ورزش‌های سه‌گانه استان جان دوباره می‌گیرد

روزنامه همشهری زنجان نوشت: روزگاری زنجان قطب ورزش‌های سه گانه در کشور بود و مدال‌آوران آن سال‌های سال پای ثابت تیم‌های ملی بودند.

اما گذر زمان کم کم افول و بی‌ثباتی بر سر این رشته ورزشی سایه انداخت. تغییرات مداوم روسای هیات‌های ورزشی و بی‌برنامگی‌ها موجب شد تا ورزشکاران و مربیان سه‌گانه استان از فعالیت با این هیات ناامید شوند.
شرایط به جایی رسید که تنها به تعداد انگشتان دست ورزشکار حاضر به فعالیت در این رشته ورزشی سخت و طاقت فرسا شد.
چندی پیش مجمع انتخابات ریاست جدید هیات برگزار شد تا شاید روزنه امیدی در دل ورزشکاران ایجاد شود. رایزنی‌‌ها برای حضور افراد کارآمد و آشنا به درد و رنج ورزشکاران و مربیان هیات ادامه داشت تا در نهایت در این انتخابات «رسول مشهدلو» مرد نام آشنای سه گانه استان و کشور قدم در میدان رقابت‌ها گذاشت و با کسب حداکثری رای، امید را در دل تمامی سه‌گانه کاران زنده کرد‌.
مشهدلو که بارها با ورزشکاران زنجانی و ملی پوشان در قامت مربی در میادین مدال‌های رنگارنگ به ارمغان آورده است، اکنون در مقام سکانداری ریاست این هیات، جایی که باید همه چیز را از هیچ شروع کند، ایستاده است. باید دید همکاری‌های فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان با او در این دوره4 ساله تا چه حد رنگ واقعیت خواهد گرفت.

اوضاع نامساعد
رئیس هیات ورزش‌های سه‌گانه استان در گفت‌و‌گو با همشهری اوضاع این روزهای هیات ورزش‌های سه گانه را نامساعد اعلام می‌کند و می‌گوید: ورزشکاران سال‌های گذشته از هیات فاصله گرفته‌ اند و تنها تعداد کمی حاضر به ادامه فعالیت با هیات برای حضور در رقابت‌های مختلف هستند.
مشهدلو نبود امکانات برای تمرین ورزشکاران را از دیگر چالش‌های سد راه هیات بیان می‌کند و می‌افزاید: تغییر مداوم مدیریت هیات‌ها بزرگ ترین آسیب را به تداوم موفقیت‌های هیات وارد کرد و باید از این فرصت به وجود آمده برای تعیین چارچوب مشخص و هدفدار برای رسیدن به اهداف تعریف شده نهایت استفاده را برد.
وی نبود فعالیت هیات‌های شهرستانی را از دیگر مشکلات هیات استان بیان می‌کند و ادامه می‌دهد: داستان فعال نبودن هیات شهرستان‌ها طولانی است و باید با شناسایی افراد علاقه‌مند به فعالیت و همکاری با هیات، زمینه را برای گسترش برنامه‌ها فراهم کنیم.
مشهدلو ضرورت حمایت‌های فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان را برای قرار گرفتن در ریل برنامه ریزی و اجرای عملیاتی اهداف تعریف شده مهم می‌داند و می‌گوید: در صورت حمایت‌های یک سال اول برای هماهنگی برنامه‌ها و فعالیت‌ها با قهرمانان سال‌های گذشته زمینه برای پیاده کردن اهداف فراهم خواهد شد.
وی از تشکیل کلاس‌های تخصصی سه‌گانه از سوی هیات استان خبر می‌دهد و می‌افزاید: بهره‌مند شدن از مربیان باتجربه و متبحر در رشته‌های خاص‌سه گانه می‌تواند در شناسایی افراد مستعد و علاقه‌مند به فعالیت کارساز باشد.
مشهدلو نقش آموزش و پرورش استان را به دلیل جامعه هدف دانش‌آموزی برای همکاری با هیات استان مهم می‌داند و ادامه می‌دهد: بدون حضور و همکاری آموزش و پرورش هیچ رشته ورزشی در استعدادیابی و پرورش نسل‌های آینده راه به جایی نخواهد برد و این هیات نیز از این قاعده مستثنی نیست.
مربی سابق تیم ملی ورزش‌های‌سه‌گانه استان فراهم شدن امکانات مطلوب در مرکز استان و شهرستان‌ها را یکی از دغدغه‌های خود بیان می‌کند و می‌افزاید: با فراهم شدن امکانات و محل تمرین زمینه برای جذب رده‌های مختلف سنی فراهم خواهد شد.

نبود حامی مالی
رئیس هیات ورزش‌های سه‌گانه نبود حامی مالی را از مشکلات همیشگی هیات در گذشته و حال عنوان می‌کند و می‌گوید: در گذشته هیات استان به دلیل اداره توسط یک نفر جایگاه واقعی خود را از دست داده بود، چرا که با تغییر مداوم ریاست هیات همه برنامه‌ها بر دوش یک نفر می‌افتاد.
مشهدلو بر لزوم کار تیمی بر مبنای چارت مشخص متشکل از نایب رئیس، دبیر هیات و مسئولان کمیته‌های مختلف و روسای شهرستان‌ها تاکید می‌کند و ادامه می‌دهد: فعالیت یک هیات ورزشی مستلزم کار تیمی است و در روزهای آینده اعضای هیات مشخص خواهند شد. وی درباره کسب افتخارات استان در سال‌های اخیر در کشور اعلام می‌کند: به غیر از دو گانه خواهران که فقط خانم «زینب نوروزی» صاحب مدال طلا در رقابت‌های جوانان کشوری شد، در بخش آقایان مدالی کسب نکردیم.

روزهای افول
رئیس هیات ورزش‌های سه‌گانه با یادی از روزگار گذشته که نام زنجان در رقابت‌های مختلف کشوری و برون مرزی ورد زبان بود، اظهار می‌کند: شرایط به گونه ای بود که در6 سال گذشته از مجموع 19 بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی 7 ورزشکار از زنجان بود و اکنون جایگاه زنجان افول پیدا کرده است.
مشهدلو در بخش دیگر صحبت‌هایش به حمایت‌های باشگاه مقاومت و شهرداری زنجان برای حضور در لیگ‌های کشوری اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: بی‌شک حمایت‌های بخش خصوصی برای اعزام تیم‌های استان به رقابت‌های کشوری در بالا رفتن انگیزه ورزشکاران تاثیرگذار خواهد بود.

حمایت
رئیس هیات ورزش‌های سه‌گانه حمایت‌‌های بخش خصوصی از رشته‌های مختلف ورزشی چون ورزش‌های سه‌گانه را مهم می‌‌داند و ادامه می‌دهد: این روزها سایه مشکلات مالی بر سر هیات‌های ورزشی سنگین است و حمایت‌های صنایع استان به عنوان یک مسئولیت اجتماعی می‌تواند حضور تیم‌های استان را در رقابت‌های مختلف کشور مسجل کند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 545079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =