ایلنا نوشت: صادق زیباکلام و عبدالرضا داوری عملکرد دولت یازدهم را در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و بین‌المللی را در مناظره‌ای ۲ ساعته تحلیل کردند.

بخش‌هايي از سخنان داوري از اين قرار است:

**در حوزه حمایت نهادهای حاکمیتی بی‌نظیرترین حمایت را در بحث پرونده هسته‌ای توسط رهبری از دولت به عمل آمد.  اگر بخواهیم از این زاویه نگاه کنیم قضایا به نفع دولت تمام نمی‌شود.

**روحانی در کتاب «خاطرات هسته‌ای» به پیچیدگی بحث پرونده هسته‌ای در دوره دولت‌اصلاحات اشاره کرده که مشخص می‌شود در آن دوران کسانی به دشمن پاس گل داده‌اند. دولت‌اصلاحات پرونده هسته‌ای را با ۴ بیانیه شورای حکام به دولت احمدی نژاد تحویل داد.

**دولت روحانی معدل دولت خاتمی و دولت هاشمی است و مشکلات و شکاف‌هایی که درآن دو دولت پیش آمده را به دوش می‌کشد.دولت هاشمی با همسان‌سازی سیاست‌های اقتصادیش با بانک جهانی و مشکلاتی که از این منظر در جامعه پیش آمد موجب شکاف در جامعه شد و مردمی که دسترسی‌شان به منابع محدود شده بود، دست از حمایت دولت برداشتند و روبروی دولت ایستادند؛ مانند اعتراضات کوی طلاب در مشهد که با واکنش شدید دولت هاشمی روبرو  شد. شکاف دیگر در دولت اصلاحات با بحث گفتمان وابستگی مطرح و موجب شد که حزب‌الهی‌ها از دولت دور شوند و مقابل دولت خاتمی قرار گیرند.دولت روحانی این دو شکاف را به ارث برده و در واقع نقاط ضعف دولت هاشمی و خاتمی را به دوش می‌کشد. این وضعیت موجب می شود که دولت یازدهم دولتی یک‌دوره‌ای باشد.

** هیچ‌گاه آمریکاستیز نبوده‌ایم. چه زمانی ما رئیس دولت آمریکا را ترور کرده‌ایم؟ این آنها بوده‌اند که در ایران دست به ترور زده‌اند. در موضوع گروگان‌گیری نیز این اصلاح‌طلب‌ها بودند که گروگان‌ها را تحویل دادند و در بحث اقتصاد هم باید بگویم آمریکایی‌ها که غول اقتصاد آزاد هستند امروز خودشان دچار هزاران مشکل‌اند.

**{با اشاره به موضوع شلاق‌خوردن تعدادی کارگر در معدن طلای آق‌دره} چرا در این خصوص هیچ اصلاح‌طلبی اظهارنظر و انتقادی نکرد؟ دولت یازدهم دولت کارفرمایان است.

1727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 544235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    7 5
    دولت يازدم طرفدار ايجاد سختي و درامد كم است. تنها چيزي هم كه بهش افتخار مي كند برجام است.
    • بی نام IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
      0 0
      یعنی دولت در برابر قوه قضائیه مقاومت کنه؟
  • بی نام A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    10 1
    مگر قوه قضاییه دست اصلاح طلبان است
  • بی نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    9 1
    آقاي داوري زمانيكه قوه قضاييه و شخص قاضي حكم شلاق را صادر ميكند آيا بايد دولت روحاني عذرخواهي كند ؟ هرجا كه از سوي دولت توصيه اي در قبال بهبود وضع مردم صورت ميگيرد ميگوييد اين دخالت در كار ديگر قواستبرادر دم خروس را باور كنيم يا قسم حضرت عباس را
    • رضا IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
      0 0
      دولت خودش شکایت کرده
  • بی نام A1 ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    0 0
    مردم متوجه هستند این کارها واین اعتراض ه برای چست مگر در مواردی که اعتراض دارد نتیجه گرفته