تسنیم نوشت:عضو مجلس خبرگان رهبری می ‌گوید: طرح شورایی کردن رهبری هدفی غیر از تشکیک در رهبریت نظام نخواهد داشت.

آیت‌الله محمدعلی تسخیری عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به شخصیت علمی، فکری، مدیریتی و سیاسی مقام معظم رهبری، گفت: رسیدن مجلس خبرگان رهبری به رهبری حضرت آقا یک لطف عظیم الهی بود، چرا که آن انتخاب، انتخابی موفق و الهام‌بخش بود.

وی با بیان اینکه هیچ فردی نمی‌‌تواند حتی فرد نزدیک و نظیر به مقام معظم رهبری را تصور کند، تأکید کرد: ما در مجلس سوم خبرگان وقتی داشتیم برای روز مبادا فکر می‌کردیم، واقعاً با تمام تلاشی که کردیم نتوانستیم فردی را پیدا کنیم که همچون حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از ابعاد مختلف در سطح بالایی باشد، چرا که مقام معظم رهبری در بعد سیاسی، اخلاقی، علمی و اجتماعی در سطح بسیار بالایی قرار دارند.

آیت‌الله تسخیری با بیان اینکه رأی نیاوردن آیت‌الله یزدی و آیت‌الله مصباح‌ یزدی معلول‌ هوچی‌‌گری‌های برخی غیرانقلابی‌ها بود، گفت: غیرانقلابی‌ها در تهران موجی ایجاد کرده و از مردم خواستند که به لیست مدنظرشان رأی بدهند؛ به‌ طور طبیعی بزرگانی چون آیت‌الله یزدی و آیت‌الله مصباح در لیست جایی نداشتند و در نهایت همین هوچی‌گری‌ها و تخریب موجب شد که خسارت بزرگی بر مجلس خبرگان تحمیل شود و بزرگانی چون آیت‌‌الله مصباح و آیت‌الله یزدی وارد مجلس نشوند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره دیدار فرزند یکی از اعضای مجلس خبرگان با عناصر بهائیت، خاطرنشان کرد: بهائیت یکی از تهدیدها علیه نظام اسلامی و محور نفوذ استکبار به کل جهان اسلام و جمهوری اسلامی ایران است و همگان باید نسبت به این خطر و تهدید هوشیار باشند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه چرا فردی از اعضای خبرگان رهبری مدام بحث شورایی کردن رهبری را طرح می‌کند؟ تاکید کرد: طرح شورای رهبری از اساس و پایه اشتباه است و در هیچ جای جهان حتی کشورهای کوچک جایی ندارد؛ مدل شورایی در تشکیلات قوه قضائیه ناکارآمدی خود را نشان داد و ما را مجبور به تغییر قانون کرد و شورای قضایی جایش را به رئیس قوه قضائیه داد، چرا که برخی تصمیم‌ها نیازمند تصمیم شخص است و شورا نمی‌تواند در این مورد اقدام مناسبی کند.

آیت‌الله تسخیری با بیان اینکه شورای رهبری مبانی لازم شرعی را ندارد، خاطرنشان کرد: من معتقدم طرح شورایی کردن رهبری هدفی غیر از تشکیک در رهبریت نظام نخواهد داشت.

آیت‌الله تسخیری در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات سخنگوی جامعه روحانیت مبارز مبنی بر احتمال حمایت اصولگرایان از حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری 96، گفت: ما فعلا در جامعه روحانیت هیچ بحثی درباره انتخابات 96 نداشته‌ایم و شاید ایشان(مصباحی‌مقدم) نظر شخصی خود را گفته، اما بنده فعلا نظر شخصی در این‌ باره ندارم.

216216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 545905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    9 2
    با شناخت و تصور که در جامعه نسبت به آیه ا... تسخیری وجود داشت بعضی از نظرات و گفته های موچب تعجب و شگفتی است
  • بی نام GB ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    17 1
    "شورای رهبری مبانی لازم شرعی را ندارد" بدون آنکه واقعاً قصد تشکیک در رهبریت نظام باشد، علاقمندم بپرسم "چرا؟": چرا شورای رهبری مبانی لازم شرعی را ندارد؟
  • بی نام A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    19 2
    این نظر شخصی شماست