استاندار مازندران گفت: آرامش سیاسی و ساماندهی اقتصادی مهمترین دستاورد دولت تدبیر و امید ست.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین مازندران ،استاندار مازندران كه در جلسه شوراي معاونين استانداري مازندران سخن مي گفت آرامش سياسي و ساماندهي اقتصادي را از مهمترين دستاوردهاي دولت تدبير و اميد خواند و گفت : با انتخاب دكتر حسن روحاني در 24 خرداد بسترهاي آرامش و توسعه كشور فراهم شد.

ربيع فلاح تصريح نمود : دولت تدبير و اميد در حالي مديريت كشور را بر عهده گرفت كه تحریم های شدید بین المللی به همراه بی انضباطی گسترده مالی و پولی ، رکود بی سابقه ، رشد منفی و تورمی افسارگسیخته اقتصاد جامعه را فلج كرده بود و از نظر اقتصادي در بدترين شرايط ممكن قرار داشتيم .
مقام عالي دولت در استان گفت : در سايه خردورزي ، اعتدال و تدبير رياست محترم جمهوري و تيم دولت، كشور از يك آرامش و امنيت مناسب برخوردار شده و با برنامه ريزي عقلاني روزبروز وضعيت اقتصادي جامعه رو به بهبود است .
وي انتقادهاي موجود از عملكرد دولت و روند اقتصادي را ناعادلانه و غير منصفانه خواند و گفت : در كجاي دنيا مي توان با وضعيت ايجاد شده گذشته از رشد منفي 8 / 6 درصدي در يك دوره دو سه ساله ناگهان شاهد معجزه و رشد اقتصادي بالا بود .
استاندار مازندران ادامه داد: در همين استان مازندران در دولت گذشته بسياري از كارخانه ها و شركتها تعطيل شده و تعداد زيادي از افراد بيكار شدند ولي عده اي فقط تماشا كردند و دم نزدند ولي در دولت تدبير و اميد كه با پيگيري هاي انجام شده دهها كارخانه و شركت بزرگ توليدي مجددا به عرصه توليد برگشتند هر روز سياه نمايي مي كنند و انگار هيچ اتفاقي نيفتاده است .
وي تصريح كرد : متاسفانه آمارهاي رسمي مركز آمار ايران را هم باور ندارند و به بهانه هاي مختلف به تخريب دولت مشغولند .
استاندار مازندران تاكيد كرد: تا مدتها سياستهاي غلط اقتصادي گذشته دامنگير اين مردم و كشور خواهد بود و عده اي فكر مي كنند ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي و رشد اقتصادي ساعتي و روزانه است در حاليكه اين روند نيازمند فرصت چند ساله، سرمايه گذاري و برنامه ريزي بلند مدت است كه خوشبختانه پس از برجام مسير سرمايه گذاري خارجي تا حدودي فراهم شده و در همين مدت دهها هيات خارجي وارد كشور و استان شده اند و روند توسعه سرمايه گذاري را در استان شاهد هستيم .
استاندار مازندران تصريح نمود : نرخ تورم نقطه به نقطه تک‌ رقمی شده و در اردیبهشت امسال به 7.4 درصد رسیده و نرخ تورم متوسط سالانه هم در همين ماه ارديبهشت به 10.4 درصد کاهش یافته است و در آستانه تک ‌رقمی شدن است و نرخ تورم مازندران الحمدلله هميشه از ميانگين نرخ تورم كشور پائينتر بوده است.
ربيع فلاح افزود : بر اساس اعلام مركز آمار در سال 94 شاهد كاهش نرخ بيكاري در مازندران بوده ايم و استان مازندران از نظر نرخ مشاركت اقتصادي به رتبه پنجم كشور دست يافت.
استاندار مازندران تاكيد كرد : در همه شاخصهاي سياسي ، اجتماعي ، فرهنگي ، ورزشي و اقتصادي در استان شاهد رشد و بهبود هستيم ولي عده اي انگار نمي خواهند واقعيتها را بپذيرند و فقط به دنبال نقطه ضعف هستند و از تخريب و تضعيف دولت لذت مي برند.
مقام عالي دولت در استان با بيان افزايش ضريب برخورداري مازندران از بودجه هاي استاني و ملي در دولت تدبير و اميد گفت : ضريب برخورداري مازندران از اعتبارات استاني در برنامه چهارم توسعه 5 /2 درصد بود كه اين ضريب در سال 94 به 4 درصد رسيده است و ضريب سهم بري مازندران از اعتبارات ملي در برنامه چهارم توسعه 2 بوده است كه در سال 94 به 1 / 4 رسيده است و در سايه عنايت و توجه دولت تدبير و اميد به مازندران سهم بري مازندران از اعتبارات استاني در سال 95 به 3 /4 و ضريب سهم بري اعتبارات ملي به 11 / 4 رسيده است .
وي تاكيد كرد : براي اولين بار در دولت تدبير و اميد براي ساماندهي سواحل مازندران اعتبارات ملي در نظر گرفته شده است و براي اجراي طرح جامع سيلاب حدود 135 ميليارد تومان از اعتبارات ملي در نظر گرفته شده است كه تا كنون 94 ميليارد تومان پرداخت شده است .
استاندار مازندران با ابراز خرسندي از ايجاد مقدمات براي صادرات لبنيات به كشور روسيه گفت : براي اولين بار در تاريخ جمهوري اسلامي شاهد صادارت محصولات لبني به كشور روسيه بوده ايم و براي اولين بار خط منظم كشتيراني براي كشتي هاي كانتينر بر يخچال دار با اختصاص يارانه بين بندر اميرآباد و بندر اكتائو قزاقستان برقرارشده است
وي تصريح نمود : مقام معظم رهبري در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام فرمودند : هرکسی در مقاطع مختلف ممکن است از دولتی خوشش بیاید یا نیاید که البته ایرادی ندارد اما اتحاد ملت و دولت، نباید در هیچ حالتی بر هم بخورد براساس سخنان رهبر فرزانه انقلاب ايجاد اختلاف بين دولت و ملت و القاء حرف هایی مانند دو جریانی، دو قطبی گری و تخاصم بين دولت و ملت از سوي هر كسي كه باشد محكوم و تفرقه افكنانه است چرا كه دولت تدبير و اميد تمام توان خود را براي حل مشكلات مردم بكارگرفته است.
استاندار مازندران در پايان تاكيد كرد : پیشرفت و توسعه کشور با وحدت بین مردم و دولت محقق مي شود و همه بايد در جهت تقويت وحدت و مشاركت مردم در عرصه هاي مختلف حركت نمايند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 545868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =