۰ نفر
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۷

ایرنا نوشت: یک ژنرال ارشد عراقی می گوید داعش در شهر موصل با قیام داخلی روبرو است.


یک ژنرال ارشد عراقی می گوید، ارتش ممکن است به شبه نظامیان داعش اجازه فرار از تهاجم به فلوجه را بدهد اما پیش بینی می شود که داعش با یک قیام داخلی در شهر شمالی موصل روبه رو شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بغداد ، نیروهای عراق روز جمعه ساختمان شهرداری فلوجه را از داعش پس گرفتند ولی این شبه نظامیان به شدت افراطی هنوز در برخی از مناطق مخفی شده و در بسیاری از خیابان ها و ساختمان ها مواد منفجره کار گذاشته اند.
ارتش عراق پیشرفت سریعی در شهر داشت که یک ساعت با اتومبیل از بغداد فاصله دارد و این پیشرفت به خروج بیش از 68 هزار تن از ساکنان شهر منجر شد.
ژنرال طالب شقاطی مشاری الکنعانی در پاسخ به این سوال که آیا نیروهای دولتی راهی برای شبه نظامیان با هدف خروج از این شهر باز خواهند کرد تا از کشته شدن غیر نظامیان باقی مانده و انهدام تشکیلات زیر بنایی شهر جلوگیری شود، گفت : آنها سعی خود را در این زمینه خواهند کرد.
وی گفت : ولی تروریست های داعش در فلوجه بمب های انتحاری خود را برای کشتن غیر نظامیان بی گناه منفجر خواهند کرد و گمان می کنند که با این کار به بهشت می روند.
کنعانی که فرماندهی عملیات مشترک علیه داعش را به عهده دارد در دفتر خود در بغداد که داخل مجتمعی محافظت شده توسط نیروهای کوماندویی سیاهپوش قرار دارد، در مصاحبه حضور یافته بود.
کنعانی که فرماندهی نیروی زبده سرویس ضد تروریسم را به عهده دارد که بیش از دوسال است رهبری عملیات ضد داعش را در دست دارد، گفت : وی انتظار دارد نیروهای ویژه پس از کنترل محدد منطقه ، در حالت محافظت از شهر در مقابل دسته هایی از شبه نظامیان باقی بماند.
این ژنرال عراقی گفت : این نوع عملیات که در مناطق پر جمعیت انجام می شود نیازی به نیروهای مسلح منظم ندارد ولی در عوض نیاز به واحدهای عملیاتی ویژه دارد که کوچک و قابل تطبیق هستند.
حدود 10هزار نیروی سی تی اس که یک دهه پیش با حمایت نیروهای امریکا تشکیل شد اکنون آموزش یافته ترین و مجهز ترین رزمندگان در عراق هستند.

31050

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 547443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =