ایرنا نوشت: وزیر دفاع کره شمالی با انتقاد از همکاری های نظامی فزاینده آمریکا، کره جنوبی و ژاپن، آمریکا را تنها جنایتکار هسته ای نام برد که قصد دارد با تحریک دیگر کشورها حکومت کره شمالی را ساقط کند.

به گزارش ایرنا، «پاک یونگ سیک» وزیر دفاع نیروهای مسلح کره شمالی روز جمعه در سخنانی اعلام کرد که اظهارات مقام های نظامی سه کشور مزبور و در راس آن آمریکا در اجلاس امنیتی اخیر در سنگاپور در خصوص مقابله با تهدیدهای کره شمالی تاسف بار است.
در نشست امنیتی شانگریلا که یک هفته قبل در سنگاپور برگزار شد وزیران دفاع این کشورها اعلام کردند برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی همکاری های نظامی بیشتری خواهند داشت.
وزیران دفاع سه کشور در آن نشست تاکید کردند که با توجه به شدت تهدیدهای امنیتی کره شمالی باید به طور مشخص تحریم های قوی تر علیه این کشور اعمال شود.
خبرگزاری های رسمی کره شمالی و کره جنوبی به نقل از وزیر دفاع کره شمالی گزارش کرده اند: اگر قرار بر این بوده که در نشست یاد شده موضوع کره شمالی مطرح شود کل برگزاری این نشست نادرست بوده است.
«پاک» افزود: آنها می گویند به دنبال برقراری صلح و امنیت در شبه جزیره کره هستند اما در واقع درصدد تجاوز، فروپاشی و مشکل تراشی می باشند و آمریکا به این موضوع دامن می زند.
وزیر دفاع کره شمالی تصریح کرد: تسلیحاتی که این کشورها از آنها به عنوان تهدید یاد می کنند، در واقع تجهیزاتی برای دفاع از کشور در برابر متجاوزان است.
کره شمالی تسلیحات موشکی بالستیک و هسته ای خود را مایه اقتدار ملی دانسته و تاکید کرده است تا زمانی که آمریکا به خصومت ها پایان ندهد، این برنامه را رها نخواهدکرد.
وی از آمریکا به عنوان تنها جنایتکار هسته ای دنیا یاد کرد که دارنده بیشترین تسلیحات اتمی و بزرگترین زرادخانه های جنگی است.
وزیر دفاع کره شمالی گفت که ژاپن نیز به دنبال تبدیل شدن به یک قدرت نظامی برتر است و در مسیر تسلیحاتی شدن هسته ای نیز تلاش هایی کرده است.
وی همچنین به کره جنوبی اشاره می کند و می افزاید: این کشور نیز روی برنامه تسلیحات هسته ای کار می کند و آزمایش های موشکی انجام می دهد اما همه این کشورها چنین تهدیدهایی را نادیده می گیرند و برای مقابله با کره شمالی دست یکدیگر را می فشارند.
وزیر دفاع کره شمالی گفت که کشورش این تسلیحات را نیروی بازدارنده قوی اتمی در برابر دشمنان می داند و برای رویارویی با آنها آماده است و هشدار این کشور به نیروهای خصم الفاظ توخالی نیست.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 544839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =