واحد مرکزی خبر نوشت: معاون وزیر نفت از درخواست شرکت ژاپنی میتسوبیشی برای افزایش خرید نفت خام از ایران خبر داد و گفت: ایران از همکاری شرکت میتسوبیشی در صنایع نفت و گاز استقبال می کند.

امیرحسین زمانی نیا بعدازظهر امروز با ایچی تانابه، معاون اجرایی ارشد مدیرعامل شرکت میتسوبیشی ژاپن و هیئت همراه دیدار و گفتگو کرد.

معاون وزیر نفت در این دیدار به سابقه همکاری 60 ساله ایران و ژاپن اشاره کرد و افزود: این شرکت ژاپنی علاقمند به گسترش همکاری با ایران در زمینه انرژی است و ایران نیز با توجه به رفع تحریمها و اجرای برجام، از گسترش همکاریهای میتسوبیشی با صنایع نفت و گاز ایران استقبال می کند.

تانابه نیز در این دیدار به سابقه همکاری با صنایع نفت و گاز ایران اشاره کرد و گفت: این شرکت علاقمند به مشارکت در پروژه صادرات گاز ایران به عمان است.

وی همچنین ابراز تمایل کرد که 2 کشور بتوانند در زمینه های مختلف حوزه انرژی از نفت و گاز تا پروژه های نیروگاهی در ایران همکاری و مشارکت کنند.

تانابه تصریح کرد: با وجود رویکرد متنوع سازی محصولات و واردات نفت خام از کشورهای مختلف، این کشور خواستار افزایش خرید نفت خام و میعانات گازی از ایران است.

22339

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 542364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =