رژیم‌صهیونیستی فرمان اخراج ساکنان به اصطلاح غیرقانونی کرانه‌باختری رود اردن را صادر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، رژیم‌صهیونیستی با صدور فرمانی به نیروهای خود اجازه داد فلسطینی‌ها و دیگر ساکنانی را که به گفته آنان اقامت غیرقانونی دارند، از سرزمین‌های اشغالی کرانه‌باختری اخراج کند.

انتشار این فرمان رژیم‌صهیونیستی یکشنبه بر روی وب‌سایت ارتش این رژیم واکنش گروه‌های مدافع حقوق‌بشر را به‌دنبال داشت که ضمن محکوم کردن این فرمان هشدار دادند چنین اقدامی موجب اخراج ده‌ها هزار فلسطینی خواهد شد.

بنا بر این گزارش، مقام‌های فلسطینی در کرانه‌باختری رود اردن نیز ضمن محکوم کردن صدور چنین فرمانی توسط تل‌آویو گفتند از آنجا که سکونت افراد در خانه‌های خود در کرانه‌باختری رود اردن بدون مجوز اسرائیل، جرم تلقی می‌شود، این اقدام ناقض حقوق اولیه افراد است.

قوانین فعلی اخراج ارتش رژیم‌صهیونیستی به تل‌آویو اجازه می‌دهد افرادی را که این رژیم دشمن به حساب می‌آورد و توانسته‌اند به کرانه‌باختری وارد شوند، از این منطقه اخراج کند.

در همین حال، حکومت خودگردان فلسطین درباره این تصمیم تل‌آویو ابراز نگرانی کرد. غسان الخطیب، سخنگوی این حکومت در کرانه‌‌باختری رود اردن با انتشار بیانیه‌ای این اقدام اسرائیل را اقدامی بسیار خطرناک توصیف و مخالفت مقامات این حکومت را نیز با این تصمیم اعلام کرد.

وی افزود که این تصمیم حقوق شهروندی مردم فلسطین را در زندگی در هر منطقه‌ای از سرزمین‌های فلسطینی که اسرائیل در سال 1967 میلادی اشغال کرده است، نقض می‌کند که بیت‌المقدس شرقی نیز از آن جمله محسوب می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 54280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =