۰ نفر
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
ترویج نشاط مساوی کاهش آسیب های اجتماعی

متأسفانه امروز در بسیاری از مسائل فرهنگی با مشکل مواجه هستیم، و ریشه تمام این مشکلات در تهاجم فرهنگی دشمن است.

به گزارش خبر آنلاین از ملایر ؛ عبدالعظیم رضایی، فرماندار ویژه ملایر که در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: مشکلات و آسیب‌های اجتماعی باعث کاهش نشاط اجتماعی در جامعه شده است.

وی با اشاره اینکه فرهنگ زیربنا و اصل توسعه یک جامعه محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر پایه‌های فرهنگی یک کشور احیا شود مسائل و مشکلات دیگر نیز با توجه به آن خود به خود حل می‌شود.


فرماندار ملایر با اشاره به داشته‌های فرهنگی و ارزش‌های اسلامی گفت: برای مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن باید از داشته‌های خود استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه مسائل فرهنگی در بالا بردن نشاط اجتماعی نقش مهمی دارد، افزود: امروز مشکلات و آسیب‌های اجتماعی باعث کاهش نشاط اجتماعی در جامعه شده است.

رضایی تصریح کرد: ترویج هر چه بیشتر نشاط اجتماعی با برگزاری برنامه‌هایی با معیارهای اسلامی و محلی نقشی مؤثر در شادی مردم و قشر جوان جامعه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی شهرستان باید به صورت مستمر تشکیل شود، گفت: خروجی این شورا باید در مسائل فرهنگی شهرستان مؤثر باشد.

فرماندار ملایر با بیان اینکه شهرستان ملایر دارای ظرفیت‌های فرهنگی بالایی در بخش‌های مختلف است، اظهار داشت: شناسایی این پتانسیل‎ها و به کارگیری درست آن با توجه به استعدادهای خوب جوانان شهرستان وظیفه مسؤولان فرهنگی شهرستان است.

وی با بیان اینکه باید از همه فرصت‌های موجود برای احیای فرهنگ دینی و اسلامی در شهرستان بهره برد یادآور شد: استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی راهی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

رضایی با تأکید به روحانیون و مسؤولان فرهنگی شهرستان بر بهره‌گیری از فرصت ماه رمضان برای ترویج بیشتر مسائل فرهنگی افزود: در ماه رمضان آمار منکرات کاهش می‌یابد که نشان از تأثیر بالای فرهنگ‌های مذهبی است.

وی با اشاره به اینکه اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی از مسائل و اولویت‌های مهم کاری در شهرستان است، خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی اقدامات خوبی در حال انجام و پیگیری است اما نیازمند تلاش بیشتری هستیم، چراکه این اقدامات به‌ هیچ‌ وجه رضایت‌بخش نخواهد بود.

محسن احمدوند،جانشین فرمانده سپاه ملایر نیز با اشاره به اینکه یکی از معضلات امروز فرهنگی در جامعه ماهواره است، گفت: تاکنون در شهرستان در راستای جمع‌آوری ماهواره اقدامات خوبی از سوی سپاه و بسیج صورت گرفته است.

وی افزود: در راستای مقابله با آسیب‌های ماهواره در هر روستایی که 200 ماهواره به بسیج تحویل داده شود یک دستگاه دکل تقویتی آنتن‌های دیجیتال توسط بسیج نصب می‌شود.

احمدوند، با اشاره به برنامه‌های سپاه در ماه رمضان و ایام تابستان تاکید کرد: برگزاری نماز جماعت مغرب در بوستان‌ها و پارک‌های ملایر و برگزاری جلسات برنامه‌های احکام و اخلاق در این مساجد از برنامه‌های سپاه در ایام ماه رمضان است.

غلامرضا جمالی زاده، مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر نیز با اشاره به اهمیت نگاه فرهنگی به بحث اقتصاد مقاومتی بر نقش دانشگاه‌ها و آموزش‌ و پرورش در تبیین برنامه‌های اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و گفت: این مهم باید به صورت ریشه‌ای در جامعه فرهنگ‌سازی شود

وی بر حمایت از ظرفیت‌های هنری شهرستان تأکید کرد و افزود: نقش هنرمندان در تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار مهم بوده و باعث روحیه خودباوری در بین هنرمندان می‌شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 545550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =