«خبرجنوب» نوشت: رئیس اداره پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی شیراز از راه اندازی سامانه یکپارچه بهداشت همزمان با سراسر کشور در فارس خبر داد.

دكتر كرم تواني گفت: اين سامانه شامل اطلاعات سلامتي و مراقبتي مردم فارس است كه پس از بررسي توسط مراقب سلامت و پزشك خانواده و تيم مربوطه ثبت و وارد سامانه مي شود. اين مقام مسئول دانشگاه علوم پزشكي شيراز ادامه داد: در همين خصوص پرونده الكترونيك سلامت براي تمامي مردم فارس تشكيل و اطلاعات آن وارد سامانه يكپارچه بهداشت (سيب) مي شود تا از اين اطلاعات به منظور برنامه ريزي هاي موثر در راستاي ارتقاي سطح سلامت مردم استان استفاده شود. دكتر تواني يادآور شد: راه اندازي سامانه يكپارچه بهداشت استان از سطح خانه هاي بهداشت آغاز شده و تا سطح درمانگاه ها، بيمارستان ها و مراكز بستري روستاها و شهرها ادامه دارد و در حال حاضر در حدود 50 درصد روستاهاي فارس در حال انجام است.
اين مسئول دانشگاه علوم پزشكي شيراز گفت: بخش دولتي در اين خصوص بسيار فعال است و بخش خصوصي نيز به تدريج مشغول به فعاليت است و در همين زمينه به زودي بانك گسترده اي از وضعيت سلامت مردم استان تهيه مي شود. دكتر تواني افزود: طبق پيش بيني ها تا پايان سال، پرونده الكترونيك سلامت مردم روستاها و شهرهاي زير 20 هزار نفر استان در سامانه يادشده ثبت مي شود. وي اضافه كرد: پروندههاي الكترونيك سلامت مردم استان در حال تكميل است و در حال حاضر فارس در اين خصوص رتبه چهارم را در كشور دارد. دكتر تواني گفت: با توجه به اهميت غربالگري ها، فعاليت هاي وزارت بهداشت پس از تكميل اطلاعات بر سامانه يكپارچه بهداشت متمركز مي شود و سعي بر برنامه ريزي و سياست گذاري هاي موثر براي ارتقاي سطح سلامت جامعه داريم.
وي ادامه داد: فشارخون، ديابت، بيماري هاي كودكان، سرطانهاي زنان و بيماري هاي قلبي- عروقي از جمله مواردي است كه سعي بر پيشگيري، غربالگري، تشخيص و يا درمان به موقع آنها داريم و به اين منظور دسترسي به اطلاعات و وضعيت سلامت مردم استان ضروري است.
وي توجه به تكميل پرونده هاي الكترونيك سلامت را به منظور دستيابي به اهداف مطلوب ضروري دانست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 547321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =