مرادی به امحاء مواد مخدر در نیروی انتظامی اشاره کرد و یادآور شد: اجرای این طرح در هشت استان و با مرکزیت استان کردستان در این هفته اجرا می‌شود و از همدان نیز 3 هزار و 500 کیلوگرم مواد مخدر به منظور امحاء به کردستان ارسال می‌شود

به گزارش خبر آنلاین از همدان ؛ عبدالحسین مرادی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همدان که در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: در هفته مبارزه با مواد مخدر سامانه اطلاع‌رسانی در راستای پیشگیری از اعتیاد و افزایش سطح آگاهی مردم افتتاح خواهد شد.


وی با اشاره به تعرفه کمپ‌های ترک اعتیاد و افزایش نرخ تعرفه نسبت به سال گذشته،‌ اظهار داشت: سال گذشته تعرفه هر دوره 350 هزار تومان بود که این تعرفه امسال افزایش یافته است.

مرادی با بیان اینکه همدان ششمین استان در بحث مقابله با مواد مخدر است، ‌گفت: اولویت‌هایی از جمله افزایش حداقل پنج درصدی جذب و افزایش حداقل 10 درصدی نرخ مانایی بهبودیافتگان و در نتیجه کاهش حداقل پنج درصدی نرخ مرگ و میر اعلام شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان خاطرنشان کرد: پنجم تیرماه سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر است که امسال به دلیل همزمانی با شب‌های قدر برنامه‌ها در روز 28 خردادماه برگزار می‌شود.

وی برنامه‌های متعدد هفته مبارزه با مواد مخدر را مطرح کرد و افزود: افتتاح سامانه اطلاع‌رسانی در راستای امر پیشگیری از اعتیاد و افزایش سطح آگاهی مردم و افتتاح نمایشگاه در حوزه مواد مخدر و مرتبط با مبارزه با مواد مخدر از جمله برنامه‌هاست.


وی پیشگیری را نخستین گام در مقابله با مواد مخدر دانست و تصریح کرد: کاهش بروز اعتیاد با اولویت زنان،‌ جوانان و کودکان در دستور کار است و استفاده از ظرفیت‌های تمام دستگاه‌ها نیز امری ضروری است.

علی نوری، نماینده مراکز درمانی اقامتی استان همدان نیز در این جلسه گفت: 43 مرکز ترک اعتیاد در استان فعال هستند که از این تعداد 41 مرکز ویژه آقایان و دو مرکز ویژه بانوان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه درصد ورودی کمپ‌ها با توجه به فصول مختلف متفاوت است، اظهار کرد: ظرفیت کمپ‌ها از 30 تا 60 نفر است که هیچ کمپی، ظرفیت کامل نکرده است.

نوری با اشاره به اینکه 870 نفر در کمپ‌ها بستری شده‎اند، افزود: از این تعداد، پلیس 150 نفر را به این مراکز ارجاع داده و مابقی خود معرف هستند.

نماینده مراکز درمانی اقامتی استان همدان بیان کرد: یکصد نفر از بهبودیافتگان برای اشتغال در بخش تولید و صنعت در شهرک‌ صنعتی استان شاغل شدند و 70 نفر نیز در شهرداری و بخش فضای سبز مشغول به کار شدند.

وی به نبود مراکز درمان غیر دارویی محرک معتادین سبب گردش معتادان در کمپ‌های استان اشاره کرد و یادآور شد: همایش 3 هزار نفری بهبودیافتگان به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر بعد از ماه مبارک رمضان در استان اجرا خواهد شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 546355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =