضو کمیسیون تسهیل تجارت اتاق تهران گفت: اتاق ایران و چین از سال 2008 به عضویت شورای عالی جاده ابریشم که 32 کشور در آن عضو هستند، درآمده است. وی افزود: ایران برای تصمیم‌گیری در این مورد دچار چندگانگی نهادهای تصمیم‌گیر است. 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 542115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =