پیش بینی رشد اقتصادی پس از گذشت ۶ ماه از سال ۲۰۱۶/رشد اقتصادی منطقه ۳.۵ درصد

گزارش بانک جهانی رشد اقتصادی چین ۶.۷ درصد و هند ۷.۶ درصد پیش بینی کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بانک جهانی پیش بینی خود را از رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۱۶  اعلام کرد که از ۲.۹ درصد به ۲.۴ درصد کاهش یافته است. این نهاد گزارش چشم انداز رشد اقتصاد جهانی به روز رسانی کرد. بازارهای نوظهور صادرکننده کالاهای اساسی و اقتصادهای توسعه یافته در تلاش برای وفق دادن خود با قیمت‌های پایین نفت و دیگر کالاهای اساسی هستند و این موضوع ۴۰ درصد از تصحیح نزولی به حساب می‌آید.

پیش بینی می شود که در سال ۲۰۱۶ رشد  اقتصادی کشورهای نوظهور ۰.۴ درصد افزایش یابد که نسبت به پیش بینی رشد ۱.۲ درصدی ژانویه افت پیدا کرده است.

بر اساس این گزارش رشد اقتصادی چین ۶.۷ درصد و هند ۷.۶ درصد پیش بینی شده است.

اروپا و آسیای مرکزی: برآورد رشد اقتصادی این ناحیه در سال ۲۰۱۶، ۱.۲ درصد پیش بینی شده بود که این مقدار ۰.۴ درصد از اول ژانویه کاهش پیدا کرده است. اگر روسیه را در این ناحیه در نظر نگیریم این ناحیه  ۲.۹ درصد رشد اقتصادی خواهند داشت. 

آمریکا لاتین و وابسته به دریای کارائیب:  چشم انداز رشد اقتصادی این ناحیه ۱.۳ درصد است که از پیش بینی که در سال ۲۰۱۵ انجام شده ۰.۷ درصد کاهش یافت. رشد اقتصادی مکزیک و آمریکای مرکزی در سال ۲۰۱۶  به ترتیب ۲.۷ درصد و ۲.۶ درصد پیش بینی شده است. 

 خاورمیانه و آفریقا شمالی: رشد اقتصادی این ناحیه ۲.۹ درصد پیش بینی می شود که از چشم اندازی که از ژانویه شده ۱.۱ درصد کاهش داشته است.  این تعدیل نزولی به دلیل کاهش قیمت متوسط نفت در سال جاری و رسیدن آن به ۴۱ دلار برای هر بشکه بوده است. عامل اصلی بهبود نسبی رشد منطقه در سال ۲۰۱۶،‌ بهبود قدرتمند  ایران پس از لغو تحریم‌ها در ماه ژانویه بوده است. 

با رشد قیمت متوسط نفت در سال ۲۰۱۷، پیش بینی شده است رشد اقتصادی منطقه در سال ۲۰۱۷ به ۳.۵ درصد برسد.

 

منبع: بانک جهانی

22439

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 544297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =