۰ نفر
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان :حاشیه‌نشینی، وضعیت اعتیاد و بیکاری ، وجود زنان سرپرست خانوار، میلیون‌ها پرونده قضایی ، 600 هزار ورودی به زندان‌های و رسوب 200 هزار نفری در زندان‌ها کشور، طلاق و مسائلی دیگر مسؤولان را بر آن داشت که به فکر راهکاری باشند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ محمد ابراهیم الهی تبار، معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان که در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید سازمان بهزیستی استان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: مقام معظم رهبری با نگاهی تیزبینانه مسؤولان اجرایی و نمایندگان مردم در مجلس را به مباحث اجتماعی حساس کردند.

وی با تأکید بر اینکه سکونتگاه‌های غیر رسمی در شهرهای بزرگ از چالش‌های اجتماعی کشور هستند، خاطرنشان کرد: به تازگی اعتبار 200 میلیارد تومانی برای توانمندی حاشیه شهرها در نظر گرفته شده که امیدواریم سهم عمده نیز برای استان با توجه به طرح‌های پیشنهاد شده کسب کنیم.

الهی تبار، یادآور شد: طلاق به یکی از معضلات بزرگ جامعه تبدیل شده است که باید حرکتی مناسب و همه‌جانبه در کاهش آن و ماندگاری ازدواج و تحکیم خانواده در جامعه ایجاد شود.


معاون سیاسی امنیتی استاندار با اشاره به مراکز نگهداری سالمندان، گفت: مرکز نگهداری سالمندان در جنوب استان موجود است اما در شمال و مرکز استان نیز به احداث مراکزی در این حوزه نیازمندیم.


وی با بیان اینکه شاهد تحولات گسترده‌ای در حوزه بینشی و عملکردی در سازمان بهزیستی کشور هستیم، تصریح کرد: مجموعه بهزیستی با غم و غصه روزگار در ارتباط است و تلاشی همواره با استرس را در راه خدمتگذاری به جامعه هدف به خرج می‌دهد.

این مسئول با بیان اینکه وظیفه داریم از خدمات خانواده بهزیستی قدردانی کنیم، افزود: در دولت یازدهم پس از چند سال از تعطیلی شورای اجتماعی کشور و تعطیلی نگاه اجتماعی به مباحث کشور، احیای این فرآیند و بازگشت آن به چرخه مطالعه و مدیریتی کشور را شاهد هستیم.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه دولت، بدنه جامعه را به مسائل اجتماعی حساس کرده، یادآور شد: فضای جدیدی نسبت به مسائل اجتماعی در مسؤولان کشور ایجاد شده به طوری که همه مسؤولان با نگاه ویژه‌ای به مباحث اجتماعی کشور می‌نگرند.


وی در ادامه اظهار داشت: همدان به لحاظ توانمندی در حوزه اجتماعی به پایلوت کشوری تبدیل شده تا اقدام موثری در راه بهبود وضعیت اعتیاد و ایجاد رویکرد روشنی در جامعه را دنبال کند.

وی با بیان اینکه مصوبات شورای اجتماعی کشور در حکم مصوبات هیأت وزیران کشور است، گفت: امیدواریم با این اتفاقات شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم که سازمان بهزیستی در این بین نقش موثری خواهد داشت.

الهی‌تبار با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی همه اقشار جامعه را درگیر خواهد کرد، اظهار کرد: با نگرش نظام به مسائل اجتماعی، بهزیستی با توجه به تجربیات و دانش خود خدمت ایفا کند و استان همدان نیز برای حضور در این عرصه آمادگی خود را اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه استان همدان توانمندی این را دارد پذیرای پروژه‌های ملی در حوزه مأموریت‌های بهزیستی باشد، افزود: ایجاد بازپروری مرکز غرب کشور در استان همدان این را نشان می‌دهد که ظرفیت مناسبی است که در اختیار قرار دارد.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه مرکز توانبخشی ملی وابسته به دانشکده توانبخشی کشور به دلیل مشکل درمان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد، تصریح کرد: وجود مراکز متعدد آسایشگاهی، توانبخشی‎، نگهداری معلولان و آسیب دیدگان در استان از ظرفیت بالای استان همدان خبر می‌دهد.

وی ادامه داد: امروز یکی از خیرین استان همدان اعلام آمادگی کرده که یکی از مراکز نگهداری سالمندان را با توجه به نیاز روز جامعه ایجاد کند که تقاضای کمک و همراهی برای تحقق این مرکز را داریم.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 544475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =