فرماندار پلدختر بر لزوم همکاری همه دستگاه ها هنگام بحران و آتش سوزی جنگل ها و مراتع تاکید کرد و گفت: همه دستگاه ها باید در راستای کمک به اطفای آتش سوزی احتمالی جنگل و مرتع همکاری کنند

به گزارش خبرنگار خبر آنلاین در پلدختر ، نورالدین درمنان در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی اطفای حریق شهرستان پلدختر افزود:مدیران باید افراد و دستگاه های مورد نیاز خود را در مواقع اعلام وضعیت بحرانی در اختیار ستاد بحران قرار دهند و مدیران بحران نیز باید همواره و در هر لحظه در دسترس و پاسخگو باشند .
وی گفت: با توجه به فصل گرما و احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع و جنگل ها رسالت و سیاست مدیریت بحران خطر پذیری و مدیریت برگشت پذیری بعد از حادثه است .
وی افزود: در فصل گرما شناسایی دقیق نقاط بحرانی و آمادگی جهت مقابله با حوادث احتمالی ضرورت بیشتری پیدا می کند .
وی بزگترین چالش شهرستان در فصل گرما را آتش سوزی دانست و گفت: آتش سوزی و خشکی رودخانه کشکان بزرگترین نگرانی در تابستان است که باید برای آن تدابیری اندیشیده شودتا کارایی داشته باشد .
وی افزود: با توجه به این که فصل گرما در شهرستان پلدختر زودتر آغاز می شود از لحاظ آتش سوزی نسبت به سایر شهرستان ها آسیب پذیر تر است .
وی از مدیران استانی به ویژه مدیر کل منابع طبیعی و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خواست به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند .
درمنان افزود: جنگل های بلوط و منابع طبیعی میراثی با ارزش و خدادای است که همه مردم باید در صیانت از این گنجینه خدادادی همکاری و تلاش کنند .
وی خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی صحیح و آموزش های لازم به دهیاران و شوراهای اسلامی و مردم روستا می توان بهترین عملکرد را در کنترل آتش سوزی در جنگل ها و مراتع داشته باشیم .
فرماندار پلدختر گفت: دهیاران با هماهنگی پایگاه های مقاومت در روستاها برای آمادگی مقابله با آتش سوزی های احتمالی با روستاییان قرارداد منعقد کنند .
وی افزود: بخشداران آمادگی دارند که با اداره منابع طبیعی که متولی کار است برای اطفای حریق و این که به موقع و بلافاصله در محل آتش سوزی حضور یابند ، برنامه ریزی کنند .
وی گفت: با توجه به این که در شهرستان پلدختر آتش سوزی در نقاط مختلفی صورت می گیرد لازم است منابع طبیعی برای تشکیل تیم تدارکات و پشتیبانی و رساندن آب و غذا به نیروها و کمک به آنها در هنگام خستگی برنامه ریزی کند تا بتواند به موقع ارایه خدمت کند .
درمنان افزود: با توجه به این که در شهرستان وسایل نقلیه مجهز به مخزن آب وجود ندارد ، تامین آن از ضروریات است تا بتوان با استقرار این گونه وسایل نقلیه در نزدیکی محل حادثه بتوان از آنها برای پر کردن پی در پی دستگاه های خاموش کننده استفاده کرد .
وی گفت: دستگاه" فلکسی بک "وسیله ای با 10 لیتر ظرفیت که می توان آن را با کوله پشتی حمل و برای خاموش کردن آتش با حمل آب از آن استفاده کرد .
وی افزود: این مطلب که آنچه می سوزد از داشته های گذشته ، حال و آینده ما است در بین مردم فرهنگ سازی شود و مسولان پای کار باشند و هر کجا اختلاف طایفه ای وجود دارد ورود پیدا کرده و اطلاع رسانی کنند .
فرماندار پلدختر گفت : انتظار می رود مدیران استانی در شهرستان بیشتر حضور پیدا کرده و مسایل و مشکلات را از نزدیک رصد کنند و به کمک مدیران شهرستانی بیایند تا بتوان مانند سال گذشته یک گام به جلو و کمترین هزینه را متحمل شویم

اسما اسماعیل پور

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 542646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =