۰ نفر
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۰
هیلاری، جهان را غافلگیر کرد!

کاندید حزب دموکرات آمریکا مدعی پیروزی شد و گفت که اولین بانوی رئیس جمهور و رهبر دمکرات ها در کاخ سفید است! این خبر تا این لحظه بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشته است.

 

 

 

 

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت خبرگزاری رویترز، هیلاری کلینتون روز گذشته در آخرین سه شنبه بزرگ با شکست دوباره سندرز اعلام کرد که او رهبر اصلی دموکرات ها است. او با بیان این ادعا گفت: که رئیس جمهور آینده آمریکا و اولین بانوی کاخ سفید خواهد شد!

دقایقی از اظهارات هیلاری کلینتون نگذشته است که کاربران توئتیر و رسانه های آمریکا و اروپا این جمله نامزد دموکرات آمریکا را در خبرهای فوری تیتر یک رسانه های خود کرده اند. این ادعای وزیر خارجه سابق آمریکا تا این لحظه به شدت با واکنش های متفاوتی روبه رو شده است، رقیب او دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان هنوز به ادعای کلینتون واکنشی نشان نداده است.

هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات برای انتخابات مقدماتی در آمریکا روز سه شنبه و پس از برگزاری آخرین انتخابات موسوم به سه شنبۀ بزرگ مدعی پیروزی در انتخابات مقدماتی دموکرات ها و نامزدی این حزب شد.

وزیر سابق دفاع آمریکا همچنین از نمایندگی این حزب برای رقابت های ریاست جمهوری ۲۰۱۶ سخن گفت.

 



شبکه یورونیوز گزارش داد: هیلاری کلینتون در جمع هواداران خود با بیان اینکه پیروزی وی بعنوان یک زن یک اتفاق تاریخی در آمریکاست است گفت: «از همۀ شما برای ساختن این لحظه سپاسگزارم. برای نخستین بار در تاریخ کشور ماست که یک زن نامزد یک حزب اصلی برای انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.»

وی همچنین ضمن تشکر از رقیب هم حزبی خود، برنی سندرز افزود: «بگذارید جلوی فرض اشتباه را بگیریم، سناتور سندرز، کارزار انتخاباتی او و مناظرۀ قوی ای که با هم داشتیم در بارۀ افزایش درآمدها، کاهش نابرابری و افزایش سطح دستیابی به موقعیت های بهتر در جامعه پر از نکات مثبت برای حزب دموکرات و آمریکا بود.»

 



در آخرین سه شنبۀ بزرگ و طبق آرای اولیۀ اعلام شده، برنی سندرز در چهار ایالت و هیلاری کلینتون در دو ایالت از جمله نیوجرسی آرای انتخابات مقدماتی را از آن خود کرده اند. این انتخابات در آخرین سه شنبۀ بزرگ در ایالت های نیوجرسی، نیومکزیکو، داکوتای شمالی و جنوبی، کالیفرنیا و مونتانا برگزار شد. آخرین مرحله از انتخابات مقدماتی آمریکا برای رقابت های ریاست جمهوری روز چهاردهم ژوئن برگزار می شود.

 

هیلاری کلینتون توانسته است حمایت ۲۳۸۳ انجمن درون حزبی و نماینده دموکرات را که برای نامزدی این حزب مورد نیاز است کسب کند. با اینحال انتخاب قطعی نامزد دموکرات ها برای ریاست جمهوری ۲۰۱۶ در همایش این حزب صورت خواهد گرفت که قرار است در ماه ژوییه برگزار شود.

  سندرز از رقابت با هیلاری انصراف نمی‌دهد

در همین زمینه  تسنیم به نقل از اسکای نیوز نوشت:  برنی سندرز، یکی از دو نامزد حزب دموکرات در انتخابات آمریکا با وجود دستیابی هیلاری کلینتون به دلگیت‌های لازم برای معرفی به عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که به کمپین انتخاباتی خود ادامه خواهد داد.

این درحالی است که طبق ایمیل ارسالی کاخ سفید برای خبرنگاران باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه شب در تماس با هیلاری کلینتون انتخاب وی به عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را تبریک گفت.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین در تماس با سندرز از تزریق انرژی میان میلیون‌ها آمریکایی با تعهد به مبارزه با نابرابری اقتصادی و مسائل اینچنینی تشکر کرد.

تصاویر و منبع: رویترز

31049

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 544251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =