بازدید نماینده مجلس  از روند احداث گاوداری ۶ هزار رأسی دلفان

نماینده مردم شهرستان های دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی آغاز گاوداری شش هزار راسی شهرستان دلفان را یکی از خواسته های اساسی مردم این منطقه عنوان کرد و خواستار تخصیص اعتبار مورد نیاز آن شد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین لرستان ،علی رستمیان روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح گاوداری شش هزار راسی به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح در زمینی به مساحت ۵۴ هکتار در روستای سالیانه شهرستان دلفان توسط شرکت قیام دشت زیر مجموعه شرکت های بنیاد مستضعفان در این شهرستان احداث می شود.
وی افزود: این طرح هم اکنون در مرحله تسطیح زمین است که با اتمام عملیات تسطیح به یاری خداوند ساخت آن آغاز می شود.
نماینده مردم شهرستان های دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی یادآور شد : به گفته مجریان طرح ، تسهیلات در نظر گرفته برای این طرح با سود ۱۸ درصد است که امیدواریم مسئولان مربوطه بتوانند منابع مالی این پروژه بزرگ را از صندوق توسعه ملی تامین نمایند.
وی اظهار داشت : گاوداری شش هزار راسی شهرستان دلفان در صورت بهره برداری ظرفیت اسمی آن سه هزار راس دام مولد است که به طور میانگین ۴۳ هزار و ۸۰۰ لیتر شیر در سال تولید می نماید و زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم که تا ۶۰۰ نفر قابل افزیش است را فراهم می کند.
به گفته رستمیان ، برآورد اولیه برای اجرای طرح گاوداری شش هزار راسی شهرستان دلفان ۷۵۹ میلیارد و ۶۳ میلیون ریال است.
نماینده مردم شهرستان های دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی ، اجرای گاوداری شش هزار راسی در دلفان را یکی از مصادیق های فرمایشات مقام معظم رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی دانست و گفت : با بهره برداری از این طرح می توان زمینه اشتغال بسیاری از جوانان جویای کار را فراهم نمود و میزان تولید گوشت و لبنیات در منطقه به نحو چشمگیری افزایش داد.
وی یاد آور شد : امیدواریم به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این طرح بزرگ باشیم و زمینه شادمانی مردم و جویندگان کار در منطقه فراهم گردد.....نسیم دلفان/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 544774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =