ایرنا نوشت: گروه ابوسیاف همپیمان داعش که در جنوب فیلیپین فعالیت های تروریستی انجام می دهد روز چهارشنبه چهار گروگان مالزیایی خود را آزاد کرد.

به گزارش ایرنا، این چهار مالزیایی که 21 تا 34 ساله هستند 12 اردیبهشت در حالی که از فیلیپین عازم مالزی بودند، در آبهای 'پولائو لیگیتان' در ایالت صباح ربوده شدند.

تارنمای روزنامه 'استار' مالزی خبر آزادی این چهار گروگان توسط گروه تروریستی ابوسیاف را منتشر و اعلام کرد که مذاکره کنندگان فیلیپینی و مالزیایی پس از چند دور مذاکره برای آزادی آنها به توافق رسیدند و این افراد صبح چهارشنبه به ایالت صباح مالزی بازگشتند.
این تارنما اعلام نکرد طرف های مذاکره فیلیپینی و مالزیایی چه افرادی بوده اند و آیا باج درخواستی تروریست ها پرداخت شده است.

تروریست های ابوسیاف که طی سال های اخیر با ربودن گردشگران خارجی در قبال آزادی آنها باج گیری می کردند، برای آزادی 'وانگ تک کانگ' 31 ساله، 'وانگ هونگ سینگ' 34 ساله، 'وانگ تک چی' 29 ساله و 'جانی لائو جونگ هیئن' 21 ساله خواستار 18 میلیون رینگیت (حدود 4 میلیون و 400 هزار دلار) سربها شده بودند.

این گروه تروریستی که تاکنون سر چند گروگان از کشورهای مختلف را به دلیل تاخیر در پرداختن باج درخواستی به روش گروه تکفیری داعش قطع کرده است، اردیبهشت ماه و در دو مرحله 14 گروگان اندونزیایی خود را آزاد کرد.

اندونزی مدعی شد با مذاکره موفق به آزادی این گروگان ها شده است و باجی بابت آزادی این 14 دریانورد پرداخت نکرده است.
ابوسیاف سال گذشته پس از آنکه موفق به دریافت باج از مالزی نشد، 'برنارد دن' گروگان 39 ساله مالزیایی خود را به تقلید از رفتارهای داعش گردن زد.

'عبدالرشید هارون' رئیس پلیس ایالت صباح نیز در مورد آزادی این گروگان ها اظهار نظری نکرده و تاکنون دولت مالزی نیز موضعی اتخاذ نکرده است.
خبرگزاری رسمی مالزی (برناما) نیز تاکنون خبری در مورد آزادی این گروگان های ابوسیاف منتشر نکرده است.
یکی از منابع مالی گروه تروریستی ابوسیاف که از سال 1990 فعالیت های تروریستی خود را در جنوب فیلیپین آغاز کرده است، آدم ربایی و درخواست باج چند میلیون دلاری در قبال آزادی هر گروگان است. این گروه با رهبری 'ابوسیاف' مغز متفکر 'بن لادن' شکل گرفت.


مالزی، اندونزی و فیلیپین پس از به گروگان گرفته شدن 18 تن از اتباع مالزی و اندونزی از اوایل فروردین تا اواسط اردیبهشت برای ایجاد گشت های مشترک و همکاری های دفاعی در منطقه مرزی مشترک در دریای سولو به منظور جلوگیری از افزایش دزدی دریایی، قاچاق و دیگر فعالیت های جنایی به توافق رسیدند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 544153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =