خدمت به معلولان در راستای عدالت اجتماعی ؛ جزء حداقل حقوق شهروندی نسبت به این افراد است

معاون فرماندار نهاوند گفت: کار مناسب سازی معابر و ادارات نهاوند برای عبور و مرور معلولان وظیفه ای اخلاقی و قانونی است که باید به دقت و مطابق با قانون پیگیری و به اجرا گذاشته شود.

به گزارش خبر آنلاین از نهاوند ؛ رضا سلامتی، معاون فرماندار این شهر که در ستاد هماهنگی و مناسب سازی شهر نهاوند سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: خدمت به معلولان در راستای عدالت اجتماعی و بحث بهینه سازی و مناسب سازی مسیرهای تردد در ادارات جزء حداقل حقوق شهروندی و اجتماعی این افراد است.

وی گفت: امروز هر آنچه به عنوان دستاورد نظام در اختیار ماست حاصل تلاش و ایثار خون شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان و صبر و استقامت خانواده های آنهاست.

معاون فرماندار نهاوند افزود: کسب افتخارات جانبازان و به ویژه در مسابقات پارالمپیک حاکی از عزم و اراده این عزیزان در خدمت به نظام و اعتلای نام پر افتخار ایران اسلامی استت.

وی تلاش مسئولان در خدمت به معلولان و جانبازان را علاوه بر وظیفه قانونی کاری اخلاقی دانست و تاکید کرد: باید بدانیم که همه ما مسئولیتی اخلاقی و انسانی در این میان داریم زیرا هر فردی ممکن است در هر لحظه دچار معلولیت شود و آن وقت می داند که معلولان چه مشکلاتی را پیدا می کنند .

وی همچنین خدمت به جانبازان، معلولان و سالخوردگان و افراد ناتوان را در راستای تکریم و احترام به این قشر عنوان کرد و افزود: اداره بهزیستی به عنوان دبیر ستاد وظیفه پیگیری دقیق مصوبات ستاد را عهده دارد و تعلل و به تاخیر انداختن اجرای مصوبات تضییع حقوق بیت المال و باعث دلسردی این قشر فرهیخته می شود.

سلامتی، توجه به اصول فنی مناسب سازی را از عوامل مهم در زمان اجرای عملیات عنوان کرد و گفت: در زمینه مناسب سازی باید اصول شهرسازی و شهروندی درنظر گرفته شود و برای این کار باید از ظرفیت کارشناسان و متخصصان بهره گرفت و همتی استوار برای رفع مشکلات این قشر خاص داشته باشیم.

وی در پایان از ادارات ثبت اسناد و منابع طبیعی که در راستای اجرای مصوبه مناسب سازی اقدام به احداث و اصلاح مسیر تردد جانبازان و معلولان در اداره خود نموده اند تقدیر و تشکر نمود.

در حال حاضر نزدیک به 10 هزار نفر معلول و جانباز در نهاوند وجود دارد که چهار هزار و 500 نفر آنها تحت پوشش بهزیستی قرار دارند .

لازم به ذکر است شهرستان نهاوندبا دارا بودن جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان قرار دارد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 546110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =