۰ نفر
۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰

تسنیم نوشت: قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۲۶۵ دلار و ۴۶ سنت رسید.

در حالی که ارزش دلار پس از کاهش های اخیر تقویت شده، قیمت طلا امروز اندکی کاهش یافت، اما همچنان در نزدیکی بالاترین رقم 3 هفته اخیر باقی ماند و در مسیر ثبت دومین هفته متوالی افزایشی قرار گرفت.

از جمعه گذشته، قیمت طلا شاهد حرکت رو به رشد بوده و این هفته پس از انتشار آمارهای ضعیف از بازار کار آمریکا و اظهارات محتاطانه جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا درباره افزایش قریب الوقوع نرخ بهره، حدود 2 درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا، امروز با 0.2 درصد کاهش به 1265 دلار و 46 سنت رسید. قیمت فلز زرد روز پنجشنبه به رقم 1271 دلار و 31 سنت رسید که بالاترین رقم از 18 می تاکنون بود. قیمت طلای آمریکا نیز با 0.3 درصد کاهش به 1268 دلار 50 سنت رسید.

قیمت نقره نیز امروز به بالاترین رقم 3 هفته گذشته رسید و در مسیر ثبت بیشترین رشد هفتگی از 29 آوریل قرار گرفت. فلز سفید که در این هفته بیش از 5 درصد افزایش قیمت داشته امروز با 0.40 درصد کاهش به 17 دلار و 21 سنت رسید.

دانیل هاینس، تحلیل ای ان زد گفت: «آمارهای ضعیف پیش بینی نشده هفته قبل بازار کار آمریکا و لحن محتاطانه بعدی یلن درها را به روی از سر گرفته شدن افزایش قیمت طلا باز کرد. خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می تواند قیمت طلا را به 1400 دلار برساند.»

«تقاضای سرمایه گذاران در کوتاه مدت تحت تاثیر کاهش احتمال افزایش قریب الوقوع نرخ بهره در آمریکا افزایشی خواهد ماند. »

بر اساس نظرسنجی رویترز از تحلیلگران، فدرال رزرو احتمالا نرخ بهره را در ماه سپتامبر و شاید در زودترین زمان ممکن در جولای افزایش خواهد داد.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز پنجشنبه 0.71 درصد افزایش یافت و به 887.38 تن رسید که بیشترین رقم از اکتبر 2013 تاکنون بود.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 544809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =