رییس سازمان مالیاتی کشور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به برخی از مشکلات مردم در ارتباط با سازمان تحت مدیریت خود پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدکامل تقوی نژاد رئیس سازمان مالیاتی کشور در اولین برنامه خبری خود در شبکه 2 سیما و برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره برخی از مشکلات مردم و مودیان مالیاتی توضیح داد.
او در ابتدای سخنانش گفت: در رویکرد جدید سازمان مالیاتی ما موضوع عدالت مالیاتی را در دستور کار داریم. همه کسانی که از مواهب این کشور بهره مند هستند مالیات را به عنوان حق الناس باید پرداخت کنند. مردم نیز حق دارند درباره مصارف درآمد مالیاتی اطلاع داشته باشند. تلاش می کنیم بین مردم و دولت درباره مالیات، رابطه اعتمادسازی برقرار باشد و عمده مالیات بر اساس اظهارنامه های مودیان اخذ شود.
تقوی نژاد در ادامه سخنانش توضیح داد: 13 تا 30 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی سالانه در کشور داریم.
رئیس سازمان مالیاتی به برخی از انتقادات مردم درباره نحوه تشخیص مالیات بر درآمد جواب داد و گفت: در صورتی که مودیان مالیاتی اعتراض به تشخیص ها دارند می توانند اعتراض کنند و در هیات حل اختلاف به موضوع رسیدگی می شود و طبق قانون، مودیان به حقوق خود می رسند. ما دنبال کم کردن زمان رسیدگی به پرونده های مالیاتی هستیم تا اول از همه تکلیف مردم روشن شود و سپس روند نیز شفاف شود.
او در خصوص احتمال فساد و تبانی برخی از مودیان با تعداد بسیار اندکی از کارکنان سازمان تحت مدیریت خود گفت: بالای 95 درصد کارکنان سازمان امور مالیاتی افراد شریفی هستند منتهی از بیرون برخی مواقع نفوذ شده. ما در سازمان اعلام کرده ایم با فساد بی رحمانه برخورد می کنیم و حتی روی اعداد کوچک برخورد و اخراج می کنیم. داریم شرایط را برای عده ای بسیار اندک، سخت می کنیم. من از خود مودیان و به صورت مخفی بازرس گذاشته ام.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 543745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ايران ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    4 0
    اعتراض بايد در يك مرجع ثالثي باشه كه ذينفع نباشه نه زير مجموعه اداره ماليات هيچ تاثيري نداره من اعتراض كردم هيچي به هيچي تازه داشت مبلغ بيشترم ميشد
  • بی نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    3 0
    وقتی که اعتراض می کنیم تا سه چهار ماه رفتن به هیئت های مختلف طول می کشه و کلی وقت تلف می شه در آخرین هیئت اعتراضو رد می کنن بعد هم کلی جریمه دیرکرد پرداخت ، به اصل مالیات اضافه می شه یعنی این مدتی هم که خودشون برای رسیدگی به اعتراض در نظر گرفتن، به عنوان دیرکرد پرداخت براش جریمه می برند کلا آدمو از اعتراض خودش پشیمان می کنند
  • بی نام A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    4 0
    اعتراض کنیم؟؟؟به کی؟؟؟چجوری؟؟؟کسی گوش نمیده. زوره زور
  • بی نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    افرین به این همه دلسوزی برای حق الناس وقاطعیت در جلوگیری ازفساد تعدادی اندک وعادلانه کردن مالیات میشه بفرمایید برابر بودن مالیات یک کارگاه سیصد متری برق 25امپر نیمه فعال با 12تا گارگاه با برق 50امپر فعال شامل کدام قسمت از موارد فوق میشو د ؟ وا قعا ازاین حرف اخری لذت بردم برنامه خندوانه هم این قدر خنده دار نیست اعتماد سازی هم خوب اومدی بااین همه شایستگی حالا حالا ها مدیری از ما دلخور نشو این چهارتا حرف درمقابل نابودکردن یک کارگاه با 12کارگر چیزی نیست
  • منصور اميريان A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    سلام. قوانين مالياتي اشكالي ندارند. بلكه سازمان امور مالياتي توانايي اجرا ندارد. مثلا بيش از 80 درصد ماليات توسط موديان بزرگ مالياتي پرداخت مي شود ولي 80 درصد يا بيشتر نيروي سازمان مالياتي صرف محاسبه و وصول ماليات از 20 درصد باقيمانده ميشود. بطور خلاصه ميتوان با كوچك كردن سازمان مالياتي و استفاده از روشهاي نوين و مكانيزه بر چابكي سازمان افزود. هنوز پس از چندين سال خبري از سيستم جامع نيست. هنوز سيستمهاي مختلفي بصورت جزيره اي استفاده ميشوند. كوتاهي در رسيدگي به پرونده هاي بزرگ مالياتي زيانهاي سنگيني را به كشور وارد مي كند. هيچ تباني نياز نيست. فقط بايد رسيدگي به يك پرونده چند ماهي بيشتر طول بكشد. زيان آن معال همان 20 درصد ساير موديان خرد و كوچك خواهد بود. سازمان مالياتي بايد بار م
  • بی نام A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    2 0
    اقای رئیس مالیات: اعتراضی که می فرمائید بنده انجام دادم و یکساله که مرتبا میرم اداره شما و میام در هر جلسه یه فرم میدن میگن اظهاراتتو بطور خلاصه تو یک خط بنویس و به سلامت.و دوباره اعتراض و دوباره همین برنامه. به نظرم اون 5 که فرمودین اکثر پست های سازمان مالیات رو در اختیار دارن چون در هر قسمتی ما رفتیم همین 5 که میفرمایین حضور دارن و التماس دعا دارن. کسی هم با این 5 کنار نیاد اون 95 کاری براش نمیکنن.
  • داود A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    بعضی مودیان به اندازه من کارمند که سالی حداقل 1ونیم میلیون مالیات میدم، مالیات نمیدن حتی صنف طلافروش، منتها چون یک دفعه از اینها گرفته میشه حتی اگه 500 هزار تومنم باشه بهشون فشار میاد و اعتراض میکنن و بهتره که روی بعضی قبضهاشون این رقم بصورت ماهانه اضافه بشه که اعتراضی هم نباشه.