ایرنا نوشت؛ با وجودی که تنها حدود دو ماه به آغاز مسابقات لیگ برتر فوتسال زمان باقی مانده است وضعیت فوتسال قم برخلاف سایر تیم های لیگ برتری، هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

این در حالی است که بسیاری از تیم های لیگ برتری بازیکنان و کادر فنی مورد نیاز خود را جذب و حتی تمرینات خود را آغاز کرده اند ولی وضعیت تیم فوتسال یاسین پیش رو قم در هاله ای از ابهام قرار دارد.
دو هفته پیش مدیر رسانه ای تیم فوتسال یاسین پیش رو قم در گفت و گو با ایرنا اعلام کرده بود، مشکل بخش خصوصی برای تیم داری در فوتسال قم برطرف شده و حضور این تیم در قم قطعی شده است، ولی بعد از گذشت دو هفته هنوز خبری از حضور یاسین پیش رو در قم نیست و بسیاری از مسئولان و کارشناسان ورزشی نیز آینده این تیم را مبهم می دانند.
ممکن است فوتسال قم در سال جاری نیز مانند سال های قبل در دقیقه 90 و در روزهای آغازین لیگ برتر فوتسال کشور بسته شود ولی به طور حتم تیمی دست و پا شکسته و بدون انسجام را راهی لیگ برتر خواهند کرد.
تعلل در بسته شدن به موقع تیم یاسین پیش رو قم در سال جاری و سال های گذشته ضربه های سنگینی به این تیم وارد کرد که مهمترین آن عدم ثبات مدیریتی، تغییر مکرر مربیان و کادر فنی، نتیجه نگرفتن لازم در لیگ برتر و در نهایت جدا شدن بازیکنان کلیدی این تیم است.
فوتسال قم در سال 1380 در لیگ برتر ایران بروز و ظهور پیدا کرده و نقطه اوج این تیم نیز به همان سه سال اول دهه 80 با نام 'ارم کیش' باز می گردد، زمانی که فوتسال قم میعادگاه مدعیان و بزرگان فوتسال ایران شده بود.
چهره هایی مانند وحید شمسایی، مصطفی نظری، علی اصغر حسن زاده و مجید لطیفی به عنوان بازیکن و افرادی مانند صادق ورمزیار، سید مهدی ابطحی، حسین شمس، امیر شمسایی و غیره در قامت مربی در کنار سایر بازیکنان جوان بومی و مربیان این استان، قم را به قطب فوتسال کشور تبدیل کردند.
بسیاری از بازیکنان از جمله محسن حسن زاده، سید وحید غیاثی، رضا گلباشی، حسین صبوری، محسن آزاد و یدالله یامولا خروجی این تیم در آن دوره طلایی بود.
بازیکنانی نیز مانند علیرضا وفایی، ابوالقاسم اروجی و اصغر حسن زاده نیز از جوانان این تیم رشد کرده و امروز از ملی پوشان کشورمان محسوب می شوند.
هر چند فوتسال قم با نام ارم کیش در لیگ برتر فوتسال ایران خوب درخشید و برای خود نام و نشانی پیدا کرده بود ولی بعد از سال 1385 هر سال این تیم با نام جدیدی در لیگ برتر فوتسال حضور پیدا می کرد و تنزل جایگاه قم نیز مشهود بود.
اکنون که زمان مناسبی برای آماده سای تیم های لیگ برتری فراهم شده است و فوتسال قم برخلاف رقیبان خود، در وضعیت ابهام قرار دارد، برخی بازیکنان سرشناس قمی مذاکرات خود را با سایر تیم ها آغاز کرده و مربیان قمی نیز در فکر آینده خود و پیوستن به سایر تیم های لیگ برتری هستند.

*دیدگاه کارشناسان ورزشی
مدیرکل وزرش و جوانان استان قم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر در حال مذاکره با شرکت یاسین پیش رو قم هستیم ولی هنوز چیزی قطعی نشده است.
حسن عابدی خاطرنشان کرد: امید است در هفته های آینده تکلیف این تیم مشخص و فوتسال قم از این حالت بلاتکلیفی خارج شود.
وی ادامه داد: تا زمانی که تیم را به بخش خصوصی واگذار نکنیم این مشکلات در زمینه جذب اسپانسر و مسائل مالی در فوتسال قم وجود دارد.
وی گفت: دنبال شرایط قانونی هستیم تا مالکیت تیم را به بخش خصوصی واگذار کنیم و اگر این اتفاق بیفتد تیم بدون دغدغه هر سال در لیگ برتر حاضر خواهد شد.
رئیس هیات فوتبال استان قم نیز به خبرنگار ایرنا گفت: متاسفانه هنوز وضعیت فوتسال قم در لیگ برتر مشخص نیست و
هر سال با این مشکل روبرو هستیم.
کریم بهرامی افزود: بهترین راه برای رهایی از این وضعیت، واگذاری امتیاز تیم به بخش خصوصی است و بخش دولتی نیز حمایت کند.
رضا کردی سرمربی سابق فوتسال قم و مدرس فدارسیون فوتبال نیز در این زمینه گفت: ریشه همه مشکلات و گرفتاری های فوتسال قم، مالی است و عدم سرمایه گذاری مناسب در فوتسال، جایگاه این رشته ورزشی را تنزل داده است.
وی ادامه داد: وقتی پول خوبی به فوتسال قم تزریق نشود مربیان و بازیکنان خوبی نیز به این تیم ملحق نخواهند شد و در نهایت مدیرانی در راس کار قرار می گیرند که به جای دانش فوتسال، تنها پول دارند.
کردی گفت: همانگونه که اگر ما قهرمان شنای المپیک را دست و پا بسته در یک استخر کوچک بیندازیم خفه خواهد شد، اگر بهترین تیم را بدون امکانات وارد مسابقات لیگ کنیم نتیجه ای عاید ما نخواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: مدیران واقعی و کارآمد به خاطر بی پولی، وارد فوتسال نمی شوند و درمقابل کسانی که مدیر نیستند از این شرایط سوء استفاده می کنند و این از آسیب های ورزش است، بهتر است مسئولان استان قم حمایت های خود را از فوتسال بیشتر کنند.
یکی از دست اندرکاران فوتسال قم نیز گفت: متاسفانه هر سال در آستانه لیگ برتر، فوتسال قم با مشکل عدم هویت مواجه است و این مشکل هر چه زودتر باید برطرف شود.
وی که به خاطر شرایط حساس فوتسال قم خواست نامش فاش نشود، افزود: پنج سال پیش تیم در آستانه واگذاری به استان فارس بود ولی به همراه چند نفر از دلسوزان ورزش قم در شبی که قرار بود فردا تیم واگذار شود با جمع آوری فهرستی از بازیکنان و سفر به تهران، مانع از این اقدام شدیم.
وی خاطرنشان کرد: این وضعیت به فوتسال قم ضربه می زند و تیمی که در سال های نخست مدعی عنوان قهرمانی بوده را به این روزهای پرالتهاب انداختند.
تیم فوتسال قم تاکنون با نام هایی مانند فراز، ارم کیش، کیش ایر، ماهان تندیس، صبای قم، فوتسال قم و یاسین پیش رو به میدان رفته است.
این تیم در دومین سال حضور خود در لیگ برتر فوتسال نایب قهرمان فوتسال ایران شد و در فصل قبل نیز رتبه ششم را کسب کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 543897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =