۰ نفر
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
کتاب "غزل غزل لر"در زنجان رونمایی شد

مراسم رونمایی از کتاب فاخر "غزل غزل لر" عصر امروز در سالن هنر فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین ،،تدوین این اثر فاخر به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با همکاری انجمن ادبی قزل اوزن انجام شده است.

در این مراسم علی محمد بیانی رئیس انجمن ادبی قزل اوزن زنجان این کتاب را سندی مهم و فاخر برای استان دانست و اظهار داشت: آیندگان این کتاب را خواهند خواند و از آرمان‌های پدران و مادران سرزمینشان مطلع خواهند شد

بیانی با اشاره به اینکه این اثر برای مردم زنجان سند بزرگی در حوزه شعر تلقی می‌شود، گفت: کتاب "غزل غزل‌لر" ضمن اینکه سند شعر ما است سند زبان ما نیز محسوب می‌شود.

وی افزود: با وجود این کار ارزشمند هیچ کسی نمی‌تواند ادبیات غنی زنجان را کوچک و ناچیز بشمارد.

رئیس انجمن ادبی قزل اوزن به نگاه متفاوت و ارزشمند هر شاعری به شعر اشاره کرد و گفت: ادبیات قدیم و کلاسیک پلکانی برای شعرا ساخته است که قابل احترام است اما هر شاعری می‌تواند با نگاه خودش از پنجره شعر و شاعری به دنیای بیرون بنگرد.

بیانی با تاکید بر خلق آثاری از این دست عنوان کرد: جامعه نیازمند خلق چنین آثاری است چرا که این نوع آثار به جوانان ما اعتماد به نفس می‌دهد.

وی با ابراز خرسندی از توجه به خلق آثار ترکی از سوی شعرا و حمایت مسئولان به آفرینش این آثار گفت: وحدت و یکپارچگی بین مردم ماحصل این توجه است.

بیانی ادامه این روند را برای خلق کارهای ارزشمند وظیفه خطیر دانست و افزود: آیندگان با مطالعه این کتاب ها به خود خواهند بالید و گذشتگان را به بی‌توجهی متهم نخواهند کرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 544056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =