افت بهای نفت و ادامه قیمت های پایین، شرکت های نفتی بزرگ دنیا را با مشکلات مالی فراوانی مواجه کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، استمرار سطح قیمت های پایین در بازار جهانی نفت و افق ناامید کننده این بازار، غول های نفتی دنیا را نیز با چالش های مالی بزرگی روبرو کرده است؛ چالش هایی که برای رهایی از آن ها به روش هایی مانند تعدیل نیروی انسانی روی آورده اند.

از جمله شرکت هایی که با مشکلات مالی شدیدی دست به گریبان شده، کمپانی نفتی "لوک اویل" روسیه است. لوک اویل، دومین شرکت نفتی بزرگ روسیه است که با انتشار صورت های مالی سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ اعلام کرده با افت ۵۹ درصدی سود خالص مواجه بوده است. سود خالص این شرکت به رقم کمی بیش از ۶۵۱ میلیون دلار رسیده است.

سقوط شدید قیمت نفت مهمترین عامل کاهش سود کمپانی لوک اویل بوده است. از سوی دیگر نوسان شدید ارزش روبل، واحد پولی روسیه در برابر دلار آمریکا و یورو دیگر عامل افت فعالیت های این شرکت گزارش شده است.

شرکت نفتی رویال داچ شل نیز به علت مشکلاتی از همین دست اجرای یک پروژه وسیع صرفه جویی اقتصادی را در دستور کار قرار داده است.

این کمپانی بریتانیایی هلندی ۱۰ درصد از سهام خود در بخش فعالیت های تولید نفت و گاز را واگذار خواهد کرد. توقف فعالیت ها در ۵ تا ۱۰ کشور قسمت دیگر این برنامه را تشکیل می دهد.

رویال داچ شل در نظر دارد تا سال ۲۰۲۰ هزینه ها و سرمایه گذاری های سالانه خود را زیر رقم ۳۰ میلیارد دلار نگه دارد. هزینه های این کمپانی نفتی پس از خرید شرکت نفتی «بی جی گروپ» به قیمت ۴۷ میلیارد پوند افزایش یافته است.

22339

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 544377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =