تقدیر از مردی که پنجاه بار نامزد جایزه اسکار شد

بنیاد فیلم آمریکا با اهدای جایزه یک عمر دستاورد هنری از خالق موسیقی متن «جنگ ستارگان» تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جان ویلیامز که به گفتۀ خودش «برای چیزهای از این دست هنوز خیلی جوان است»، در طول شش دهه فعالیت هنری 50 بار نامزد و پنج بار برنده جایزه اسکار شده است.

ویلیامز خالق موسیقی متن برخی از ماندگارترین فیلم‌های تاریخ سینما از جمله «جنگ ستارگان»، «ای‌تی»، «ایندیانا جونز»، «پارک ژوراسیک»، «سوپرمن» و «هری پاتر» است. او پنجشنبه طی مراسمی که در دالبی‌تئاتر هالیوود برگزار شد، مورد تقدیر قرار گرفت.

آهنگساز برجسته آمریکایی که در 84 سالگی از شوخ‌طبعی بالایی بهره می‌برد، گفت که پس از تماشای فیلم «فهرست شیندلر» به اسپیلبرگ گفته است که برای ساخت موسیقی فیلم باید آهنگسازی بهتر از او بیابد که با این پاسخ از سوی کارگردان فیلم روبه‌رو می‌شود: «می‌دانم، اما همه آهنگسازان بهتر از تو مرده‌اند.»

پیش از آن‌که ویلیامز برای دریافت جایزه‌اش در صحنه حاضر شود، برخی از چهره‌های سرشناس سینمای آمریکا چون استیون اسپیلبرگ، جرج لوکاس، تام هنکس، ست مک‌فارلین و هریسون فورد در سخنانی به ستایش از این آهنگساز پرداختند.

اسپیلبرگ که در 27 فیلم سینمایی در طول 43 سال با ویلیامز همکاری کرده است، درباره او گفت: «بدون موسیقی جان ویلیامز، دوچرخه‌ها در فیلم «ای‌تی» پرواز نمی‌کردند، دایناسورها در «پارک ژوراسیک» بر زمین گام برنمی‌داشتند. بدون موسیقی او ما این‌ها باور نمی‌کردیم.» این کارگردان برای نشان دادن تاثیر موسیقی ویلیامز صحنه پرواز دوچرخه‌ها در «ای‌تی» را یکبار بدون موسیقی و یکبار با موسیقی برای حاضران پخش کرد.

اسپیلبرگ و ویلیامز نخستین بار در فیلم «شوگرلند اکسپرس» همکاری کردند. همکاری آن‌ها در فیلم «آرواره‌ها» جایزه اسکار را برای ویلیامز به ارمغان آورد.

هریسون فورد بازیگر نقش اصلی «ایندیانا جونز» گفت که موسیقی این فیلم همه‌جا حتی در اتاق عمل بیمارستان نیز او را دنبال می‌کند.

یکی از به‌یاد ماندنی‌ترین آثار ویلیامز موسیقی متن اصیل فیلم «جنگ ستارگان» است. جرج لوکاس خالق «جنگ ستارگان» نیز موسیقی این فیلم را یکی از عوامل اصلی ماندگاری و محبوبیت آن دانست.

در ادامه جی‌جی آبرامز کارگردان «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» نیز برای همکاری با ویلیامز در این فیلم خودش را خوش‌شانس‌ترین مرد زنده جهان معرفی کرد.

منبع: گاردین / 10 ژوئن

58241

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 544998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =