نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از شکل گیری فراکسیون اعتدال در مجلس تا حداکثر یک ماه دیگر خبر داد.

غلامعلي جعفرزاده ايمن آبادي، در گفت‌وگو با خبرآنلاين، درباره انتشار خبر شكل‌گيري فراكسيون سومي در مجلس و تشكيل جلسه‌ با حضور رئيس مجلس اظهار كرد: ما براي تشكيل فراكسيون اعتدال نشست‌هاي اوليه را برگزار كرده‌ايم اما تاكنون آقاي لاريجاني در هيچ نشستي شركت نكرده است.

وي توضيح داد: در شرايط كنوني، يك فراكسيون اميد در مجلس وجود دارد كه بخش قابل توجه آن از دوستان اصلاح‌طلب هستند و يك فراكسيون ولايت وجود دارد كه‌ بخش قابل توجهي از آن دوستان پايداري هستند. اما نمايندگاني در مجلس حضور دارند كه مشي اعتدالي دارند يا مستقل به مجلس آمده‌‌اند، اين افراد نه اصلاح‌طلب هستند و نه عضو جبهه پايداري، تكليف آنها چه مي‌شود؟

جعفرزاده درباره نمايندگاني كه در نشست هاي فراكسيون اعتدال حضور داشتند، از كسي نام نبرد و تنها به بيان عبارت «دوستاني كه داراي مشي اعتدال هستند»، بسنده كرد. او حضور خود در اين نشست‌‌ها را تاييد كرد اما حضور كاظم جلالي را نه رد كرد و نه تاييد. پيش‌تر در خبرها آمده بود كه كاظم جلالي جلسه اي را براي تشكيل فراكسيون اعتدال برگزار كرده است. البته خود جلالي امروز در لابي مجلس حاضر نشد در اين باره صحبت كند.

جعفرزاده ايمن آبادي در ادامه گفت‌وگويش با خبرآنلاين اظهار كرد: در ابتداي مجلس ما نياز داشتيم كه براي رئيس مجلس به اجماع برسيم ولي بعد از آن ديگر نيازي به اين اجماع نداريم و از اين به بعد هم فراكسيون جديدي پا مي گيرد.

نماينده مردم رشت با بيان اينكه خودش يكي از افرادي است كه پيگير تشكيل فراكسيون اعتدال است،‌ اظهار كرد: ما هنوز وارد مرحله عضوگيري نشده ايم اما از همه طيف‌ها در اين فراكسيون حضور خواهند داشت و از هر دو فراكسيون عضوگيري مي‌شود.

او گفت: در مرحله كنوني در حال تهيه خط مشي‌‌هاي خود هستيم كه استخوان‌دار باشد تا بر اساس آن پيش برويم و دچار خدشه‌اي نشويم.

جعفرزاده درباره حضور لاريجاني در فراكسيون اميد نيز اظهار كرد: ما تمايل داريم كه ايشان به  فراكسيون اعتدال بپيوندند اما هنوز با ايشان صحبتي نكرده‌ايم. چرا كه در اين مرحله به پختگي كامل نرسيده‌ايم. البته به اين معنا نيست كه ايشان از تشكيل كميسيون بي‌اطلاع باشد. ايشان در جريان همه حركت‌هاي مجلس هست.

27213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 543566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =