دبیر انجمن انبوه سازان استان هرمزگان به تشریح مشکلات و موانع انبوه سازان در هرمزگان و آمادگی این انجمن در راستای روند ساخت اصولی در بافت های فرسوده پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، هومن رفیعی بندری هدف اصلی این انجمن را تشویق به حرفه ای سازی و فراهم کردن بستری مناسب برای سرمایه گذاری دانست و عنوان کرد: در این راه مشکلات مشکلات فرآروي انجمن انبوه سازان در صنعت مسکن و ساختمان وجود دارد که باید به دنبال برطرف کردن آن باشیم.

وی با بیان اینکه شرکت توزیع برق استان هرمزگان در این مورد قبل از پیشرفت فیزیکی 70 درصدی پروژه حاضر به تشكيل پرونده نیست، اظهار کرد: پس از تأیید مهندس ناظرو پيشرفت فيزكي پروژه شركت توزیع برق استان هرمزگان از ابتدا اعلام می کند هیچ تعهدی جهت نصب انشعاب تا حداقل 9 ماه ندارد!

دبیر انجمن انبوه سازان استان هرمزگان با اشاره به اینکه در راه باید از ابتدای صدور پروانه عملیات ساختمانی، پرونده فروش انشعاب برق تشکیل شود، تصریح کرد: این روند باید انجام شود تا انتهای پروژه و همزمان با اتمام پروژه برق مجتمع وصل تا انبوه سازان در این خصوص مشکل نداشته باشند چون در برخی پروژه ها حتی پس از شش ماه از اتمام گاهأ برق نیز وصل نشده است.

رفیعی بندری با بیان اینکه فروش انشعاب آب با توجه به اضافه شدن تبصره 3 در حق انشعاب آب و فاضلاب باید به صورت اقساط در طول مدت زمان اعتبار پروانه ساختمانی باشد، اضافه کرد: در حال حاضر در ابتدای تقاضای مالک و زمان فرآیند انشعاب کل پول انشعاب گرفته می شود در حالیکه انبوه سازان در خصوص تبصره 3 جهت رفع مشکل نقدینگی شرکت آب و فاضلاب جهت خدمات رسانی بهتربه شهروندان در مناطقی که واقعا مشکل کم آبی یا بی آبی دارند، حاضر به همکاری هستند.

وی سومین مشکل را در همکاری سازمان تأمین اجتماعی در خصوص تبصره یک ماده 5 قانون تأمین اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: طبق این تبصره حق بیمه کارگران ساختمانی به مدت سه سال و بدون بهره تقسیط می شود که امیدواریم در هرمزگان نیز رعایت شود.

دبیر انجمن انبوه سازان استان هرمزگان همچنین در خصوص پروانه ساختمانی و عوارض پرداختی جهت ساخت، اذعان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر در ابتدای درخواست پروانه براساس موافقت اصولی هزینه ابتدا محاسبه و از مالک دریافت می شود که این  مبلغ پروانه نیز مانعی بر سر راه انبوه سازان بوده و پیشنهاد مان این است که این موضوع پرداخت به صورت توافقی با شهرداری باشد به نحوی که انبوه سازان در پرداخت آن مشکلی نداشته باشند.

رفیعی بندری همکاری و تعامل سازمان نظام مهندسی را امری ضروري اعلام و اضافه کرد: در زمینه تأیید به موقع نقشه های سازه، معماری و تأسیسات و همچنین تعرفه های نظارت از مهمترین دغدغه های انبوه سازان است که در این زمینه نیاز به همکاری سازمان نظام مهندسی می باشد.

وی استفاده از ظرفیت انبوه سازان در پروژه های مشارکتی و سرمایه گذاری به ویژه در مناطق بافت فرسوده را خواستار شد و ادامه داد: این انجمن در حال پیگیری برای برگزاری همایش و سمینار مرتبط با انبوه سازان در جهت آشنایی با قوانین و مقرارات ساختمانی و بیمه تأمین اجتماعی است.

دبیر انجمن انبوه سازان استان هرمزگان در پایان حرفه ای سازی را رعايت استانداردها و الزامات و ضوابط اصولی سازی دانست و عنوان کرد: هدف اصلی این انجمن تشویق به حرفه ای سازی و فراهم کردن بستری مناسب برای سرمایه گذاری است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 545256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =