۱ نفر
۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۸
برخورد با مشمولان غایب از خدمت سربازی

معاون وظیفه عمومی نیروی انتظامی استان همدان گفت: با سربازان بیش از ۸ سال غیبت و فراری در استان همدان برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ سرهنگ علیرضا خزائی، معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان طی گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: سال گذشته در استان همدان نزدیک به ۵۰۰ نفر مشمول غایب و سرباز فراری با بیش از ۸ سال غیبت داشتیم که با این افراد برخورد خواهد شد .

وی خاطرنشان کرد: براساس قانون بودجه سال ۹۵ افراد مشمول و سربازان فراری دارای بیش از ۸ سال غیبت می‌توانند به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه و با تحویل مدارک مورد نیاز براساس مدرک تحصیلی و پرداخت جریمه غیبت از خدمت سربازی تا زمان صلح معاف شوند.

سرهنگ خزائی، با بیان اینکه مشمولان غایب به ازای هر سال غیبت بیشتر از ۸ سال باید ۱۰ درصد کل مبلغ جریمه را به حساب خزانه واریز کنند، تصریح کرد: همچنین مشمولان غایب متأهل ۵ درصد و به ازای هر فرزند نیز ۵ درصد از جریمه غیبت را مورد بخشش قرار می‌گیرند.

معاون وظیفه عمومی نیروی انتظامی استان همدان تاکید کرد: مبالغ پایه برای پرداخت جریمه معافیت از خدمت سربازی برای مشمولان غایب با مدرک تحصیلی زیر دیپلم ۱۰ میلیون تومان، مدرک دیپلم ۱۵ میلیون تومان، فوق دیپلم ۲۰ میلیون تومان، لیسانس ۲۵ میلیون تومان، فوق لیسانس ۳۰ میلیون تومان، دکترای غیرپزشکی ۳۵ میلیون تومان و دکترای پزشکی ۴۰ میلیون تومان و پزشک متخصص ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

خزائی یادآور شد: در هر زمان اگر کارفرمائی در کارگاه خصوصی، دولتی و نیمه خصوصی سربازان فراری را به اشتغال گیرد باید جریمه یک سرباز در یکسال را به مبلغ ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پرداخت کرده و در صورت تکرار، جریمه سه سرباز را باید پرداخت کند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 546485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =