۰ نفر
۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴

ایسنا نوشت: مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: روز گذشته دمای هوا در استان سیستان و بلوچستان به مرز 50 درجه سلسیوس رسید.

محمدرضا امیر مرادی گفت: براساس آمار استخراجی از دستگاه های سنجش هواشناسی مقارت ساعت 15 روز چهارشنبه 19 خرداد ماه سال جاری دمای هوا در شهرستان راسک به 49 درجه رسید که این مقوله رکوردی در کشور بوده و این منطقه را به یکی از گرمترین نقاط کشور تبدیل کرده است.

او ادامه داد: بر اساس آخرین اطلاعات دستگاه های هواشناسی تا ساعت 16 این روز شهرستان چابهار با 35 درجه سلسیوس خنک ترین و راسک با رسیدن به دمای 49 درجه و مرز 50 درجه گرمترین شهرستان استان سیستان و بلوچستان بوده است.

امیرمرادی افزود: در این روز دلگان نشینان نیز دمای 48 درجه ای را سپری کردند و پس از آن نیز نیکشهر نشینان با تحمل دمای 47 درجه ای بیشترین دما را داشته اند اما این گرما مختص نیمه جنوبی استان نبوده و در نیمه شمالی استان نیز شهرستان های زهک، زابل و هیرمند در کنار شهرستان ایرانشهر دمای 46 درجه ای را تا ساعاتی پس از عصر چهارشنبه 19 خرداد متحمل شده اند.

او گفت: طی این مدت دمای هوا در شهرستان میرجاوه به 44 درجه، سراوان 42 درجه، نصرت آباد 41 درجه و در شهرستان زاهدان به همراه زابلی به 40 درجه سلسیوس رسید اما در کنار این شهرستان های ساکنین چابهار و خاش نیز دمای 36 و 39 درجه ای را سپری کرده اند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 544640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =