ایرنا نوشت:تکرار حوادث تروریستی در آمریکا نتیجه مواضع ترامپ علیه مسلمانان است که ناقض اصول و ارزش های آمریکاست.

 واشنگتن پست با بیان اینکه «دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا «ابدا در قد و قواره رهبری یک کشور نیست»، نوشت: تکرار حوادث تروریستی در آمریکا نتیجه مواضع ترامپ علیه مسلمانان است که ناقض اصول و ارزش های آمریکاست.

این روزنامه در مطلبی به نقد اظهارات نامزد جمهوریخواهان برای انتخابات 2016 آمریکا پرداخت و افزود: امکان نداشت اما در کمال تعجب، ترامپ باز هم بر موج جدیدی از فضل فروشی تعصبات کورکورانه، ترس و رعب افکنی و تبلیغ توهم توطئه سوار شد. رهبران جمهوریخواهان که هفته گذشته می گفتند انتظار دارند ترامپ بعد از حملات نژادپرستانه اش علیه یک قاضی کالیفرنیایی لحن خود را تغییر داده باشد؛ حال بیایند و پاسخ خود را دریافت کنند.


واشنگتن پست تصریح کرد: حالا ' پل دی رایان' نماینده جمهوریخواه از ایالت ویسکانسین و رئیس مجلس نمایندگان و ' میچ مک کانل' نماینده جمهوریخواه از کنتاکی و رئیس اقلیت 'سنا' چه چیزی برای گفتن دارند. کشور آمریکا عزادار کشته شدن بیرحمانه 49 نفر است که صبح روز یکشنبه از بین رفتند، اما در بحبوحه آن، نامزد احتمالی جمهوریخواهان داعیه پیروزی سر می دهد و در ابهام تاریکی، رئیس جمهور ' اوباما' را دشمن ملت خطاب می کند.


«« او ضمن آن به مسلمانان آمریکا هم تهمت و افترا می بندد و در انتهای تمام این افترا بستن های عجیب و غریب، گفتارش را با یک حمله کینه توزانه به رسانه ها به اتمام می رساند. به دنبال حادثه روز یکشنبه 'اورلاندو'، ترامپ روز دوشنبه در سخنانی جنجال برانگیز گفت: من به خودم تبریک می گویم که در مورد اسلام رادیکال حق با من بوده است. من نمی خواهم فقط به تبریک گفتن به خود اکتفا کنم . من خواهان شدت عمل و هشیاری هستم.»


واشنگتن پست ادامه داد: امکان دارد ترامپ پیش خود اینگونه محاسبه کرده که هیات انتخاب کننده حزب جمهوریخواه که اینک متاثر از حادثه 'اورلاندو' خشمگین و عصبانی است، از نامزدی ترامپ که ترس و وحشت و تعصبات و پیشداوری ها را به مردم القا می کند و احساسات مردم را برافروخته می سازد، استقبال می کند .
ترامپ روز دوشنبه در اظهاراتی ضد مسلمانان و پناهجویان مدعی شد: «موجی از مهاجران و پناهندگان مسلمان غربال نشده به داخل ملت رخنه کرده است و رفتار دمکرات ها هم آنها را تحریک می کند.»


به نوشته واشنگتن پست، نشر این افکار یعنی نابود کردن تمام اصول و ارزش های آمریکا و تهدید مردم .
این روزنامه آمریکایی اضافه کرد: «ترامپ در سخنان روز دوشنبه خود مطالب تحریک کننده بسیاری را عنوان کرد و قابل بحث ترین آنها این بود که با شور و حرارت فراوان، مسلمانان آمریکا را به همدستی با تروریست ها متهم ساخت و گفت مسلمانان باید با ما کار کنند. آنها می دانند چه خبر است. آنها می دانند که تیرانداز اورلاندو آدم بدی بوده است. آنها می دانستند که عاملان تیراندازی «سان برناردینو» آدم های بدی بودند. اما شما چه می دانید؟ آنها این افراد را تحویل پلیس ندادند. شما چه می دانید؟ ما اینک پیش رویمان مرگ و ویرانی را داریم .»


واشنگتن پست تصریح کرد: همه واقفیم که این حوادث نباید در کشور تکرار می شد اما این ترامپ بود که تحریک کننده تکرار وقوع این حوادث در کشور شد. اکثر مسلمانان آمریکا میهن پرست و همچون آمریکایی های مسیحی، یهودی و هندو همگی تابع قانون هستند. بسیاری از این مسلمانان برای آمریکا علیه تمام تهدیدها علیه این کشور در دوردست ها جنگیده اند و در حال جنگیدن هستند.


به نوشته این رسانه آمریکایی، همه را به یک چشم دیدن، یعنی همان رویه ای که ترامپ در قبال مسلمانان در پیش گرفته است که ملت آمریکا را به جاده خطرناکی سوق خواهد داد که یک قرن پیش طعم این تجربه تلخ را چشید و در آخر راه هم فقط حسرت برایش باقی می ماند .


ماجرای مشابهی یک قرن قبل رخ داد و ورود مهاجران چینی به کشور ممنوع شد. اما این رویه باعث شد تا در دهه 1940 تمام ناراضیان ژاپنی که مقیم آمریکا بودند یا نبودند، دستگیر شوند و یک دهه بعد هم تمام مهاجران مکزیکی فراری از خاک آمریکا اخراج شدند.


ترامپ در مصاحبه های تلویزیونی هم دائما در مورد دولت شبهه افکنی می کند و می گوید که اوباما خواستار آن است که تروریست ها خاک آمریکا را هدف قرار دهند یا دست کم در حالی که تروریست ها در حال طراحی توطئه هایی هستند، او رویه اش را تغییر نمی دهد .


ترامپ می گوید: «رهبری ما در دستان مردی است که نه قاطع و سرسخت است؛ نه زیرک و نه هیچ فکری در سرش دارد. مردم نمی توانند او را باور کنند. مردم نمی توانند باور کنند که رئیس جمهور اوباما دارد به شیوه ای عمل می کند که همان رویه کاری اوست. او حتی به واژه ' تروریسم اسلام رادیکال' هم اشاره نمی کند. یک خبری هست.»
نامزد اانتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ادامه سخنانش افزود:« هیلاری کلینتون می خواهد اجازه دهد تروریست های اسلام رادیکال بریزند و بیایند به کشور».


واشنگتن پست نوشت: در همین زمینه، 'راجر استون' مشاور غیر رسمی ترامپ هم مدعی شده است که 'هما عابدین' دستیار ارشد کلینتون امکان دارد عامل تروریست ها باشد. حسن ختام سخنان ترامپ که سراسر حمله بنیادین به اصول و ارزش های دمکراتیک بود؛ این بود که اعلام کرد به گزارشگران روزنامه واشنگتن پست اجازه نخواهد داد برنامه های تبلیغات انتخاباتی او را پوشش خبری دهند .


این روزنامه آمریکایی افزود: ترامپ هنوز که در مسند ریاست جمهوری ننشسته است یک چنین نهاد و سیرتی دارد، حال تصور کنید اگر دارای قدرت و اختیارات یک رئیس جمهور شود چه اتفاقی خواهد افتاد ؟
واشنگتن پست ادامه داد: تا قبل از حادثه تیراندازی اورلاندو، تحلیلگران در دولت فدرال آمریکا موسوم به 'بلت وی ' Beltway ( جاده کمربندی اطراف واشنگتن) در این اندیشه بودند که یک حمله تروریستی چه تاثیری می تواند بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داشته باشد. ما اینک حداقل بخشی از جواب را می دانیم: ترامپ؛ خود را فردی عرضه خواهد کرد که عیان تر از همیشه؛ مردی است که ابدا در قد و قواره رهبری یک کشور نیست.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 546311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =