شورای نگهبان نظر خود را در مورد لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور اعلام کرد. ماده ۵ الحاقی این لایحه، به معافیت های جدید برای فرزندان ایثارگران اختصاص داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ اواخر اردیبهشت ماه، نمایندگان مجلس نهم در جریان بررسی مجدد موادی از لایحه تنظیم برخی احکام برنامه های توسعه کشور، به بررسی ماده الحاقی 5 این لایحه پرداختند و با این ماده با 148 رای موافقت کردند. این تعداد رای موافق از مجموع 197 نماینده حاضر در جلسه اخذ شد و تنها 12 نماینده به آن رای مخالف دادند و 6 رای ممتنع ثبت شد.

یکی از مهمترین تغییرات اعمال شده مربوط به ماده 45 قانون خدمت وظیفه عمومی بود که با تغییراتی روبرو شد و یک تبصره هم به آن اضافه شد. در این تغییرات آمده که برای معاف شدن یک نفر از فرزندان آزادگان، جانبازان و رزمندگان دیگر نیازی به سابقه 24 ماه آزادگی نیست و این عدد به 12 ماه تقلیل پیدا کرد. همچنین شرط 25 درصد جانبازی به ده درصد و 30 ماه حضور در جبهه به 12 ماه حضور تغییر کرد. به این ترتیب شرایط معافیت برای فرزندان خانواده ایثارگران و جانبازان راحت تر از قبل شد. 

همه تغییراتی که نمایندگان مجلس در قانون خدمت وظیفه عمومی و قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران اعمال کردند در این خبر قابل مشاهده  است. 

اما امروز روابط عمومی شورای نگهبان، اعلام کرد لایحه احكام دائمی برنامه‌های توسعه كشور مصوب جلسه مورخ بیست و هشتم اردیبهشت ماه یكهزار و سیصد و نود و پنج مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ 1395/03/17 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. نظر این شورا به شرح زیر است:

علی‌رغم اشكالات و ابهامات متعددی كه بر این مصوبه وارد است نظر به اینكه علاوه بر اصلاحات و الحاقاتی كه در متن لایحه تقدیمی دولت توسط مجلس به عمل آمده كلاً در 50 ماده به تصویب رسیده است با عنایت به اینكه قریب به 70 ماده به عنوان مواد الحاقی به آن افزوده شده است از آنجا كه لایحه دولت با مصوبه مجلس ماهیتاً اختلاف فاحش پیدا كرده و موارد اضافه شده به خصوص مواد الحاقی از مصادیق طرح موضوع اصل 74 قانون اساسی محسوب نمی‌شوند و اصلاحات مذكور در اصل 75 نیز در مورد آنها صدق نمی‌كند و این امور عرفاً اصلاح در لایحه نیز محسوب نمی‌گردد لذا مصوبه مرقوم مغایر اصول فوق‌الذكر شناخته شد.

گفتنی است یکی از مواد الحاقی این لایحه، مربوط به معافیت های سربازی فرزندان ایثارگران بود که مجلس با عنوان دائمی شدن قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، به لایحه دولت افزود. متن کامل لایحه دولت و الحاقات مجلس را اینجا و مستندات شورای نگهبان درباره مغایرت ماده های اصلی لایحه با اصول قانون اساسی را اینجا ببینید.

۴۷۴۷

کد خبر 545151

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 199
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید محمد A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    نمیدونم واقعا چی بگم ، اینطور که اینا گفتن یعنی این لایحه کلا رو هوا ارائه شده و همش خلاف قانون اساسیه ، چطور نماینده ها در مورد چنین قانون حساسی فکر نمیکنن و طرح میدن تازه برای فرمانده ی نیروی مسلح شاخه و شونه هم میشکن واقعا متاسفم ، این همه امید به خودم و نامزدم دادن و الان واقعا هیچکس نمیتونه مارو درک کنه ما که از اول فکرمون بود بریم خدمتمونو بکنیم بیایم این امیدهای مسخره و بی اساس چی بود ...
    • دارای کارت پایان خدمت IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
      بهتره که تمام قوانین کسری برداشته بشه و همه با شرایط یکسان به خدمت مقدس سربازی اعزام شوند
    • شمس تبریزی A1 ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
      59 3
      امین جان کجا خدمت کردی، که تونستی با حقوق سربازی خرج زن و بچه را هم بدی؟ در ایران خورو خدمت کردی یا توی پادگان؟
    • فرشيد ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
      27 5
      دقيقا من هم مثل تو به همين شرط دختر مورد علاقمو بالاخره به دست آوردم پدرشم موافق بود اما گفت اگه نشه خبر هم نيست بخاطر شرايط خانوادمم نميتونم خدمت برم خيل به نفعم ميشد كارمم تو عسلويه اوك شده بود اما الان تمام معادلاتم بهم ريخت خدايا كاش از اين شرمندگ بميرم !
    • بی نام A1 ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
      29 34
      همه باید بروند خدمت برای هیچ کسی هم نباید تفاوتی قائل شوند از مسئولین تقاضا داریم برای خواهران و بانوان هموطن هم خدمت اجباری در پادگان های مخصوص خودشان مقرر کنند تا همه مردم یکسان بدون استثنا خدمت کنند.
    • امیر IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
      55 3
      اقای امین خدمتهای الان فقط وقت هدرکنی هست کسی مرد نمیشه.فقط بهترین دوران زندگی رو باید بری بیخودی هدر بدی بیای.
    • محمدرضا EE ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
      25 3
      شورای نگهبان برنامه توسعه کشور رو به علت مغایرت با دو تا ماده از قانون اساسی کلا رد کرده. و متاسفانه یکی از بندهای لایحه ای که ارایه شده بوده مربوط به سربازی بوده که چون کل لایحه رد شده ،بند مورد به سربازی هم این وسط فدا شده...
    • بی نام IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
      14 46
      سربازی غول نیست وقتی رفتی میدونی چقدر شیرینه اگر مدرک داشته باشی بهتر سختی هم داره
    • بی نام A1 ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
      31 37
      مدرک فوق و دکترا کاغذ پاره س؟؟؟ بابا کمتر عقده هاتو جار بزن آرزو به دل تحصیلاتی معلومه نتونستی.
    • امیر تبریز اوغلی IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
      12 32
      ماشالله چقدر هم روحیه داری. شما خدمت نرفته چطور ازدواج کردی؟؟؟ حالا کهازدواج کردی نمی دونستی خدمتی در راه است..... جالب اینکه انتظار داری اون دوران خدمت هم یه جحوری بمالیش زمین
    • بی نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
      44 5
      دوست عزیز دانشگاه شریف کیلو چنده که میگی با فوق شریف رفتی خدمت شریف در رده بندی بین المللی در 400 دانشگاه برتر جهان جایگاهی نداره بهتره از این داستانها که خرج زن و بچه رو در خدمت میدادم و...اینحا نفرمایید که اصلا خریداری نداره یه کم واقغ بین باشید. طرف خدمت رفته کار گیرش نمیاد شما میگی برو خدمت همزمان هم ازدواج کن و...؟ زمانی بود که پدر من با یه مدرک پایین کارمند شد الان اون دوران گذشته یه کم به اطرافتون توجه کنید بعد شما الان ازمایشی برو ببین میتونی جایی استخدام بشی؟ ببین اصلا جایی هست رزومه ات رو حتی نگاه بکنه؟ زمانه فرق کرده لطفا برای بچه های نسل الان نسخه نپیچید من 38 ساله هستم در امئر نسل جدید دخالت نمی کنم. گذشته ها گذشته و زندگی فرق کرده شاخص رده بندی شانگهای رو هم نگاهی بنداز
    • شمس تبریزی A1 ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
      31 3
      این دوست بی نام که در روز یکشنبه ساعت 14:31 کامنت نوشتن درست می گن. من خودم در دانشگاه شریف بودم و بدون در نظر گرفتن این رتبه بندی های بین المللی هم عرض می کنم دانشگاه شریف هم مالی نیست. بنده که چیزی از آنجا یاد نگرفتم. دوستان هم یاد بگیرن اینقدر مدرک دانشگاه شریف را تو سر این و آن نزنند.اولا افراد را نباید با هم مقایسه کرد ثانیا برنامه ریزی در یک جامعه باید به گونه ای باشه که هر کس با توجه به توان و استعدادش بتونه مثمر ثمر باشه ثالثا به قول این دوست زمونه عوض شده و معیارهای قدیم با امروز تفاوت داره. پس هی نیایید مثل قدیمی ها بگویید که برو سربازی تا مرد بشی. سربازی رفتن امروز برای عده ای فقط وقت تلف کردنه و درست هم میگن. چون از توانشان نمی تونن در سربازی استفاده کنن.خبرآنلاین لطفا منتشر کنید
    • بی نام IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
      4 10
      افراد کم سواد سعی میکنند کار با سواد کم جلوه بدهند بارها دیدم :
    • farzad69 IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
      15 4
      آقا امین شما مطمئنی شریف درس خوندی؟؟کسانی که شریف درس میخونن به بنیاد نخبگان معرفی میشن و با انجام پروژه خدمتشون رو میگذرونن. صرفا جهت اطلاع شما دوست عزیزم
  • بی نام A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    خبر انلاین بهتره خبر اصلاح کنی کل لایحه برنامه توسعه رد کردند که خیلی کلی و طولانی بود باید دید ایا ایرادات به بخش معافیت ها بوده یا نه
  • علی RO ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    اگر شانس داشتیم که...
  • پیگیرخبر IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    یعنی چی؟؟؟؟؟ به همین راحتی مخالفت میکنن؟؟؟؟ دستشون درد نکنه واقعا
    • هادی A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
      90 15
      بالاخره چی ،مخوان اصلاح کنند یا کلا مخالفت شده؟؟؟؟؟؟؟؟ اخه چرا با احساسات ما بازی میکنید ما که داشتم میرفتیم خدمت
  • محمد IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    به نظرم با احساساتو زندگی خیلیا بازی شد...
  • امیر A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    95 7
    ممنون از پیگیریتون ، یه سوال ، الان دیگه تموم ، هیچ امیدی نیست ؟ یا باید دوباره بره مجلس اصلاح بشه ؟
  • محسن IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    این طرح نه تنها کمکی به من نکرد حتی باعث شد چند ماه دیگه از زندگی عقب بیافتم. واقعا نمیدونم هدف از این بازی با احساسات ما جوونا چیه؟ کاش از اول امید الکی به ما نمیدادن خبرآنلاین بار سومه که نظر میدم اینبار حداقل تایید کن
  • بی نام A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    80 9
    چرا مشمولای مدارک لیسانس و بالارت با مشکلات پزشکی بهشون معافیت نمی دن ؟ به خاطر مدرکشون.اونا سنشون هم از زیر لیسانس بیشتره
    • اکبر A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
      46 7
      ای وای جان من؟؟؟؟ یعنی من الکی دلم خوشه؟
    • حسن A1 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
      47 5
      آقا من دکتری دامپزشکی دارم با 28 سال سن،با زخم معده و کلکسیونی از دردها دارم میرم بهم گفتن اگه فقط یه دست و یه پای سالم هم داشته باشی باید بیای خدمت دل خوش کرده بودم به این قانون جدید که اینم مثل همه ی امیدهای ما جوون ها رفت هوا...
  • نیما IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    دوستان همه به مجلس درخواست بدید که دوباره این طرحو اصلاح کنن و دوباره به شورای نگهبان بفرستن نا امید نشید بچه ها
    • رضا IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
      7 8
      یه عده میگن اعتراض کنیم.... ببخشید اونوقت دقیقا به چی میخواید اعتراض کنید؟؟؟؟ به لطفی که میخواسته در حقتون بشه و حالا نشده
  • جعفر A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    61 9
    اصلا من کلا ماده هارو خوندم هیچ کدوم از بندهاش راجب قانون معافیت های جدید بحث نشده اگه دارین ماده شو یا صفحه شو بدین ما هم ببینیم
    • بی نام IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
      30 9
      صفحه 43 pdf میتونی دانلود کنی
  • بدبخت A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    60 7
    هیچی اینجا سر جاش نیست انقدر راحت رد شد خدا قوت
  • مهدی A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    23 5
    در سایت شورای نگهبان صفحه تطبیق مصوبات مجلس میشه دلایل رد این مصوبه مجلس رو دید بخش مستندات ، اصلا به قسمت های الحاقی مجلس نپرداختند فقط همون که دولت فرستاده رو بررسی کردند. ظاهرا علت رد شدن هم اضافه کردن 70 ماده الحاقی بوده.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    خیلی هم عالی این همه میگند سرباز کمه چرا باید از خدمت بعضیا کم بشه گویند پدر تو بود فاضل از فضل پدر تورا چه حاصل اگر سرباز زیاده از 21 ماه بشع 18 ماه
  • رضا IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    83 13
    دوستان به ایمیل مهندس جعفرزاده کسی که طراح این مصوبه بوده ایمیل بزنید و ازش خواهش کنید اصلاحش کنن من تو رشت به دیدارشون میرم و بهشون این کامنتا رو نشون میدم اما خواهش میکنم بهشون ایمیل یزنید خبر آنلاین توروقران کامنت منو چاپ کن که هزار بار میدم یکبار چاپ میکنی بابا ما داغ دیده ایم :
    • بی نام A1 ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
      28 2
      داداش حتما برید ببینیدش ما هم اینیل میزنیم اما شما خبرش را بده بهمون
  • akbari A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    44 8
    دوستان. این قانون تحت عنوان «لايحه احكام دائمي برنامه‌هاي توسعه كشور» و «ماده 50 صفحه 42» به تصویب رسیده بود. امروز طبق انتشار سایت شورای نگهبان، این قانون در مرحله اول رد شده. با مراجعه به سایت این شورا میتونید مدارکش رو مطالعه کنید. نکته اینجاست که تا کنون همه فکر می کردند این قانون به تنهایی بررسی میشه ، اما متأسفانه برای اجرایی شدن آن باید کل لایحه ی فوق تصویب بشه و با توجه به اینکه مجلس عوض شده و این لایحه هم 70 ماده داره و خیلی طولانیه ، به نظر نمیرسه به این زودی ها تصویب بشه . اما نکته ی امیدوار کننده اینه که طبق نظر مجمع مشورتي حقوقي ، ایرادی به ماده مربوط به معافیت فرزند ایثارگران گرفته نشده.
  • رضا RO ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    20 26
    شورا ایراد نگرفت ، رد کرد اگه ایراد گرفته بود ، مجلس اصلاح شدش رو مجددا میفرستاد به شورا . ولی الان که رد شده ، دیگه همه چی منتفیه چی فکر میکردیم و چی شد
  • فواد RO ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    12 4
    با سلام صفحات 43 و 44 فقط آیا اصلاحیه ای این مصوبه دارد یا خیر سپاس گزار
  • حین IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    30 7
    کلا رد شده یا میره مجلس برای بررسی مجدد؟؟؟؟ توروخدا یکی جواب بده،، با احساساتمون بازی شد
  • علی A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    38 5
    تیتر رو اصلاح کنید درست نیست با جوونا بازی بشه اگرم خیلی بفکرشونید با یه مصاحبه ساده با رئیس کمیسیون ایثارگران بپرسید کاون جدا از این هست یا نه اینکه سریع تیتر جذاب بزنیم جالب نیست اگرم صحیح باشه باید خبرو مستند بگیم با نظر حقوقی تشکر از پیگیری
  • صادق A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    28 7
    خوب الان اصلاحیه کی میخوره؟ الان نزدیک یک ماه بیم و امید اینم نتیجش. واقعا خاک توسر شانس منو بابای بیچارم.
  • مجید A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    20 6
    حرفی ازاون بند معافیتها تو ایراداتش نبود.... تازه اون‌ مصوبه درباره سربازی مورخ ۲۷ اردیبهشت بو، قشنگ یادمه دوشنبه بود....اینی ک اینجا نوشته السه ۲۸ اردیبهشته
  • حسین A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    49 8
    با مدرک فوق لیسانس مکانیک بیکار که بودم هیچ،چند ماه هم الکی سر خودم رو شیره مالیدم و نرفتم خدمت ای خدااااا
  • حمیدرضا IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    51 5
    خبرآنلاین عزیز، انتخاب همچین تیتری اصولاً نه حرفه‌ایست و نه منطقی شورای محترم نگهبان کلیات و ماده‌های الحاقی «لایحه‌ی احکام دائمی توسعه‌ی کشور» رو مغایر با اصول ۷۴ و ۷۵ قانون اساسی شناخته و برخلاف ادعای شما مخالفتی با این مورد به خصوص معافیت فرزندان ایثارگران نکرده‌اند بلکه به شیوه‌ی تصویب و اصلاح این لایحه ایراد گرفته‌اند. لطفاً بیش‌تر از این جوانان و کسانی رو که چشم انتطار تصویب و اجرای این قانون هستند رو ناامید و گمراه نکنید. پیشنهاد و طرح این قانون در جای بدی مطرح و تصویب شده که قربانی موارد دیگری شده و می‌تواند به صورت جداگانه یا در یک قالب دیگری مطرح و تصویب شود.
  • محسن IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    36 4
    آخه چطور قانون قبلی که همین بوده فقط عدداش فرق میکرده تصویب شده ولی این نه؟ در ضمن دوستان این طرح برنامه جامع توسعه کشوریه دوباره مجلس میره تا مغایرتاش اصلاح بشه ولی تا کی طول بکشه خدا داند نا امید نشین و توکل و دعا کنید
  • بی نام A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    40 8
    لااقل اصلاحیه میدادین به نظر من همانطور که پدران ما یه روزی برای این سرزمین وظیفه خودشون رو انجام دادن چه عیبی داشت فرزندانشون معاف بشن ؟
  • سس A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    19 3
    دقیقا منم همینو دارم نگاه میکنم. هیچ خبری مبنی بر معافیت داخل رد امروز شورای نگهبان نیست. دقیقا این معافیت و .. که در تاریخ 27 اردیبهشت مطرح شده کجاست؟
  • سرباز وطن IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    26 2
    ماده ها و تبصره هایی که باید رد بشه نمیشه و دست خیلیا رو برای خیلی از کارا باز میذاره حالا مجلس قریب به 70 ماده هم بهش اضافه کرد چی میشه مگه؟؟ این مصوبه واقعا در نهایت به نفع خیلی از جوون هاست
  • محسن A1 ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    16 3
    اگر شورای نگهبان ایراد کرد مجلس میتونه اصلاح کند ایرادها رو و دوباره ارسال کند شورای نگهبان و اگر دوباره رد کرد میتونه بفرسته مجمع تشخیص مصلحت نظام که تصمیمش قطعی هست هر چند به ماده ایثار ایراد نگرفته
  • بی نام A1 ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    11 77
    برید خدمت تا مرد بشید.
  • امیر A1 ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    29 0
    ما رو بگو خیال کردیم این لایحه به تنهایی رفته شورا. نگو یه بسته بوده. خدا میدونه چندسال باید گیرش باشن حتی ممکنه به کل بی خیالش بشن. جالب اینجاست احتمالا به قانون معافیت سربازی گیر ندادن. اگه این لایحه به تنهایی میرفت احتمالا تصویب میشد.
  • بی نام A1 ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    12 2
    خدایا کمک
  • محمد IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    8 2
    از خبرآنلاین بعیده همچین خبری اگه نظر مجمع حقوقی بخونید به بحث معافیت ها هیچ ایرادی نگرفته از ماده 50 و فقط به مسائل مالی بند ب و پ به خاطر کاهش درآمد اشکال گرفته دوستان امیدتون به خدا باشه شورای نگهبان هیچ اشکالی رو بحث ایثارگران نگرفته چون بار مالی نداره فقط زمان میگیره تا اجرایی شدن
  • بی نام A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    13 0
    ماده الحاقی5 که شامل معافیت میشه هیچ ایرادی بهش وارد نشده اما چون با قانون های دیگه ارائه شد کلا مغایر دونستن . کسی میدونه چکار باید کرد؟
  • محمد A1 ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    50 1
    در جواب دوستی که گفته مثل مرد برو خدمت باید بگم که... دوست عزیز من با مدرک لیسانس عمران دارم تو هوای سرد و گرم رو داربست جوشکاری میکتم بدون بیمه که واقعا خریت محضه اما مجبورم...اونوقت برم سربازی با حقوق چند ده هزار تومنی مرد بشم؟؟؟کی خرج خانواده رو بده؟؟اصلا ازدواج و تحصیل به درک.اگه مرد شدن به کچل کردنه که ما همین فردا میریم مرد میشیموگرنه از ساعت ۵صبح تا ۸شب دهن روزه زیر افتاب ۴۰درجه کار کردن و ساعت ۹شب خوابیدن و سیب زمینی و ماش پلو خوردن رو ما همین الانشم داریم بخدا اینکارا درست نیست،اینا حق الناسه
  • سربازی رفته بی کار A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    19 70
    به خدا خجالت داره مرد های آیندره رو که آدم میبینه احساس غرور بهش دست میده خخخخخخخخخخ یه کم جم و جور کنید خودتونو
    • بی نام A1 ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
      7 3
      شاید برا بعضیا که هیچ مسولیتی تو زندگی جز نگهداری از تلفن همراهشان و چک کردن پول توجیبیشون از باباشون ندارن کنار اومدن با این قضیه راحت باشه. اما برا منی که از صب تا شب دارم میدوم تا یه لقمه نون حلال در بیارم یک ثانیه هم ارزشمنده
  • محمد RO ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    7 11
    خبر آنلاین از این که قضیه لغو سراسری امریه سرباز معلم رو پیگیری نمیکنی واقعا ممنونم ازت به قرآن دارم دیوونه میشم تروووووووووووووووووووخدا یه کاری کنید
  • ت A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    11 1
    1 به منظور روشن شدن وضعیت ماده 5 الحاقی به «لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ی کشور»، پس از اعلام مغایرت این لایحه با قانون اساسی به وسیله شورای نگهبان چند نکته عرض می کنم که احتمالاً به ذی نفعان این ماده الحاقی را در جهت تصمیم گیری و برنامه ریزی برای آینده کمک خواهد کرد:
  • ت A1 ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    8 2
    2 الف: ماده ای که به معافیت های فرزندان ایثارگران پرداخته است، الحاقی است؛ یعنی توسط نمایندگان مجلس به لایحه‌ اولیه ی دولت اضافه شده است؛ شورای نگهبان در دومین پاراگراف از سندِ «اظهار نظر مشورتی حقوقی» در مورد الحاقات مجلس چنین گفته است: «این اصالحات و الحاقات فارغ از اینکه نسبت موضوعی با لایحه دولت ندارند در بین خود آنها نیز هیچگونه تناسبی وجود ندارد. لذا به نظر می رسد اصالحات و الحاقات مجلس نسبت به لایحه دولت چندان در قالب اصلاح و تصویب لایحه دولت قرار نمیگیرد و به نوعی طرح جدیدی است که در قالب تصویب لایحه دولت اعمال شده است» صفحه‌ 2
  • ت A1 ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    7 4
    3 در نامه شورای نگهبان به مجلس هم موضوع «اختلاف فاحش» مابین لایحه دولت و مصوبه مجلس با افزودن الحاقات فراوان، مورد تأکید واقع شده است؛ در ادامه ی سندِ اظهارنظر مشورتی نیز شورای نگهبان اساساً به موضوع الحاقات نپرداخته همه این ها بدان معناست که شورای نگهبان مخالفتی اساسی با تمام مواد الحاقی و از جمله ماده 5 دارد.
  • ت A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    9 2
    3 در نامه شورای نگهبان به مجلس هم موضوع «اختلاف فاحش» مابین لایحه دولت و مصوبه مجلس با افزودن الحاقات فراوان، مورد تأکید واقع شده است؛ در ادامه ی سندِ اظهارنظر مشورتی نیز شورای نگهبان اساساً به موضوع الحاقات نپرداخته همه این ها بدان معناست که شورای نگهبان مخالفتی اساسی با تمام مواد الحاقی و از جمله ماده 5 دارد.
    • مهدی IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
      4 0
      واقعا در حق ایثارگران و جانبازای عزیز کم لطفی شده. بنده فکر میکنم باید یکی پیش قدم بشه و یک کانالی گروهی چیزی درست کنه تا همه افرادی که تعدادشون کم هم نیست دور هم جمع بشیم و یک کمپین تشکیل بدیم تا زودتر صدامون شنیده بشه
  • ت A1 ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    8 3
    4 ب: تعداد موادی که شورای نگهبان تنها از میان همان 50 ماده ی لایحه ی اصلی مغایر با قانون اساسی تشخیص داده به قدری زیاد هستند که عملاً امید به اصلاخات فوری و تصویب مجدد این لایحه را از بین می برد بگذریم از این که شورای نگهبان گویی از اساس الحاقات را به رسمیت نشناخته است.
  • ت A1 ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    6 2
    5 ج: لایحه احکام دائمی برنامه های توسعه را دولت در زمستان گذشته، در کنار چند لایحه ی دیگر به جای لایحه برنامه ششم توسعه به مجلس ارائه کرد و همه ی تحلیل های سیاسی هم در آن روزها حکایت از آن داشت که دولت با دادن این لایحه قصد وقت کشی دارد تا بتواند برنامه ششم را در مجلس بعدی تصویب کند حالا که مجلس تغییر کرده، احتمالاً هم دولت و هم مجلس نیازی به پی گیری این لایحه نخواهند داشت.
  • ت A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    10 4
    6 د: حتا اگر این لایحه بدون هیچ ایرادی مورد تأیید شورای نگهبان قرار می گرفت یا به فرض مجلس دهم فوراً اصلاحات مدنظر شورای نگهبان را اِعمال کرده و بدون دست زدن به ترکیب ماده ی 5 الحاقی این لایحه را تصویب و مجدداً شورای نگهبان بفرستد که هم به علت گرایش سیاسی متفاوت این مجلس، هم به دلیل ذکر شده در بندِ قبل و هم تازه کار بودن مجلسی که 70 درصد نمایندگان آن اولین بار است نماینده شده‌اند، امری غیرممکن است باز هم اجرای ماده 5 الحاقی تا ابتدای سال 1396 به تأخیر خواهد افتاد،
  • محمد A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    24 5
    اقا میدونم نظرم بین این همه نظر گمه .ولی من دست راستم از کتف در میره مشکل بافت نرم داره استخوانشم ساییده شده .بعد بر معافیت اقدام کردم یکی یه عکس ام ار ای من و نگاه نکرد گفتن معاف از رزم . گفتن تو یه ماه تو خدمت باید ۳ بار دستت در بره من میترسم در بره استخوانه بشکنه کی جوابگوه.من شبا خواب ندارم از درد میخوام عمل کنم موندم چی کار کنم .یکی کمکی کنه.بی قانونی تا کی اخه
    • سعید A1 ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
      5 0
      محمد جان اگه از ناحیه گردن نخاعت قطع بشه هم معاف نمیکنن. فقط معاف از رزم میشی شاید. مصوبه ای که این همه رای موافق آورده واقعا عجیبه اینجوری شه عاقبتش.
  • ت A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    9 11
    7 چرا که در ماده الحاقی 74 صفحه 1 از لایحه ارسالی مجلس به شورای نگهبان زمان لازم الاجرا بودن این لایحه پس از پایان یافتن اعتبار برنامه پنجم توسعه ذکر شده است؛ با در نظر گرفتن این که برنامه پنجم اخیراً یک سال تمدید شده است، در خوشبینانه ترین والبته غیرممکن ترین حالت ممکن نیست تا اواخر بهار آینده این معافیت ها اجرایی شوند.
  • شايان A1 ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    79 13
    خيلي شرمندم برا خودم كه دلمو الكي خوش كردم و البته جالب اينجاست كه به سري ميان ميگن من رفتم شما هم بريد سربازي واقعا متاسفم كه آنقدر تنگ نظرن بعضيا
    • بی نام GB ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
      4 3
      دقیقا
    • بی نام A1 ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
      9 1
      معنی کلماتو نمیدونی این اسمش عدالته نه تنگ نظری وقتی تو و امثال تو که ماشالا زیادم هستید نرفتی دو سال جلو می افتی و ممکنه فرصت شغلی امثال منو که رفتیم و دو سال عقب موندیم اشغال کنی. این یه موردش بود. اون موقع که ما رفتیم چرا صدات درنمی اومد؟ اون موقع مردی میکردی اعتراض میکردی الان فایدش به خودتم میرسید.
    • مصطفی A1 ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
      8 14
      ببخشین ولی اون کار اسمش عدالته، تنگ‌نظری نیست. من خودم سربازی رفتم، با این حال با لغو سربازی برای نسلهای آینده موافقم. اما با تبعیض در یک زمان یکی نره، یکی کامل بره مخالفم.
  • بی نام A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    همه باید بروید سربازی این وظیفه است نسبت به خاک ایران . بروید تا مرد زندگی شوید و وظیفه خود را بجا آورید و سرافراز باشید
    • محمد A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
      107 7
      مرد یعنی چی از نظر شما؟؟ بنظرت تو هوای سرد و گرم رو داربست ۹ساعت جوشکاری کردن بدون ببمه با مدرک لیسانس با حقوق کارگری ادم رو مرد نمیکنه؟؟حتما باید کچل کنم تا مرد بشم؟؟
  • بی نام IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    آخ جون....برید خدمت حالشو ببرید
    • صادق A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
      من دارم با مدرک دکترا میرم. اخ جون نداره. وقتی شدم ارشدت پوستتو کندم میفهمی
    • بی نام IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
      4 16
      عزیزجان من رفتم...حالا شما تشریف ببر ببین زندگی یعنی چه...ضمنا الان دیگه خیلی به مدرک و درجه بها نمیدن...سرباز همیشه سربازه.با هر مدرک و درجه ای
    • بی نام A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
      5 7
      پاسخ به دکترصادق: قبل ازاینکه ارشد بشی پوست خودت را میکنن و در حد یک گروهبان کادر هم اعتبار نداری
  • گریه IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    102 7
    دلم میخواد فقط زار زار گریه کنم
    • بی نام A1 ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
      7 27
      خب گریه کن عزیزم گریه کن دلت وا میشه چشماتم قشنگتر میشه
    • بی نام IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
      15 4
      این حرفا رو نزن داداش،بیاین بچه ها همه باهم بیشتر این قضیه رو پیگیری کنیم.به خدا یکی جوابمونو میده حداقل تکلیفمون مشخص میشه
    • سجاد IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
      1 0
      منم
  • بی نام A1 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    6 1
    اولا همانطور که همیشه نمایندگان مجلس هزار امید به مردم میدن حالا هم برای بهتر شدن شرایط زندگی جوون ها یه قدمی بردارند ثانیا از دکتر لاریجانی تقاضا داریم این موصبه رو دوباره به رای بگذارند و به عنوان یک قانون و مصوبه جدا به شورای نگهبان ارسال نمایند ثالثا میشد به جای معافیت های دایم به میزان تعداد ماه هایی که پدر یک فرد ایثارگر بوده از سربازی فرزندش کم کنن و هزار راه دیگه وجود داشت که این مصوبه اصلاح بشه یا اینکه تک پسرها رو معاف کنن و غیره ممنون
  • سینا A1 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    13 0
    به نظرم باید خرید سربازی برای همه آزاد شه و با اون پولی که در میارن حقوق خوبی به سرباز ها بدن. اینجوری هم اونی که نمیره راضیه هم اونی که میره
  • بی نام A1 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    6 0
    دولت مخالف این مصوبه نموده،ایندایراد شورای نگهبانه
  • بی نام A1 ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    19 3
    شورای نگهبان و مجلس عزیز لااقل به میزان تعداد ماه هایی که پدرانمون جبهه بودن از خدمت سربازی کم کنید این لطف رو که میتونید در حق جوون ها بکنید
  • میلاد IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    13 2
    شورای نگهبان که کلا رد کرد تنها کاری که میتونیم بکنیم به مهندس جعفر زاده ایمل یا تماس بگیریم که زودتر پیگیر این موضوع باشند
  • محمد IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    11 1
    ُخبر آنلاین لطفا مصاحبه کنین تا شفاف سازی شه.زندگیمون رو هواس...
  • بی نام IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    14 3
    در اشکالاتی که شورای نگهبان اعلام کرده ماده 45بند3دیده نمی شود که شممممااا این تیتروو زدییی شورای نگهبان درمورد معافیت ها چیز نگفته مشکل از موارد دیگه این لایحه بوده
  • کاظم A1 ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    4 0
    دوستان همانگونه که قبلا گفتم این مصوبه رد شد ولی مشکل اصلی اینجاست که این طرح در دل یک طرح بزرگتر گنجانده شده بود که کلیات آن طرح مصوب رد شد . و حتی شورای نگهبان جزییات و بند های این مصوبه را بررسی نکرد و اگر هم بررسی شود چون مخالفت ستاد کل و عدم مصوبه ستاد کل هست اگر هم کلیات تصویب شود جزییات نیز به دلییل مغایرت با قانون اساسی رد میشود و تنها راه آن مصوبه ستاد کل هست که به نظرم با افزایش تعداد سربازان شاید برای کسری و معافیت انعطاف بیشتری به خرج دهند.
  • رضا IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    2 1
    دوستان مخالفت با این طرح از همان اول هم کاملا مشخص بود چرا که معافت سربازی فقط با شخص مقام معظم رهبری فرمانده کل قوا هستش و فقط رهبری میتونن در مورد این موضوع تصمیم بگیرن و امیدوارم نمایندگان مربوط نظرات ما را خوانده باشن و کاری برای ما انجام بدهند و بنظرم باید ستاد کل نیروهای مسلح این درخواست را بدهد به فرمانده کل قوا تا رهبری تصمیم نهایی را بگیرن مانند بخشودگی جرایم غیبت سربازی و زندانیان که هرساله انجام میشود
  • وحید A1 ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    3 0
    چقدر الکی دل خودمو خوش کرده بودم برای سربازی خودمو آماده کرده بودم تا این خبر معافیت رو شنیدم کلا به زندگی همه چیز امیدوار شده بودم حالا با خبر امروز کلا نابود شد توکل بخدا حل بشه مشکلات ما جوان ها این شورای نگهبان انگار هیچی از وضعیت جامعه و جوانا نمیدونه
  • فرشید IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    4 3
    چرا با وقت و احساسات مردم بازی میکنید. مجلس تصویب کرده که شرایط آسون تر بشه. چرا به خاطر لج کردن مجلس با چند نفر. مردم باید برن سر کار. یعنی پدر ما که کل 21 ماه سربازی در جنگ بوده و الان اثرات جنگ که روی اعصاب پدر من هست و من و مادرم باید همیشه موظب باشیم نباید فرقی با بقیه داشته باشیم که راحت زندگی میکنن. لطفا لج کردنو کنار بزارید. فقط چون پول نمیگیرید قبول نمیکنید. ؟اونایی که غیبت کردنو فرار کردن الان به راحتی میتونن به صورت قسطی بخرن. ولی ماها که غیبت نداشتیمو فرار نکردیم فقط چون پولی نمیدیم باید .......
  • بی نام IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    14 0
    اعزامی های 1 تیر برگ سفیدتون اومده؟؟
  • مبین IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    26 3
    ایا اگر فرزندان خودشان هم با این قانون جدید معاف میشدند باز هم این قانون رد میشد؟چه فرقی هست بین پدر پدرم هجده ماه رزمنده بوده با اونی که چهلو هشت ماه،بلاخره جفتشون با یه نیت رفتن
  • رضا IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    42 5
    دوستان من 29م از مهندس جعفرزاده وقت گرفتم برای دیدار از شما هم خواههههههههششش میکنم تهرانی ها به مجلس برن حظورن
    • بی نام A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
      5 2
      رضا داداش کامنتای خبر آنلاین و پرینت بگیر حرف دل بچه هارو برسون به گوشش.
    • محمد صالح A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
      11 1
      دمت گرم اجرت با خدا برو پیشش تا روز قبلشم صبر کن کامنتارو پرینت کن نشونش بده
    • س IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
      0 1
      حدودا چه ساعتی؟
  • حسین IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    4 0
    پدر بنده متولد سال چهل و نه میباشد. و هیجده ماه داوطلبانه به جبهه رفته. من اولین فرزند او و تنها پسر خانواده میباشم که متولد هفتاد و سه هستم. حال نه معاف میشم و نه کسری به من تعلق میگره... گناه پدرم چیه؟ اینه که سالم برگشته؟؟؟ چرا هیچ امتیازی بهش نمیدن؟ حتی یه کارت اثارگری هم بهش ندادن... پانزده سالش بوده رفته جبهه. چرا پدربنده رو در نظر نمیگیرن و استثنا نمیکنن که مثلا اینا که هیچ کسری به بچه شون ندادن بیان حداقل کسری بگیرن...
  • کاظم A1 ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    27 2
    لطفا از آقای جعفرزاده پیگیر مصوبه اختصاصی ایثارگران باشید.
  • حسین IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    3 0
    یعنی واقعا الکی دلمو خوش کرده بودم گفتم ترم اخر لیسانس هستم و معاف میشم میرم سرکار خدایا خودت به حال دل جون ها رحم کن .پدر که نداریم دلمون قرص باشه داداشم از طریق کفالت معاف شد منم دل خوش بود با قانون ۱۲ ماه جبهه معاف میشم میرم سرکار خرجی مونو در میارم ولی امروز به کلی نابود شدم .خدا تو این ماه عزیز به همه ما جوون ها رحم کن ..
  • بی نام A1 ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    5 0
    فقط میتونم بگم حیف اون دو سالی که پدرم رفت و ایثارگری کرد تا یه عده دیگه به اوج برسن...عیبی نداره ما هم خدایی داریم.اون روزی که مردم میرفتن جبهه فکر پاداش و مقام نبودنند ولی حالا که ارزش اون از خود گذشتگی هاشون معلوم میشه از کوچک ترین خدمات هم به بازمانده های جنگ دریغ میکنند....شاید این عدالت باشه نمیدونم....
  • ی دانشجو A1 ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    8 1
    داشتیم زندگیمونو میکردیم و دیگ قضیه سربازیم برامون عادی بود،یهو برگشتن گفتن معافید،دلمونو خوش کردیم و هر روز سایتا رو ده بار چک کردم،الان میگن بلکل رد شده،نماینده ای ک قانون اساسی نمیدونه چی میدونه؟
  • رضا IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    2 1
    به گفته غلامرضا کاتب عضو هیات رئیسه مجلس نیز به این دلیل که شورای نگهبان کل لایحه را رد کرده،‌ دیگر نمی توان آن را در مجلس اصلاح کرد و دولت باید لایحه جدید را به پارلمان ارائه کند. عزت الله یوسفیان ملا نیز با اشاره به اینکه ایرادات گرفته شده از سوی شورای نگهبان منبطق بر اصل 75 قانون اساسی بوده است، به خبرآنلاین گفت: در این صورت دولت باید لایحه جدید به مجلس بیاورد.
  • محمد A1 ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    6 2
    واقعا متاسفام که هیچ کس تو این مملکت برای جانبازان زیر 25 درصد ارزشی قائل نیست هیچ خدماتی بهشون نمیدن هیچ جا ازشون حمایت نمیکنن اخه چرا ؟؟؟حالا بعد از این همه سال یه قانون داشت تصویب میشد که یه مزایایی براشون داشته باشه شورای نگهبانم خیلی خیلی راحت قبولش نکرد من نمیدونم چه فرقی بین جابازان هستش چرا باید جانباز زیر 25 درصد اصلا به حساب نیاد
  • شهید زنده A1 ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    27 5
    نتیجه ایثارگری پدرامون این بود همگی ببینید چی شد فقط میتونم متاسفم
  • شهید زنده A1 ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    4 2
    امیدوارم زیر سایه رهبر معظم حضرت آیت الله خامنه ای هیچ موقع جنگ نشه و مملکتمون همیشه سر افراز باشه ولی اگر خدایی نکرده جنگ شد همین افرادی که سریع مخالفت کردن برن جبهه چون ارزشی برای ایثارگرا که ممکن بود همین ایثارگرا شهید و یا جانباز بشن
  • سارا DE ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    15 86
    همه پسرا باید برن سربازی....پسرای این دوره زمونه خیلی تیتیش مامانی شدن
  • علی A1 ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    9 2
    خبرآنلاین داداش ببین اعصابمون به اندازه کافی داغونه که حال و حوصله هیچی نداریم. ما که نیومدیم این طرح رو تصویب کنیم خودشون این مار کردن و ما امیدوار شدیم. خلاصه اینکه داداش به مصاحبه با طراحان قانون معافیت ایثارگران داشته باش و حتما این سوالات رو بپرس ازشون. ۱ چقدر زمان میبره تا دوباره مجلس این قانون رو اصلا کنه؟۲ از آنحا که شورای نکهبان بطور کلی این مصوبه رو رد کرده و وارد حزییات نشده ممکنه دوباره رد بشه، پس ازشون بپرس که نمیتونن کاری کنن قانون معافیت ایثارگران رو از این مصوبه قانون دائمی توسعه کشور جدا کنن و به صورت جداگونه به شورا بفرستن خبرآنلاین داداش حتما زود پیگیر باش. یه وقت دیدی کار دست خودمون دادیم.
  • سعید A1 ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    10 0
    تیتر خبر حاکی از مخالفت شورای نگهبان با معافیت های جدید سربازی است ولی در گزارش شورای نگهبان هیچ اشاره ای به عدم پذیرش معافیت فرزندان ایثارگر 10 درصد نشده است . بنابراین شورای نگهبان مخالفتی با معافیت فرزندان ایثارگر 10 درصدی نکرده است. لطفا" اطلاع رسانی دقیق تر نمائید.
  • سامان A1 ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    32 4
    معافیت ها و تغییرات در شرایط سربازی مستقیما تحت اختیارات فرماندهی کل قوا هست، سریع ترین راه اینه که رهبر دستور این معافیتها رو بده
    • بی نام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
      7 1
      بیخود دلمان را خوش نکنیم. چطور میشه به ایشون دسترسی داشت و ازشون خواست....
  • علی A1 ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    17 43
    خدمت باید 18 ماه بشه وهمه برن خدمت. کسری ها رو بر دارند و همه عادلانه خدمت کنن
    • احسان A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
      7 1
      کسی ک رفته با خاطر این کشور جنگیده و از خیلی چیزاش گذشته حقش خیلی بیشتر ازه یه کارت ایثاره دوست عزیز..خیلی فرق هست بین کسی ک رفته واسه این کشور جنگیده و کسی ک تویه خونه اش نشسته
    • بی نام A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
      3 7
      احسان جان فرق هست بله ،اما برای خوده شخصی که جنگیده نه شخص دیگری
  • مهدی EU ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    12 25
    من تو هفته دوم گفتم رد شده هیچ کدومتون باورتون نشد الکی دل خوش شدید الانم زدن تو پر همه.این طرح با نظر ستاد کل رد شده.
    • بی نام A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
      3 1
      مهندس رد شدن طرح اصلا به سربازی ربط نداشت، به خاطر بندهای دیگه رد شد
    • بی نام RO ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
      12 4
      اصلا نظر شورای نگهبان به چنتا بند دیگه بود. صراحتا به بحث ایثارگران اشاره ای نکرده و رد نکرده. به ستاد کل هم مربوط نمیشه اصلا
  • بی نام IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    29 9
    حق الناس است. یا فاطمه زهرا تو شاهدی ....
  • مریم A1 ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    46 4
    پس لطفا نیاید بگید دیگه جوانها چرا ازدواج نمیکنن و.... من شوهرم سربازه و واقعا داریم سختی میکشیم کلی امید بسته بودیم به این قانون
  • بی نام A1 ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    34 3
    اگر دولت در مورد سربازی لایحه جداگانه بده تو همین چند هفته کار رو‌تموم کنه یک عمر جوانان این مملکت تدبیر و امید رو فراموش نمی کنن
  • مهران IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    29 4
    اقایون مجلسی نا امیدمون نکنین دوباره این طرحو تصویب کنین
  • رضا راد IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    4 14
    هیچ شکی تو ارزش بالای رزمنده های کشورمون نیست، ولی این همه سهمیه براتون بست نیست؟ تو دانشگاه سهمیه دارین، توی کار سهمیه دارین، امتیازهای خاصی مثل کسری خدمت دارین، بست نیست؟؟؟ واقعا متاسفم دارم این کامنت هارو میخونم که یه نفر ادعا داره تحصیل کردس کاری ندارم با سهمیه بوده یا نه بعد انقدر راحت داره خودشو برتر از بقیه جوونای این مملکت میبینه متاسفم
    • سامان A1 ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
      1 4
      عزیز من وقتی اطلاع از چیزی نداری نظر نده، همه اون سهمیه ها که گفتی جای هیچ کس رو تنگ نمیکنه اونا سهمیه های جداست، حداقل یکم تحقیق کن
  • علی IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    39 4
    مدیران سایت خبر انلاین ازتون خواهش میکنم اعتراض ما مردم رو به گوش مجلسیها برسونید ازشون بخوایید تا این طرح حمایت از ایثارگران رو در قالب طرح و قانونی مستقل به شورای نگهبان ارسال کنند
  • بی نام A1 ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    12 0
    دوستان این بی احترامی و تمسخر به ایثارگران است لایحه و طرح خرید سربازیکه نفعش به پولدار ها میرسید به اسانی قبول شد ولی این طرح که برای فرزندان کسانی است که با از خود گذشتگی این مملکت را نگه داشتند تا نمایندگان در ارامش در خانه ملت باشند رد میشود کسانی که برای مملکت فداکاری کردند مقدس هستند بیاید برای حفظ احترام ایثارگران به صورت مودبانه این مسیله را به مسیولین متذکر شویم تا از خواب بلند شوند
  • جواد A1 ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    6 1
    دارم داغون میشم یعنی دیگه هیچ امیدی نیست منو بگو رفتم سربازیم یک ماه انداختم عقب گفتم معاف میشم حالا اینجوری شد خبر انلاین یعنی دیگه تموم شد یا نه امیدی هست لطفا جواب بدید
  • محمدرضا EE ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    2 1
    شورای نگهبان برنامه توسعه کشور رو به علت مغایرت با دو تا ماده از قانون اساسی کلا رد کرده. و متاسفانه یکی از بندهای لایحه ای که ارایه شده بوده مربوط به سربازی بوده که چون کل لایحه رد شده ،بند مورد به سربازی هم این وسط فدا شده...
  • پوریا A1 ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    5 0
    سردار کمالی مصاحبه کرده گفته ما که از اول راضی نبودیم پس تایید نمیشد دوستان کلا بیخیال بشین برین دنبال زندگیتون اینجا ایرانه هر کی به هر کیه بریم خدمت ببینیم چی میشه جوونه مملکت ما رو ببین زندگیش و ایندش شده ببینیم چی میشه ....خداحافظ
  • ا.م A1 ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    2 3
    سلام دوستان اگه خاطرتون باشه تو همین سایت یه اینفوگرافی راجب نحوه تصویب قوانین معافیت بود که اصلا شورای نگهبان توش نبود.واگه پی گیر باشیم و این پیشنهادو مجلس به ستاد بده و بررسی کنن وبه یه نظر هماهنگ برسن و به تایید رهبر برسه میتونه اجرایی بشه اگه پی گیر باشیم احتمالا بشه.دوست عزیز آقای محترم خواهشا چاپ کن
  • مهدی A1 ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    6 1
    نماینده مردم رشت در گفت و گو با خبرآنلاین درباره رد شدن این مصوبه از سوی شورای نگهبان و ایرادات وارد شده گفت: ما کار خلاف قانون انجام ندادیم، دولت مواد کمی را برای دائمی شدن، ارائه کرده بود، ما با دولت همکاری کردیم و کار را کامل کردیم. غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره سرنوشت نهایی احکام دائمی توسعه، اظهار کرد: در جلساتی که با دولت داریم، دولت نواقص را برطرف کرده و دوباره لایحه جدیدی را برای رفع نواقص شورای نگهبان ارائه می کند.مجلس هم تلاش می کند دوباره آن را تصویب کرده و به شورا ارائه دهد. به گفته غلامرضا کاتب عضو هیات رئیسه مجلس نیز به این دلیل که شورای نگهبان کل لایحه را رد کرده،‌ دیگر نمی توان آن را در مجلس اصلاح کرد و دولت باید لایحه جدید را به پارلمان ارائه کند.
  • pjj RU ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    3 1
    دوستان جا داره یک تسلیت بگم به طرح معافیت سربازی و تسلیت میگم به دوستان که ستاد کل آب پاکی رو ریخت روی دستمون برید توی گوگل سرچ بنویسید موضع ستاد کل درباره رد طرح کاهش جانبازی رزمندگی و آزادگی برای معافیت از سربازی که با خبرگزاری ایسنا مصاحبه کرده و جا داره یک خسته نباشید بگم به نماینده های مجلس نهم که واقعا طرح جالبی رو مطرح کردند و یک شاهکار از خودشون به جا گذاشتند امیدوارم نماینده های مجلس دهم کارهاشون روی اصول باشه اون یک درصد امیدی هم که داشتیم در حال حاضر پرید تا ببینیم نماینده های مجلس دهم چکار می کنند
  • یاعلی IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    5 1
    الان دولت باید لایحه جدیدی دوباره ارائه بده به مجلس مجلس تصویب کنه بره شورای نگهبان دوباره بررسی بشه کسی میدونه چقدر طول میکشه؟
  • pjj RU ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    3 0
    امیدوارم که نماینده های مجلس دهم که این مصوبه رو به شکل جدا تصویب کنند و کارهای قانونیش رو انجام بدند نیاند مثل مصوبه قبلی به طرح دولت 70 ماده الحاقی اضافه نکنند که کلا طرح رد شه آخه نمی دونم طرحی رو که دولت داده به مجلس اون 70 ماده چی بود بهش اضافه کرده که طرح کلا رد شده خوب اون 70 ماده رو به شکل جدا بررسی میکردید برای راحتی کار خودتون اومدید همه رو با هم به شکل بسته دادید به شورای نگهبان که آخرش کلا همه طرح رد شه خوب معلومه طرحی که شما دادید اصلا طرح دولت نبوده برای همین شورای نگهبان گفته طرح مجلس با طرح دولت اختلاف فاحش داره امیدوارم به این نماینده های مجلس دهم کلاس آشنایی با قانون اساسی رو بگذارند که اینطور طرح های رو که آخرش رد میشه رو تصویب نکنند
  • مصطفی A1 ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    11 1
    بخاطراین بی توجهی که به جانبازان و ایثارگران و پدر من کردن ، بخاطر ناراحتی که وقتی پدرم فهمید اینقد ناراحت شد که خواست بغضم بگیره ، اگر روزی جنگ شد هیچوقت به جنگ نمیرم چون تو روز سختیم همش به فکر این بودن که یه روز از خدمتم کم نشه و حتی اندازه یه برنج به جوون ایرانی احترام قائل نیستن
  • علی IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    10 0
    امثال پدر من تو جنگ وایسادن،اونایی که میگن از فضل پدر تو را چه حاصل،حاصلش تاثیراتیه که جنگ رو پدران ما و به دنبالش رو خانوادهاشون گذاشته.اونهایی که تو دوران صلح پا شدید رفتید سربازی و الان فک میکنید کل ایران مدیون شما هستن،حق دارید،چون تا حالا از پدرانتون خاطرات جنگیدن رو نشنیدید،چون آثار جنگ رو حس نکردید.معافیت دوران صلح واسه فرزندان کسایی که تو جنگ تو خونه نمودن و جنگیدن یه حق طبیعیه،نمیدونم چرا انقد این دست اون دست میشه.راستی واسه دوستایی که دم از مرد شدن میزنن.من پدری دارم که مرد بود و وایساد،ایشون مرد بودن رو بهم یاد داده.
  • علی IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    42 7
    عاجزانه درخواست دارم این مصوبه مورد اصلاح قرار بگیره و برای تایید به شورای نگهبان برگرده. این مصوبه مسیر زندگی من و سایر جوانان مثل من رو میتونه تغییر بده.
    • بی نام A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
      5 4
      باشه ميگيم برگردونن تموم شد رفت اقا دلت خوشه هااا
  • ش.ج IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    10 3
    دوستان این مصوبه فقط وفقط به پیگیری ما بستگی داره الان که بحث حق و حقوق ایثارگران و جانبازان مطرح شده با شکایت به مجلس و دولت و ملزم کردنشون دیر یا زود اتفاقای خوبی میتونه میفته به نظرم ما نباید ناامید بشیم
  • علیرضا RO ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    13 2
    اقا به جای گریه کردن و ناراحتی از نماینده شهرتون بخواید این طرح ایثارگران به طور جداگانه بررسی بشه. با ناراحتی که کار درست نمیشه
  • سید DE ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    12 2
    دوستان کار خوبه خدا درست کنه
  • اکرم سادات A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    14 7
    طفلیا یه چند روزی خوشحال شدن سربازی نمیرن
  • محسن IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    7 1
    کسی از ششما مصاحبه نماینده گچساران رو دراین زمینه دید دیشب؟؟
  • میلاد IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    14 0
    کسی میتونه منو درک کنه ؟ پارسال دفترچم رو فرستادم ، یه سال الافم کردن و تاریخ اعزامم شد یک تیر . کلی ناراحت بودم که چرا عمرم داره اینجور تلف میشه دقیقا زمانی که میخواستم اعزام شم و کلی انگیزه داشتم که این دیوار رو از جلوی زندگیم بردارم خبر معافی اومد مجبور شدم تاخیر بزنم که ببینم سر انجام چی میشه . حالا یک شهریور اعزامم بدون هیچ انگیزه ای دیگه واقعا مایوسم چرا با احساسات ما بازی کردن ؟
  • بی نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    5 1
    چقدر طول میکشه تا دوباره دولت لایحه شو بده مجلس؟ اصلا امیدی هست تو همین چند ماهه درست شه؟ با یکی از دولتی ها مصاحبه کنید خواهش میکنم
  • سجاد IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    6 7
    دیگه تموم شد .دستو پا الکی نزنید.....حداقل خداروشکر من متولد 72ام قانون کسری به من تعلق میگیره.
  • حمید IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    7 1
    لطفا به خاطر منافع خودتون و اینکه سایتتون پربازدید بشه کاری نکنید بچه های مردم دل ببندن به اینکه معاف بشن.حداقل این همه نظر رو یک جا اعمال کنید یا به گوش کسی برسونید که دارن یه امید به جوونا میدن و بعدش میگن نه.ازون جالبتر اینه که مجلسی که مال مردمه و به انتخاب مردمه تصویب میکنه ولی بعد هیچ ارزشی براش قائل نمیشن. ممنون اگه نظرمو بزارید
  • مهیار IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    8 30
    خداییش از این مخالفتشون خوشم اومد .. چرا اونا باید با مایی که با لیسانس رفتیم مرز خدمت کردیم فرق داشته باشن مگه ما درس نخوندیم که اتفاقا تو بهترین دانشگاه ها هم خوندیم بعد بیان به خاطر این موضوع خدمت نکنن واقعا عین بی عدالتیه.. ما هم جوونیمون برامون مهمه و تنها گناه نکردمون اینه که پدرمون جبهه نرفته
  • بی نام A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    8 3
    من اعزامم 4/1 بود. تو نظام وظیفه سوال کردم گفتن احتمالا تصویب بشه برا همین 2 ماه عقب انداختم.الان یعنی چی مغایرت داره؟زندگیمون رو هواست کلا.خواهشا پیگیری کنید چون دغدغه اکثر جووناست
  • کورد A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    29 8
    بخدا از دیروز آرزو مرگ میکنم من یه کار با هزار بدبختی جور کردم و به مدیر شرکت گفتم معاف شدم منتظرم کارتم صادر شه . رفتم خواستگاری گفتم معاف شدم ای خدا منو بکش
    • صادق A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
      13 1
      پسر خوب اشکال نداره. خدا بزرگه. چاره ای نیست
    • سید محمد A1 ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
      6 2
      من خودم شدید دنبال این قانونم ، متاهل هم هستم ولی شما واقعا حالت خوب نیست کی بهت اطمینان داد صد در صد تایید میشه ؟
  • امیرعلی IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    15 7
    شگفتا از این تیتر .... به کلیت این مدل لایحه که میزان تغییراتش بیش از حد بوده ایراد وارد شده ... اصن بحث معافی و سربازی نبوده،،، تصحیح کنید... ۸۰ صفحه قانون دادن ۵،..۴ صفحه ،از ۴۳تا۴۸، راجبه معافیت بوده... نکنید آقا نکنید
    • بی نام A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
      11 4
      أميده الكى ندين دگ اقا تموم شد رفت چى ميگين اين بخوادم جور شه دگ به سنه ما قد نميده تا كاراش درست بشه تازه كليم تغيير ميكنه
  • مهرداد A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    4 1
    دوستان به جای دعوا کردن با هم و نظرات تکراری یه راه حل پیدا کنید من که گیج شدم نفهمیدم اخر سر چی شد کسی اطلاعات داره بگه مثل اینکه شورای نگهبان مخالفتی با این قانون جدید ایثارگری نداره و فقط قربانی بقیه طرح شده چیکار باید کرد که این قانون به عنوان یه طرح جدا تصویب بشه وبره شورای نگهبان ؟؟؟؟؟؟؟
    • ایرایی A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
      4 0
      هیچی به جا اینکه بییاین اینجا هی حرفای تکراری بزنین هرکی بره نماینده شهرشو ببینه ازش درخواست کنه بعد پیگیرش باشه یه جوری میایین اینجا نظر میدین انگار کسی حرفای ما رو میشنوه فقط اینجور میشه نتیجه گرفت
  • فرهاد A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    16 2
    تو کشور ما همه چی برعکسه یه ابدار چی حرفش از ئیس جمهور بیشتر برش داره نماینده مجلس کارشون اینه که قانون تصویب کنن اونوقت ستاد کل نیرو مسلح مخالفت میکنه اگه بخوان برا هرچی از ستاد کل اجازه بگیرن خب ستاد کل بیا جاشو با نماینده مجلس عوض کنه. ستاد کل میگه با این کار سرباز کم میاریم یکی نیس بگه اگه سرباز کم دارید واسه چی من که برج6/94دفترچه پست کردم چرا باید تاریخ اعزامم 4/95 باشه خودتونم نمیدونید دارید چیکار میکنید.
  • حسین A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    18 5
    ماهم خدایی داریم ...
  • بی نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    12 1
    حالا که خبرانلاین مصوبه رو رد کرده موضع ستاد نیروهای مسلحو گزارش میده بگو خب همون اول موضعشو نشون میدادی چرا الان؟
    • علی A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
      10 0
      اونا منتظر بودن تا رد بشه بیان در موردش نظر بدن
  • علیرضا IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    19 3
    خدایا من که پیشت رو سیاهم. ازت خواهش میکنم تنهامون نزار ما که جز تو کسی رو نداریم. من بودم که خلف وعده کردم ولی به یاد ندارم که که هیچوقت خلف وعده کرده باشی. خدایا دل همه ی جوون ها رو شاد کن همانا با یاد تو دل ها آروم میگردن
  • پوریا A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    10 3
    تو رو قران یه نفر جواب بده الان چی میشه؟ایا دولت بیخیال میشه یا اصلاح میکنه
  • علیرضا A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    19 3
    اقا ستاد کل گفته باید با هماهنگی باشه. یعنی اگه مجلس جداگانه طرح ایثار رو اصلاح کنه می شه امید داشت.
  • شیرمحمدی A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    22 3
    سلام دوستان برای درخواست از مهندس جعفرزاده در جهت ارایه طرح جداگانه خدمت رسانی به ایثارگران به وبلاگ شخصی ایشان مراجعه کنید که راه های ارتباط نوشته شده. اینو بدونید اگر هم صدا بشیم و پیگیری کنیم مطمئنم به نتیجه میرسیم. نصر من الله و فتح القریب
    • alireza IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
      7 0
      داداش نه تنها به آقای جعفرزاده بلکه به اکثر نمایندگان عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات ایمیل زدم. به نظرم تهرانی های عزیز هم برن مجلس اعتراض کنن. هیچ کس نباید نا امید بشه و ماتم بگیره. توکل بر خدا
  • نحیف A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    8 22
    نباید شورای نگهبان و نیروی انتظامی را رو در روی هم قرار داد.
  • hadi A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    24 1
    خبر آنلاين خواهش ميكنم با نمايندگان مجلس يك مصاحبه انجام بده ببين قصد ارائه طرح به صورت مستقل را دارند يا نه؟
  • بی نام IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    18 4
    هرچی خدابخواهد همان خواهدشد
  • بی نام IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    11 2
    خبر لطفا یه مصاحبه با طراحان این قانون داشته باش
  • بی نام A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    8 0
    لایحه اصلاح میشه یا کلا رده؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    34 4
    تبریک ب خبرآنلاین بخاطر سیساست خوبت سایتتو با این خبرا پربازدید جلوه بده ولی پیگیری نکن باریکلا
  • محمد RO ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    13 2
    سلام کل خبرگزاری ها این خبر لغو سرباز معلمی رو اعلام کردند غیر از شما چرا آخه ؟ یعنی سرنوشت 5000 هزار نفر آدم مهم نیست ؟
    • پندار A1 ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
      11 0
      سرنوشت 20000 هزار جوون هم مهم نبود که این لایحه رو رد کردن بعد شما اومدی میگی سرباز و امریه معلمی ؟
  • سجاد A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    30 2
    ما نیز پیام برای مهندس جعفرزاده فرستادیم ببینم چی میشه توکل بر خدا
  • سید A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    8 10
    از ماست که بر ماست اگر اکثریت نمایندگان مجلس دوباره رای میاوردند الان به احتمال زیاد دوباره این لایحه رو به صورت مستقل تصویب میکردند اما الان شاید مجلس جدید هیچ اعتنایی به ایثارگران نکنند و کلا کنسل بشه.
  • محمد صالح محمدی A1 ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    10 0
    به پیج اینستاگرام رئیس جمهور بروید دوستان صدای اعتراض خود را برسانید
  • امید A1 ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    10 0
    لامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، درباره برخی خبرها مبنی بر مخالفت شورای نگهبان با معافیت سربازی در لایحه دائمی شدن احکام برنامه های توسعه، گفت: شورای نگهبان مخالفتی نسبت به معافیت سربازی نداشته بلکه اظهارنظر این شورا در مورد کل لایحه مذکور است.
  • s IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    11 0
    امکانش نیست خارج از برنامه توسعه،مجلس قانون جامع ایثارگران رو که دائمی نبوده و چند ساله است را با همین اصلاحیه ها تمدید نماید ؟
    • بی نام IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
      4 0
      والا همه بی خبرن اما بهتره این ماده جدا بررسی بشه
  • محمدرضا RO ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    21 1
    مهندس جعفرزاده گفته شورای نگهبان با معافیتها مخالف نیست و فقط بخاطر زیاد شدن تعداد ماده های الحاقی این طرح رد شده، و گفته این دوباره اصلاح میشه و تایید میشه. توی گوگل سرچ کنید: شورای نگهبان با معافیتهای سربازی مخالفت نکرده... میتونید خبرشو بخونید خودتون.
  • علیرضا IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    15 3
    کیا با نماینده شهر خودشون این مشکلو مطرح کردند؟
  • علیرضا A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    30 2
    نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه شورای نگهبان با معافیت‌های سربازی مخالفت نکرده است، گفت: اضافه شدن حدود ۳۰ ماده به لایحه احکام دائمی شدن برنامه های توسعه مورد مخالفت شورای نگهبان قرار گرفته است. غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، درباره برخی خبرها مبنی بر مخالفت شورای نگهبان با معافیت سربازی در لایحه دائمی شدن احکام برنامه های توسعه، گفت: شورای نگهبان مخالفتی نسبت به معافیت سربازی نداشته بلکه اظهارنظر این شورا در مورد کل لایحه مذکور است. وی افزود: شورای نگهبان به صورت موضوعی مخالفتی در مواد لایحه مذکور نداشته و ایراد این شورا به کلیت لایحه است حال درنظر داریم نشستی را با دولت برگزار کنیم تا تغییراتی که مجلس در لایحه مذکور انجام داده از سوی دولت در قالب لایحه دیگر تقدیم مجلس شود که همه موا
  • امیر IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
    16 2
    یه بد شانسی دیگه که وجود داره و ممکنه این طرح رو دیر بررسی کنن تعطیلات تابستانی مجلس هست. احتمالا مجلس یک ماهی تعطیل بشه.
  • بی نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
    22 0
    دوستان با نماینده مردم رباط کریم تماس بگیرید و این مشکل رو باهاشون مطرح کنید
  • محسن IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
    11 1
    کسی خبر جدیدی داره اینجا بذاره
  • ارش A1 ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    9 0
    سلام چی شد اخرش رد شد کاملا؟ یا اصلاه میشه؟
  • مسعود A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
    20 1
    سلام دوستان نزارید این قضیه فراموش بشه اگه همه باهم باشیم میتونیم کاری کنیم که این طرح تصویب بشه
  • اعزامی برج 6 IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    13 1
    دوباره تصویب شد رفت شورای نگهبان
    • خشايار A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
      8 0
      از چه منبعي اين حرف و ميزنيد دوستان خواهشا اگه خبر تازه اي داريد ما رو هم در جريان بزاريد دمتون گرم
    • بی نام A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
      7 0
      صفحه 10 روزنامه کیهان،چهارشنبه 6 مرداد
  • وحید IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    10 1
    دوستان دوباره تصویب شد رفت شورای نگهبان و اخر مرداد یا هفته اول شهریور جوابش میاد
    • بنده خدا A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
      3 0
      در مورد خدمت هم توش بوده
  • بی نام A1 ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
    4 9
    خبر آنلاین میدونی قراره تصویب نشه که پیگیری نمیکنی؟
  • بنده خدا A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
    10 0
    دوستان چیشد در مورد خدمت هم بوده ک محرمانه فرستادن یا ن
    • وحید IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
      2 0
      به شکل رسمی به شورای نگهبان ارسال شده و قانون معافیت ها هم جز لایحه هست .
  • یاعلی A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    2 0
    خبرآنلاین لطفا یه پیگیری کنید ببینید چی شد . مثل اینکه دوباره رفته شورای نگهبان
  • بی نام A1 ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    5 0
    کسی میدونه شورای نگهبان تا چه تاریخی فرصت داره؟
  • یاعلی A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
    3 0
    خبری نشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • behzad10 IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    2 2
    خبرگزاری خانه ملت جعفرزاده ایمن آبادی: شورای نگهبان با معافیت‌های سربازی مخالفت نکرده /ایراد بر افزایش مواد لایحه احکام برنامه‌های توسعه است

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین