هشدار مجدد مدیرکل محیط زیست لرستان در خصوص وضعیت باغ وحش خرم آباد

مدیر کل محیط زیست لرستان گفت: در صورت ادامه روند مرگ حیوانات در باغ وحش خرم آباد و عدم استانداردسازی آن ما مجبور به تعطیلی آن هستیم

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین لرستان ، مهرداد فتحی بیرانوند پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در رابطه با وضعیت باغ وحش خرم آباد اظهار داشت: حساسیت های زیادی از سوی مردم کشور و استان لرستان در رابطه با باغ وحش خرم آباد وجود دارد.

فاصله باغ وحش خرم آباد با استانداردها

وی با بیان اینکه متاسفانه باغ وحش خرم آباد نیز مانند خیلی از کارهای بی برنامه در استان در محل بام خرم آباد ایجاد شده است عنوان کرد: متاسفانه ساخت و ساز صورت گرفته برای ایجاد این باغ وحش در بام لرستان با استانداردهای مدنظر در این زمینه فاصله دارد.

مدیر کل محیط زیست لرستان با اشاره به وجود مشکلات فراوان در باغ وحش خرم آباد از جمله محل نگهداری، تغذیه، بهداشت، درمان و ... حیوانات و گونه های جانوری بیان داشت: وجود این مشکلات موجب شده که درز سال سال گذشته و امسال چند گونه نادر در این باغ وحش از بین برود.

فتحی بیرانوند با اشاره به نقش نظارتی و حاکمیتی محیط زیست لرستان در این رابطه تصریح کرد: د گذشته وضعیت تغذیه حیوانات نگهداری شده در این باغ وحش بسیار بد بود که با پیگیری های صورت گرفته از سوی محیط زیست تغذیه حیوانات تا حدودی اصلاح شد.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه محل نگهداری حیوانات در باغ وحش خرم آباد با استانداردها فاصله دارد گفت: در این راستا بعد از تلف شدن گوزن زرد ایرانی در باغ وحش خرم آباد جلسات فراوانی با معاون عمرانی استانداری لرستان برگزار و در این خصوص تصمیماتی گرفته شد.

تعطیلی باغ وحش با استمرار روند کنونی آن

مدیر کل محیط زیست لرستان با تاکید بر اینکه دامپزشکی لرستان اسرار دارد که این باغ وحش را یا به بخش خصوصی و یا بخش دولتی واگذار کند گفت: به طور معمول در کل کشور مدیریت باغ وحش ها بر عهده شهرداری ها بوده و در این راستا ما با شهردار خرم آباد و معاون عمرانی استانداری لرستان برای واگذاری باغ وحش به شهرداری جلساتی را برگزار کرده ایم.

فتحی بیرانوند با تاکید بر اینکه بنا شده که شهرداری خرم آباد اقدام به انجام مطالعات اولیه برای واگذاری باغ وحش به این نهاد را انجام دهد گفت: در نهایت مقرر شده که نتیجه نهایی این مطالعات را شهرداری به معاون عمرانی استانداری لرستان ارائه دهد.

وی با بیان اینکه شهرداری تا کنون در این زمینه به جمع بندی کامل نرسیده است گفت: در صورتی که روند مدیریت باغ وحش خرم آباد اینگونه باشد و استانداردها در آن رعایت نشود با توجه به وظیفه نظارتی که ما داریم مجبور به تعطیلی آن هستیم.

مدیر کل محیط زیست لرستان با تاکید بر اینکه اگر چارچوب ها و استانداردها در آن باغ وحش رعایت نشود ما چاره ای نیز تعطیلی آن نداریم گفت: تلف شدن حیوانات در باغ وحش ها در دنیا امری طبیعی است اما نباید این امر اتفاق بی افتد و ما به هیچ عنوان به این اتفاق خوشحال نیستیم

مهر/

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 544406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =