۰ نفر
۲۳ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۶:۳۹

گذشته از سابقه دوستی ، کار حرفه ای و تلاش های به کارگرفته شده از سوی «حمید معصومی نژاد» در پانزده سال کار خبری در پایتخت ایتالیا، آنها که او را می شناسند می دانند که معصومی نژاد ، ‌حرفه ای ترین و اخلاقی ترین خبرنگار مستقر در مرکز این کشوری بود که توانسته بود دل آشنا و غریبه ، همسایه و همکار را در آنجا برباید و عجیب اینکه ارتباط نزدیک و غیر لازم او بامردم ایتالیا یکی از اتهامات حمید معصومی نژاد در کنار اتهام قاچاق اسلحه ذکر شده است .

اسلحه هایی که به شهادت شبکه ملی(Rai 2 ‌) آن کشور یک قمه و چند کلت را تشکیل می داد. اینک هفته هایی از روزی که که او را گرفته اند می گذرد و نمی دانم در این حال و هوای گذر ورزش در کشور غریب و اتهاماتی غریب تر بر این دوست ،در کشوری که مدعی حقوق شهروندی و آزادی فعالیت رسانه ای و هزار ادعای دیگر دارد ، چگونه می گذرد و روزگار چگونه می گذراند ، در همین فکر سری به یکی از شبکه های تلویزیونی این کشور زدم .

شبکه ایتالیاییRai storia ، بر نامه ای مربوط به حوادث فرهنگی و رسانه ای دهه هشتاد میلادی و دربرگیرنده اتهام به یکی از محبوب ترین مجریان و برنامه سازی شبکه سراسریRai با عنوان Enzo Tortora، بخش کرد . تورتور اگر در آن دهه به اتهام قاچاق مواد مخدر و عضویت در گروه مسلحانه کامور - Camor دادگاهی و به هفت سال زندان محکوم گردید ، اما در یاد نامه ای پس از مرگ او ، اثبات بیگناهی محبوب ترین مرد رسانه ای دهه هفتاد در شبکه یاد شده پخش کردید .

چگونه می توان به رفتار متناقص مدعیان غرب پیشینه پاسخ داد نمی دانم ، اما ،‌یکی از واقعیت های ‌اجتماعی و حتی سیاسی در آمریکا - و حتی اروپا - این است که دولت های سامان گرفته در آن سامانه ها ، آنچه خوب است ، یعنی عموما - بدون در نظر گرفتن برخی استثناء ها - در بر گیرنده خواسته های آدم هاست ،‌ به بهترین نحو ممکن تعریف و انجام شده و یا در حال انجام است. دولت رفاه ، پاسخ گویی به نیازهای بهداشتی و پزشکی، آموزش و نهادهای کارآمد در حوزه های مختلف ، همگی سازماندهی شده اند برای اینکه شهروندان این کشور در غنا و آرامش ، به بالاترین درجه ممکن آسایش ، خلاقیت و به جذب حداکثر لذت نایل شوند .

اینها همه واقعیت زندگی در شهرهای مغرب و حال و قال شهروندان کشورهای توسعه یافته است ، نقد روزگار شهروندان و آسیب های بوجود آمده ناشی از دولت رفاه ، حقوق شهروندی و اصالت لذت و فردیت هدف این نوشتار نیست ، تهیه اشاره به مساحتی از ابعاد شیوه زندگی است که باعث شده است بخش از وسیعی از ذهنیت انسانهای پیرامون را که دور از «مرکز و غرب » زندگی می کنند به خود مشغول داشته و هماره بخشی از وی مشغولی ها و امیدهای آنان را برای رسیدن به نوعی دیگر از رندگی به شیوه غربی تشکیل دهد .

اما با مقایسه ای بین خبرنگاری به نام معصومی نژاد و مجری دارای حقوق شهروندی در آن دیار ‌نمی دانم که هر چه خوبی ،‌ رفاه و گذشته از حقوقی که وجود دارد ، آنها برای خود می خواهند ، هر آنچه بدست آورده اند به هزینه دیگران و برای رفاه خود بوده است و گرنه چه تفاوتی بینTorttora و معصومی نژاد آن دیار و دیگر دیارها وجود دارد .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 54287

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =