امام جمعه هرمز گفت: متاسفانه امروز وضعیت حجاب در برخی از شهرها به وضعیت اسفناکی رسیده است و امروز ما شاهد برخی از موارد کشف حجاب هستیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، حجت الاسلام محمد کاظم مناقبیان در خطبه های نماز جمعه این هفته جزیره هرمز با اشاره به سخنان  رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس دهم با برشمردن اولویت های کاری مجلس در عرصه های اقتصاد مقاومتی، فرهنگ و سیاست های داخلی، منطقه ای و بین المللی، عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی باید ضمن دمیدن روح آرامش در کشور، انقلابی باشد و در قانون گذاری انقلابی عمل کند و به مواضع خصمانه و مغرضانه آمریکا، واکنش نشان دهد و در مقابل سیاست های استکبار ایستادگی کند.

وی با اشاره به 23 خرداد سالروز تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی و فلسفه تشکیل این ستاد، افزود: فرهنگ اساس یک کشور و هویت و موجودیت جامعه است ضمن اینکه انقلاب اسلامی ایران نیز یک انقلاب فرهنگی است.

امام جمعه هرمز با اشاره به جنگ نرم دشمنان و دغدغه مقام معظم رهبری برای مقابله جدی آحاد مردم به ویژه مسئولان فرهنگی با این جنگ دشمنان، تصریح کرد: دشمنان پس از شکست در جنگ نظامی، به جنگ فرهنگی روی آوردند و امروز عوامل آنان یعنی اینترنت و ماهواره درخانه های ما نفوذ کرده اند.

حجت الاسلام مناقبیان بیان داشت: هدف دشمنان از این جنگ تغییر باورهای دینی و اعتقادی مردم به ویژه نسل جوان است که مسئولان نظام به ویژه مسئولان قرارگاه های فرهنگی از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بایستی توجه جدی به تولید کالاهای فاخر فرهنگی و به تعبیر رهبر انقلاب پرهیز از ولنگاری فرهنگی اهتمام ورزند.

وی اظهار داشت: موضوع عفاف و حجاب از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بوده و همواره ایشان با عناوین مختلف مانند تهاجم و شبیخون فرهنگی و جنگ‌ نرم، نسبت به این موضوع هشدار داده و به‌ ویژه قشر جوان را از این اتفاق نامیمون آگاه کرده است.

امام جمعه هرمز اضافه کرد: اکنون مسئله بدحجابی تبدیل به بی حجابی شده است و دستگاه های فرهنگی در این خصوص کوتاهی کرده اند.

مناقبیان گفت: برای مبارزه با این شبیخون فرهنگی باید کارهای اساسی و فرهنگ سازی مستمر و موثر در جامعه صورت گیرد و در این راستا راه حل صحیح مقابله با بدحجابی، شناخت اصول و مبانی آن و ترویج باورهای صحیح در جامعه است.

امام جمعه هرمز بیان کرد: رهنمودهای جامع و رهگشای رهبر معظم انقلاب در مورد تهاجم فرهنگی با غفلت و فراموشی مسئولان دستگاه های فرهنگی و متولیان این عرصه روبرو شده است.

وی افزود: هر یک از دستگاههای فرهنگی، آموزشی یا قانونگذاری و قضایی، دیگری را مسئول کنترل پدیده تهاجم فرهنگی می داند و برای مقابله با آن، اقدامی هماهنگ و همه جانبه صورت نمی گیرد.

حجت الاسلام مناقبیان اظهار داشت: متاسفانه امروز وضعیت حجاب در برخی از شهرها به وضعیت اسفناکی رسیده است و امروز ما شاهد برخی از موارد کشف حجاب هستیم و این در حالی است که هیچ برنامه مشخصی نیز برای تصحیح این رفتار وجود ندارد و اکتفا و بسنده کردن به نظارت‌های پلیسی نیز نمی‌تواند درمان اصلی این زخم باشد.

امام جمعه هرمز با تاکید براینکه عفاف و حجاب هویت انقلاب اسلامی ماس، بیان داشت: هنوز وحدت رویه در دستگاه‌ها برای تقویت امر عفاف و حجاب وجود ندارد و حتی در برخی موارد تلاش‌هایی به عکس دیده می‌شود.

حجت الاسلام مناقبیان همچنین دهم ماه مبارک رمضان سالروز وفات حضرت خدیجه (س) را تسلیت گفت.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 544850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =