ایسنا نوشت: معاون سابق رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رشد 10 درصدی تعرفه‌های درمانی را مناسب و معقول دانست و گفت: بیمه‌ها باید بتوانند پاسخگوی مردم باشند و هزینه‌های درمان را جبران کنند.

عبدالله عمادی  در ارزیابی تناسب رشد 10 درصدی تعرفه‌ها با ارائه خدمات درمانی و توان بیمه‌ها اظهار کرد: در سال‌های گذشته نرخ رشد تعرفه‌ها بالا بود، اما افزایش فعلی نرخ تعرفه‌های درمان معقول است.

وی افزود: بیمه‌ها باید پاسخگوی مردم باشند و هزینه‌های درمان را جبران کنند.

معاون سابق رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت، سازمان‌های بیمه‌گر بخصوص سازمان بیمه سلامت را به لحاظ بودجه‌ای دچار بحران کرده است گفت: سازمان بیمه سلامت با کسری 6500 میلیارد تومانی وارد سال جدید شد و هنوز نتواسته است مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد خود را تسویه کند.

عمادی افزود: اگر هر ساله بارمالی تعهدات تامین نشود، ابتدا بیمه‌ها و سپس مردم متضرر می‌شوند، زیرا بیمه‌ها نمی‌توانند به تعهدات خود عمل کنند و از سوی دیگر مردم خدمات خوبی دریافت نمی‌کنند. در نهایت این مسئله منجر به بی‌ارزش شدن دفترچه‌های بیمه می‌شود.

وی با بیان اینکه باید افزایش تعرفه‌ها معقول باشد و در کنار آن بار مالی مربوط نیز دیده شود عنوان کرد: در سال‌های گذشته افزایش نامعقول تعرفه‌ها و عدم تامین منابع مالی را شاهد بودیم و بار ناشی از آن روی دوش بیمه‌ها و مراکز درمانی سنگینی کرد.

معاون سابق رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در واکنش به موضع گیری‌های منفی سازمان نظام پزشکی پیرامون رشد پایین تعرفه‌های درمانی گفت: نظام پزشکی بی محابا بیمه‌ها و وزارت بهداشت را مورد انتقاد قرار می‌دهد و اگر حقی وجود دارد باید آن را از مجاری مربوط پیگیری کند.

عمادی با تاکید بر اینکه طرح تحول، راه چاره مناسبی برای خروج از مشکلات نظام سلامت نیست گفت: باید طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع را ساماندهی کنیم. تا زمانی که سیستم ارجاع سامان نیابد مشکلات این حوزه حل نمی‌شوند.

 

 

۴۲۴۲

کد خبر 542840

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
    1 2
    زماني معقوله كه عدالت اجتماعي برقرار باشه